Oscar Piastri odniósł zwycięstwo w skróconym do zaledwie sześciu okrążeń wyścigu głównym Formuły 2 na torze w Dżuddzie w Arabii Saudyjskiej, w którym doszło do groźnego wypadku z udziałem Theo Pourchaire’a i Enzo Fittipaldiego. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega z Premy, Robert Szwarcman, zaś na najniższym stopniu podium stanął Ralph Boschung.
Ostatni wyścig serii w Arabii Saudyjskiej nie rozpoczął się o planowanej godzinie. Powodem tego była konieczności naprawy barier wzdłuż zakrętów 13-15. Jako że padok samochodów F2 znajduje się w okolicach pierwszego sektora, dyrekcja wyścigu nakazała samochodom udanie się do alei serwisowej w przeciwnym kierunku toru. Po dodatkowym chaosie związanym z organizacją godziny rozpoczęcia zmagań, finalnie udało się wystartować wyścig główny z ponad półgodzinnym opóźnieniem.
Na starcie wyścigu doszło do dużego wypadku na prostej startowej. Samochód Theo Pourchaire zgasł przy próbie ruszenia z trzeciego pola, a następnie został uderzony przez rozpędzonego już Enzo Fittipaldiego. Ponadto w drugim zakręcie doszło do kolizji Dana Ticktuma i dwóch innych kierowców, w wyniku czego rywalizację przerwano czerwoną flagą. Na tor wyjechało kilka karetek, a po pewnym czasie poinformowano, że Fittipaldi został przetransportowany helikopterem, zaś Pourchaire karetką do szpitala, jednak ich życiu nie zagrażało niebezpieczeństwo.
Po upływie kolejnych 40. minut zdecydowano się wznowić wyścig o długości 20. minut + 1 okrążenie w formie startu lotnego, jednak pozostał obowiązek zmiany opon po przejechaniu co najmniej czterech okrążeń. Podczas tego restartu Piastri, który miał pole position, utrzymał pierwsze miejsce. Za nim podążał jego zespołowy kolega z Premy, Szwarcman, a jako trzeci jechał Boschung.
Wyścig zakończono jednak po upływie sześciu okrążeń. Na nim Olli Caldwell obrócił się, a Guilherme Samaia, nie mając gdzie uciec, kolidował z kierowcą ekipy Campos Racing, a obaj zatrzymali się w poprzek toru. W wyniku tego wywieszono czerwoną flagę, a rywalizacji zdecydowano się już nie wznawiać. W momencie przerwania wyścigu wielu kierowców zdecydowało się na obowiązkowy pit stop, jednak wyniki cofnięto o 1 okrążenie.
Tym samym zwycięzcą ogłoszony został Piastri, który jednak w wyniku przyznania połowy punktów nie jest jeszcze pewny wywalczenia mistrzowskiego tytułu. Drugie miejsce zajął Szwarcman, a na najniższym stopniu podium stanął Boschung. Czwartą lokatę wywalczył Guanyu Zhou, piąty był Felipe Drugovich, a najlepszą dziesiątkę uzupełnili Jüri Vips, Christian Lundgaard, Marcus Armstrong, Liam Lawson i Dan Ticktum.
Poznaliśmy jednak mistrza wśród zespołów. Został nim Prema, która na jedną rundę przed końcem ma wystarczającą przewagę punktową nad drugą ekipą w klasyfikacji, ekipą Carlin.
Ostatnim przystankiem w tegorocznym kalendarzu F2 będzie runda w Abu Zabi, która odbędzie się już za tydzień, w dniach 10-12 grudnia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Oscar Piastri | Prema Racing | 5 okr. | ||
2 | 1 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 1,100 | ||
3 | 21 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 2,700 | ||
4 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 3,000 | ||
5 | 4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | + 4,400 | ||
6 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 4,800 | ||
7 | 9 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 6,000 | ||
8 | 17 | Marcus Armstrong | DAMS | + 6,100 | ||
9 | 7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 6,500 | ||
10 | 5 | Daniel Ticktum | Carlin | + 9,400 | ||
11 | 6 | Jehan Daruvala | Carlin | + 9,500 | ||
12 | 24 | Bent Viscaal | Trident | + 10,100 | ||
13 | 11 | Jack Doohan | MP Motorsport | + 10,400 | ||
14 | 22 | Logan Sargeant | HWA Racelab | + 12,300 | ||
15 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 12,700 | ||
16 | 20 | Olli Caldwell | Campos Racing | + 13,700 | ||
17 | 15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | + 15,400 | ||
18 | 25 | Marino Sato | Trident | + 16,800 | ||
19 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 17,100 | ||
20 | 23 | Alessio Deledda | HWA Racelab | + 20,700 | ||
NSK | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | |||
NSK | 14 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System |