Yuki Tsunoda odniósł zwycięstwo w wyścigu głównym ostatniej rundy sezonu Formuły 2 w Sakhir. Drugie miejsce zajął Guanyu Zhou, a na najniższym stopniu podium stanął Nikita Mazepin. Ze względu na szóste miejsce Calluma Ilotta i siódme Micka Schumachera, kwestia mistrzowskiego tytułu zostanie rozegrana w niedzielę.
Na starcie prowadzenie objął ruszający z P2 Nikita Mazepin, który mimo słabszego startu wykorzystał hamowanie do pierwszego zakrętu po kluczowej wewnętrznej linii i pokonał zdobywcę pole position, Tsunodę. Złe wyjście z tej sekcji Japończyka wykorzystał Robert Szwarcman, który awansował na drugie miejsce. Ilott, przesunął się o 1 pozycję i awansował z 9. na 8. miejsce, zaś Schumacher po bardzo problematycznych kwalifikacjach z 18. pola startowego na 13. lokatę, choć nie obyło się bez ryzykownych manewrów wyprzedzania.
Mazepin utrzymywał prowadzenie, lecz nie był w stanie odjechać od Szwarcmana, który jechał za swoim rodakiem z Rosji w cieniu aerodynamicznym. Blisko ten dwójki trzymał się również Tsunoda. Z kolei Artiom Markiełow najpierw popełnił błąd w drugim sektorze i w efekcie musiał ściąć jedną z sekcji, a następnie stracił pozycję na rzecz Felipe Drugovicha, który awansował na czwarte miejsce.
Na 13. okrążeniu Tsunoda był w stanie wyprzedzić Szwarcmana na prostej startowej i awansować na drugie miejsce, zaś Schumacher dojechał do kolejnej grupy kierowców i wyprzedził małe zamieszanie w pierwszym zakręcie, aby wyprzedzić Pedro Piqueta i przesunąć się na 11. lokatę. Z kolei Dan Ticktum wyprzedził Ilotta, spychając kandydata do tytułu na 9. miejsce.
Jako pierwszy z czołówki w boksach zameldował się Jehan Daruvala na 13. okrążeniu, a dwa kółka później w alei pojawił się także lider wyścigu – Mazepin. Najpóźniej zjechał Tsunoda, który powrócił na tor przed Mazepina oraz Szwarcmana. Wszyscy zmienili opony z miękkich na twarde. W międzyczasie Schumacher, który wystartował na twardym ogumieniu, pokonał Marcusa Armstronga na prostej startowej i przed sobą miał Ilotta. Brytyjczyk jednak nie dał się wyprzedzić kierowcy Premy i sam zjechał do boksów na 17. kółku.
Świetne okrążenie wyjazdowe Tsunody nie wystarczyło – na 19. okrążeniu Japończyka wyprzedzili zarówno Mazepin, jak i Szwarcman, najprawdopodobniej z powodu zbyt małej temperatury opon, przez co podopieczny Red Bulla musiał wykonać ponownie pracę, aby zachować matematyczne szanse o tytuł.
Po pierwszej serii pit stopów w czołówce jechało sześć kierowców, którzy wystartowali na alternatywnej strategii. Jako pierwszy zjechał jadący na drugiej pozycji Dan Ticktum na 27. okrążeniu, a na kolejnym kółku mechaników odwiedził również tymczasowy lider Zhou. Schumacher pojawił się jako jeden z ostatnich i obowiązkową wymianę opon na miękkie wykonał na początku 30 okrążenia, na 18. kółek przed końcem. Niemiec powrócił na tor na 13. pozycji, tracąc na okrążeniu wyjazdowym lokatę na rzecz Ticktuma. Dobrą wiadomością dla Schumachera było jednak to, że Zhou otrzymał karę doliczenia 5. sekund za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.
Schumacher dość szybko rozpoczął nadrabianie strat i najpierw wyprzedził Louisa Delétraza, a następnie Markiełowa i przesunął się na 10. miejsce, a ponadto był autorem najlepszego czasu okrążenia, za co są dwa cenne punkty do klasyfikacji. Na 36. okrążeniu kierowca Premy wykorzystał błąd Ticktuma i w fantastycznym stylu wyprzedził Brytyjczyka na zewnętrznej szóstego zakrętu. Tymczasem na prowadzeniu znajdował się Mazepin, zaś Tsunoda wyprzedził Szwarcmana i awansował na drugie miejsce. Jako czwartym podążał Drugovich, a czołową piątkę zamykał Zhou, który miał jednak karę czasową.
Na 7 okrążeń przed końcem Zhou mimo kary wyprzedził Szwarcmana i przesunął się na czwarte miejsce. Z kolei Tsunoda dojechał do lidera wyścigu Mazepina i wyprzedził Rosjanina, który stracił tempo, na 5 kółek przed metą. Mimo próby kontrataku ze strony Mazepina, Tsunoda był w stanie obronić pozycję. Bardzo szybko z kierowcą Hitech GP uporał się również Drugovich, jednak bardzo słabo wyjechał z pierwszego zakrętu i stracił kilka pozycji. Całe zamieszanie wykorzystał Zhou, który awansował na drugie miejsce. Szwarcman spadł z kolei na piątą lokatę.
Tsunoda ostatecznie odniósł zwycięstwo w wyścigu głównym Formuły 2 ostatniej rundy sezonu w Bahrajnie. Drugie miejsce zajął Zhou mimo kary doliczenia 5. sekund, ponieważ wypracował sobie wystarczającą przewagę nad Mazepinem, który przez całą końcówkę wyścigu bardzo agresywnie bronił się przed rywalami i stanął na najniższym stopniu podium.
Czwartą lokatę wywalczył Drugovich, piąty był Szwarcman, jako szósty linię mety przekroczył Ilott, a siódme miejsce zajął Schumacher, który ponadto uzyskał dwa punkty za najszybsze okrążenie. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Daruvala, Ticktum i Piquet.
Ostatni wyścig sezonu Formuły 2 rozpocznie się w niedzielę o godzinie 13:20. Z pole position wystartuje Daruvala, obok niego swój samochód ustawi Schumacher, a z trzeciej pozycji wystartuje Ilott. Kwestia mistrzowskiego tytułu wciąż jest otwarta, jednak Schumacher znajduje się na bardzo dobrej pozycji, aby jutro zostać mistrzem F2.
Aktualizacja
Mazepin otrzymał po wyścigu dwie kary doliczenia pięciu sekund do jego wyniku, przez co spadł na dziewiąte miejsce. Ponadto do jego konta doliczono dwa punkty karne. Tym samym na podium znalazł się Drugovich, a pozycje zyskali również Szwarcman, Ilott, Schumacher, Daruvala i Ticktum.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Yuki Tsunoda | Carlin | 48 okr. | ||
2 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 5,613 | ||
3 | 15 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 6,655 | ||
4 | 21 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 7,438 | ||
5 | 4 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | + 8,143 | ||
6 | 20 | Mick Schumacher | Prema Racing | + 10,339 | ||
7 | 8 | Jehan Daruvala | Carlin | + 11,818 | ||
8 | 2 | Daniel Ticktum | DAMS | + 14,640 | ||
9 | 24 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | + 16,280 | ||
10 | 12 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | + 17,511 | ||
11 | 5 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | + 17,789 | ||
12 | 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 19,374 | ||
13 | 16 | Artiom Markiełow | HWA Racelab | + 31,999 | ||
14 | 9 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 34,388 | ||
15 | 14 | Giuliano Alesi | MP Motorsport | + 35,082 | ||
16 | 25 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | + 38,113 | ||
17 | 23 | Marino Sato | Trident | + 39,059 | ||
18 | 17 | Théo Pourchaire | HWA Racelab | + 41,719 | ||
19 | 1 | Sean Gelael | DAMS | + 45,847 | ||
20 | 22 | Roy Nissany | Trident | + 50,305 | ||
21 | 6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 59,292 | ||
22 | 10 | Guilherme Samaia | Campos Racing | + 1 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.