Yuki Tsunoda odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu Formuły 2 na torze Silverstone. Japończyk wykorzystał kolizję kierowców zespołu Prema – Roberta Szwarcmana i Micka Schumachera – w końcówce wyścigu. Drugie miejsce zajął Schumacher, który za incydent nie otrzymał kary, a na najniższym stopniu podium stanął Jack Aitken.
Pogoda tuż przed startem wyścigu była co prawda ładniejsza niż podczas zmagań w Formule 3, jednak temperatury nadal były niższe niż to, co widzieliśmy wczoraj – temp. powietrza wynosiła 17°C, zaś nawierzchni – 23°C.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł pewny start zaliczył ruszający z pole position Robert Szwarcman, który utrzymał za swoimi plecami zespołowego kolegę z Premy Micka Schumachera. Na trzeciej pozycji pozostał Yuki Tsunoda, a na czwartą lokatę awansował Jack Aitken po rozpoczęciu wyścigu z szóstej pozycji. Największym przegranym startu był Louis Delétraz, który po wystartowaniu z czwartego miejsca spadł na szóstą lokatę, ponieważ oprócz Aitkena ze Szwajcarem uporał się Christian Lundgaard.
Na kolejnych okrążeniach duet Premy szybko odskoczył od reszty stawki na dwie sekundy, zaś Szwarcman miał mniej niż sekundę przewagi nad Schumacherem. Niemiec jednak na czwartym okrążeniu popełnił błąd w Brooklands, który spowodował, że różnica między podopiecznymi Ferrari urosła do ponad dwóch sekund. Ilott, który po zwycięstwie w wyścigu głównym i starcie z ósmego pola spadł na 11. pozycję, nadrabiał straty, wyprzedzając między innymi Dana Ticktuma i powrócił na dziewiątą lokatę.
Podczas gdy w ścisłej czołówce różnice między kierowcami były dość widoczne – czwarty Aitken tracił już ponad 4 sekundy do Tsunody – w walce o piąte miejsce zaangażowanych było sześciu kierowców. Najpierw na piąte miejsce awansował Delétraz, który wykorzystał błąd Christiana Lundgaarda w Copse. Wkrótce z Duńczykiem uporał się także Zhou, który wyprzedził rywala na wjeździe do sekcji Maggots-Beckets.
Mimo twardych opon, coraz więcej kierowców narzekało na utratę przyczepności, w szczególności z tyłu samochodu. Jednym z takich zawodników był lider wyścigu Szwarcman, którego przewaga nad Schumacherem spadła z powrotem poniżej sekundy. Tuż za Niemcem wciąż podążał Tsunoda, jednak nie był w stanie wyprzedzić kierowcę Premy z użyciem systemu DRS.
Po przekroczeniu połowy wyścigu, a także na kolejnych okrążeniach, sytuacja w całej stawce była dość spokojna. Szwarcman kontynuował jazdę na prowadzeniu i jednocześnie powiększył swoją przewagę nad Schumacherem do 1,5 sekundy. Tsunoda utrzymywał się w jednej sekundzie za Schumacherem, zaś za jego plecami była pustka. Najbliżej niego był Aitken, lecz różnica między kierowcami wynosiła 12 sekund.
Na 5 okrążeń przed końcem doszło do przebicia lewej przedniej opony w samochodzie Lundgaarda, który chwilę wcześniej stracił siódmą pozycję na rzecz Guanyu Zhou. To właśnie ta opona doprowadziła do dramaturgii tydzień temu podczas wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Wielkiej Brytanii.
LAP 16/21
— Formula 2 (@FIA_F2) August 9, 2020
Lundgaard's front-left lets go! He drops to the back 💔#F170 🇬🇧 #F2 pic.twitter.com/BInmXg2NVx
Na trzy kółka przed końcem walka o zwycięstwo mocno się zaostrzyła. Schumacher dojechał bardzo blisko do Szwarcmana i próbował wyprzedzić Rosjanina na prostej Wellington z wykorzystaniem systemu DRS, lecz Niemiec zbyt szybko zajechał drogę swojemu zespołowemu koledze. Szwarcman w wyniku tego uderzył przednim skrzydłem w pojazd Szwarcmana i doznał uszkodzenia przedniego skrzydła, tracąc następnie bardzo szybko czas i pozycje na rzecz jadących z tyłu kierowców. Sędziowie stwierdzili, że kolizja Szwarcmana oraz Schumachera była incydentem wyścigowym.
LAP 19/21
— Formula 2 (@FIA_F2) August 9, 2020
SCHUMACHER AND Szwarcman COLLIDE!
Szwarcman LOSES HIS FRONT WING!!
TSUNODA LEADS!!!#F170 🇬🇧 #F2 pic.twitter.com/nm1NQwU2hW
Kolizję kierowców Premy wykorzystał Tsunoda, który objechał po wewnętrznej Brooklands podopiecznych Ferrari. Schumacher był w stanie kontynuować jazdę i jechać mniej więcej tempem Japończyka, lecz to nie wystarczyło, aby powstrzymać Tsunodę przed zwycięstwem.
Ostatecznie Tsunoda odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w Formule 2. Drugie miejsce zajął Schumacher, a na najniższym stopniu podium stanął Aitken. Czwartą pozycję wywalczył Deletraz, piąty był Zhou, szóstą lokatę zajął Callum Ilott, a czołową dziesiątkę uzupełnili Dan Ticktum, Nikita Mazepin, Jehan Daruvala oraz Luca Ghiotto.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 2 będą wyścigi na hiszpańskim torze Circuit de Barcelona-Catalunya, które zostaną rozegrane już za tydzień.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Yuki Tsunoda | D | Carlin | 21 okr. | ||
2 | 20 | Mick Schumacher | Prema Racing | + 3,120 | |||
3 | 9 | Jack Aitken | Campos Racing | + 17,993 | |||
4 | 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 20,258 | |||
5 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 21,059 | |||
6 | 4 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | + 22,154 | |||
7 | 2 | Daniel Ticktum | DAMS | + 22,913 | |||
8 | 24 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | + 25,201 | |||
9 | 8 | Jehan Daruvala | D | Carlin | + 28,672 | ||
10 | 25 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | + 29,066 | |||
11 | 16 | Artiom Markiełow | HWA Racelab | + 33,686 | |||
12 | 15 | Felipe Drugovich | D | MP Motorsport | + 34,776 | ||
13 | 21 | Robert Szwarcman | D | Prema Racing | + 36,362 | ||
14 | 5 | Marcus Armstrong | D | ART Grand Prix | + 37,995 | ||
15 | 22 | Roy Nissany | Trident | + 40,151 | |||
16 | 12 | Pedro Piquet | D | Charouz Racing System | + 43,748 | ||
17 | 23 | Marino Sato | Trident | + 47,202 | |||
18 | 14 | Nobuharu Matsushita | MP Motorsport | + 1:00,275 | |||
19 | 10 | Guilherme Samaia | D | Campos Racing | + 1:01,710 | ||
20 | 17 | Giuliano Alesi | HWA Racelab | + 1:31,548 | |||
21 | 6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 1 okr. | |||
NSK | 1 | Sean Gelael | DAMS |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.