Sérgio Sette Câmara zamienił pole position na zwycięstwo w sobotnim głównym wyścigu Mistrzostw Formuły 2 na torze Yas Marina. Reprezentant zespołu DAMS pomógł swojej ekipie w wywalczeniu pierwszego tytułu wśród zespołów od 2014 roku.
Znakomitym startem z trzeciego pola popisał się Louis Delétraz, obejmując prowadzenie w wyścigu. Sette Câmara spadł początkowo na trzecią pozycję i został wyprzedzony również przez Caloma Ilotta. Korzystając z alternatywnej strategii, w szybkim tempie do przodu przebijał się Nobuharu Matsushita. Japończyk na miękkich oponach dogonił i wyprzedził Sette Câmarę oraz Ilotta na czwartym okrążeniu, a niedługo później objechał także Delétraza, aby wyjść na pierwszą pozycję. Za nimi, mistrz serii Nyck de Vries wyprzedził Guanyu Zhou, lecz ten wkrótce odzyskał piątą lokatę.
Niemal wszyscy kierowcy startujący na supermiękkiej mieszance zjechali do boksów równocześnie, gdy aleja serwisowa została otwarta na końcu szóstego okrążenia. Kilka zespołów zdecydowało się na jednoczesny zjazd obu swoich zawodników, co kosztowało utratę czasu m.in. wicelidera klasyfikacji generalnej Nicholasa Latifiego.
Po pierwszych pit-stopach na prowadzeniu pozostawał Matsushita, mając za sobą Zhou oraz Giuliano Alesiego. Spośród tych, którzy zmienili opony, najwyżej sklasyfikowany był ósmy Delétraz. Na 10. okrążeniu z rywalizacji odpadli Artiom Markiełow oraz Mahaveer Raghunathan – samochód Rosjanina zaczął gubić olej i w końcu odmówił posłuszeństwa, natomiast Hindus wypadł z toru i zatrzymał się na poboczu, wywołując krótki okres neutralizacji.
Prowadzący Matsushita przez dłuższy czas utrzymywał około 6-sekundową przewagę nad drugim Zhou, lecz w połowie wyścigu zaczął popełniać błędy, pozwalając zbliżyć się Chińczykowi. Co więcej, Matushita tracił czas względem swojego zespołowego kolegi Delétraza i gdy zjechał do alei serwisowej na 27. okrążeniu, wyjechał nie tylko za nim, ale również Sette Câmarą oraz Ilottem.
Na cztery okrążenia do mety Sette Câmara wyprzedził Delétraza na dojeździe do ósmego zakrętu i gdy na swój obowiązkowy pit-stop zjechał w końcówce Zhou, Brazylijczyk objął pozycję lidera. Dysponując świeżymi oponami, Matsushita i Zhou przebili się w końcówce na drugie i trzecie miejsce, wyprzedzając Delétraza oraz Ilotta.
Szósty był Luca Ghiotto, który uplasował się tuż przed swoim rywalem w walce o wicemistrzostwo serii Latifim. Giuliano Alesi był ósmy i zapewnił sobie pole position do niedzielnego wyścigu, wyprzedzając Micka Schumachera na przedostatnim okrążeniu. Punktowaną dziesiątkę uzupełnił Nikita Mazepin, a mistrz serii Nyck de Vries finiszował dopiero na 13. pozycji.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Sérgio Sette Câmara | DAMS | 31 okr. | |||
2 | 2 | Nobuharu Matsushita | Carlin | + 5,149 | |||
3 | 7 | Zhou Guanyu | D | UNI-Virtuosi Racing | + 7,765 | ||
4 | 1 | Louis Delétraz | Carlin | + 10,919 | |||
5 | 11 | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | + 15,981 | |||
6 | 8 | Luca Ghiotto | UNI-Virtuosi Racing | + 20,385 | |||
7 | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | + 25,785 | |||
8 | 20 | Giuliano Alesi | D | Trident | + 32,249 | ||
9 | 9 | Mick Schumacher | D | Prema Racing | + 41,902 | ||
10 | 3 | Nikita Mazepin | D | ART Grand Prix | + 48,680 | ||
11 | 15 | Jack Aitken | Campos Racing | + 49,560 | |||
12 | 16 | Jordan King | MP Motorsport | + 50,479 | |||
13 | 4 | Nyck de Vries | ART Grand Prix | + 53,455 | |||
14 | 21 | Christian Lundgaard | Trident | + 53,963 | |||
15 | 12 | Matewos Isaakian | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 56,593 | ||
16 | 18 | Tatiana Calderón | D | BWT Arden | + 58,602 | ||
17 | 10 | Sean Gelael | Prema Racing | + 1:02,900 | |||
18 | 14 | Marino Sato | D | Campos Racing | + 1:37,470 | ||
NSK | 22 | Artiom Markiełow | BWT Arden | ||||
NSK | 17 | Mahaveer Raghunathan | D | MP Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.