Nobuharu Matsushita odniósł na torze Monza swoje drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Mistrzostw Formuły 2. Japończyk przyjechał na metę pięć sekund przed Lucą Ghiotto, który po nieudanym pit-stopie w imponującym stylu przebijał się przez stawkę. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej powiększył trzeci na mecie Nyck de Vries.

Lider punktacji startował z ostatniego pola po tym, jak jego samochód nie zaliczył badania technicznego po kwalifikacjach z uwagi na zbyt małą ilość paliwa. Z pole position ruszał Callum Ilott, który po dobrym starcie utrzymał prowadzenie przed Guanyu Zhou i Nikitą Mazepinem.

Ta dwójka straciła swoje pozycje w zamieszaniu na początku drugiego okrążenia – Chińczyk spadł na piątą lokatę, z kolei Rosjanin wypadł z toru i musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Znakomitym startem popisał się Ghiotto, który w przeciągu jednego okrążenia przebił się z 13. na 7. pozycję, a korzystając na niepowodzeniu Zhou i Mazepina awansował do pierwszej piątki.

W międzyczasie, na początku drugiego okrążenia Matushita wyprzedził Ilota w walce o pierwszą lokatę. Ilott, podobnie jak m.in. Sérgio Sette Câmara i Zhou, zjechał do boksów po pośrednie opony już na szóstym okrążeniu. Na kolejnym kółku to samo zrobili m.in. Matsushita, Nicholas Latifi oraz de Vries.

Dzięki pozostaniu na torze o jedno okrążenie dłużej, Latifi znalazł się przed swoim zespołowym kolegą Sette Câmarą, z którym prowadził po starcie bardzo zacięty pojedynek. Nie trwało długo nim Kanadyjczyk dogonił i zaczął atakować Zhou – gdy jednak spróbował manewru od zewnętrznej w szykanie Della Roggia, Zhou zajechał drogę Latifiemu i doszło pomiędzy nimi do kolizji, która uszkodziła przednie skrzydło Latifiego oraz zakończyła wyścig Zhou.

Latifi musiał udać się do alei serwisowej, na czym skorzystał de Vries. Holender na 11 okrążeń przed metą wyprzedził Sette Câmarę i miał przed sobą już tylko Matushitę, Ilotta oraz kilku kierowców jadących na alternatywnej strategii.

Jednym z nich był Ghiotto, który jako jedyny utrzymywał przyzwoite tempo na pośrednich oponach i gdy w końcu zjechał na swój obowiązkowy postój na 20. okrążeniu, wiele wskazywało na to, że będzie liczyć się w walce o zwycięstwo. Mechanicy UNI-Virtuosi długo jednak zmieniali opony i Włoch powrócił na tor na piątej pozycji.

Korzystając ze świeżych miękkich opon, Ghiotto rzucił się w pościg za liderami i na trzy okrążenia przed końcem wyprzedził zarówno Sette Camarę oraz Ilotta, a na przedostatnim okrążeniu również de Vriesa, który w międzyczasie znalazł się przed Ilottem. Pomimo bardzo szybkich okrążeń, Ghiotto nie zdążył jednak dogonić Matushity, który kontrolował tempo i przyjechał na metę z pięciosekundową przewagą.

Jordan King, Giuliano Alesi i Jack Aitken również korzystali z alternatywnej strategii, która przyniosła im punktowane pozycje, a czołową dziesiątkę zamknęli Sean Gelael i Mahaveer Raghunathan, który wywalczył swój pierwszy punkt w Formule 2.

Z powodu usterki samochodu, do mety nie dojechał Mick Schumacher. Niemiec przed wycofaniem się z wyścigu jechał na drugim miejscu, pomiędzy Ghiotto i Kingiem.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 2 Nobuharu Matsushita   Carlin 30 okr.
2 8 Luca Ghiotto   UNI-Virtuosi Racing + 5,752
3 4 Nyck de Vries   ART Grand Prix + 9,207
4 11 Callum Ilott   Sauber Junior Team by Charouz + 17,213
5 5 Sérgio Sette Câmara   DAMS + 20,487
6 16 Jordan King   MP Motorsport + 24,810
7 20 Giuliano Alesi D Trident + 32,335
8 15 Jack Aitken   Campos Racing + 33,059
9 10 Sean Gelael   PREMA Racing + 38,890
10 17 Mahaveer Raghunathan D MP Motorsport + 1:12,785
11 4 Nikita Mazepin D ART Grand Prix + 1 okr.
12 14 Marino Sato   Campos Racing + 1 okr.
13 6 Nicholas Latifi   DAMS + 1 okr.
NSK 9 Mick Schumacher D PREMA Racing  
NSK 7 Guanyu Zhou D UNI-Virtuosi Racing  
NSK 18 Tatiana Calderón D BWT Arden  
NSK 1 Louis Delétraz   Carlin  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race