Nobuharu Matsushita odniósł na torze Monza swoje drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Mistrzostw Formuły 2. Japończyk przyjechał na metę pięć sekund przed Lucą Ghiotto, który po nieudanym pit-stopie w imponującym stylu przebijał się przez stawkę. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej powiększył trzeci na mecie Nyck de Vries.

Lider punktacji startował z ostatniego pola po tym, jak jego samochód nie zaliczył badania technicznego po kwalifikacjach z uwagi na zbyt małą ilość paliwa. Z pole position ruszał Callum Ilott, który po dobrym starcie utrzymał prowadzenie przed Guanyu Zhou i Nikitą Mazepinem.

Ta dwójka straciła swoje pozycje w zamieszaniu na początku drugiego okrążenia – Chińczyk spadł na piątą lokatę, z kolei Rosjanin wypadł z toru i musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Znakomitym startem popisał się Ghiotto, który w przeciągu jednego okrążenia przebił się z 13. na 7. pozycję, a korzystając na niepowodzeniu Zhou i Mazepina awansował do pierwszej piątki.

W międzyczasie, na początku drugiego okrążenia Matushita wyprzedził Ilota w walce o pierwszą lokatę. Ilott, podobnie jak m.in. Sérgio Sette Câmara i Zhou, zjechał do boksów po pośrednie opony już na szóstym okrążeniu. Na kolejnym kółku to samo zrobili m.in. Matsushita, Nicholas Latifi oraz de Vries.

Dzięki pozostaniu na torze o jedno okrążenie dłużej, Latifi znalazł się przed swoim zespołowym kolegą Sette Câmarą, z którym prowadził po starcie bardzo zacięty pojedynek. Nie trwało długo nim Kanadyjczyk dogonił i zaczął atakować Zhou – gdy jednak spróbował manewru od zewnętrznej w szykanie Della Roggia, Zhou zajechał drogę Latifiemu i doszło pomiędzy nimi do kolizji, która uszkodziła przednie skrzydło Latifiego oraz zakończyła wyścig Zhou.

Latifi musiał udać się do alei serwisowej, na czym skorzystał de Vries. Holender na 11 okrążeń przed metą wyprzedził Sette Câmarę i miał przed sobą już tylko Matushitę, Ilotta oraz kilku kierowców jadących na alternatywnej strategii.

Jednym z nich był Ghiotto, który jako jedyny utrzymywał przyzwoite tempo na pośrednich oponach i gdy w końcu zjechał na swój obowiązkowy postój na 20. okrążeniu, wiele wskazywało na to, że będzie liczyć się w walce o zwycięstwo. Mechanicy UNI-Virtuosi długo jednak zmieniali opony i Włoch powrócił na tor na piątej pozycji.

Korzystając ze świeżych miękkich opon, Ghiotto rzucił się w pościg za liderami i na trzy okrążenia przed końcem wyprzedził zarówno Sette Camarę oraz Ilotta, a na przedostatnim okrążeniu również de Vriesa, który w międzyczasie znalazł się przed Ilottem. Pomimo bardzo szybkich okrążeń, Ghiotto nie zdążył jednak dogonić Matushity, który kontrolował tempo i przyjechał na metę z pięciosekundową przewagą.

Jordan King, Giuliano Alesi i Jack Aitken również korzystali z alternatywnej strategii, która przyniosła im punktowane pozycje, a czołową dziesiątkę zamknęli Sean Gelael i Mahaveer Raghunathan, który wywalczył swój pierwszy punkt w Formule 2.

Z powodu usterki samochodu, do mety nie dojechał Mick Schumacher. Niemiec przed wycofaniem się z wyścigu jechał na drugim miejscu, pomiędzy Ghiotto i Kingiem.

PNrKierowcaZespółRezultat
12
Nobuharu Matsushita
Carlin30 okr.
28
Luca Ghiotto
UNI-Virtuosi Racing+ 5,752
34
Nyck de Vries
ART Grand Prix+ 9,207
411
Callum Ilott
Sauber Junior Team by Charouz+ 17,213
55
Sérgio Sette Câmara
DAMS+ 20,487
616
Jordan King
MP Motorsport+ 24,810
720
Giuliano Alesi
DTrident+ 32,335
815
Jack Aitken
Campos Racing+ 33,059
910
Sean Gelael
Prema Racing+ 38,890
1017
Mahaveer Raghunathan
DMP Motorsport+ 1:12,785
113
Nikita Mazepin
DART Grand Prix+ 1 okr.
1214
Marino Sato
DCampos Racing+ 1 okr.
136
Nicholas Latifi
DAMS+ 1 okr.
NSK9
Mick Schumacher
DPrema Racing
NSK7
Guanyu Zhou
DUNI-Virtuosi Racing
NSK18
Tatiana Calderón
DBWT Arden
NSK1
Louis Delétraz
Carlin

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race