Nobuharu Matsushita odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tegorocznym sezonie Mistrzostw Formuły 2. Japończyk na sześć okrążeń przed metą wyprzedził startującego z pole position Nycka de Vriesa, który w końcówce stracił pozycję również na rzecz Luki Ghiotto.
Matsushita przystępował do głównego wyścigu weekendu z czwartej pozycji, lecz szybko zaczął przebijać się do przodu – już na pierwszym okrążeniu wyprzedził w trzecim zakręcie Guanyu Zhou, a na kolejnym kółku objechał Anthoine’a Huberta i awansował na drugą lokatę. Hubert następnie stracił jeszcze dwie pozycje na rzecz Zhou i Ghiotto, a jadący niedaleko za nimi wicelider klasyfikacji Nicholas Latifi został obrócony przez swojego zespołowego kolegę Sérgio Sette Câmarę i spadł z szóstej na 17. lokatę.
Większość stawki przystępowała do wyścigu na supermiękkich oponach i gdy tylko na szóstym okrążeniu zostało otwarte okno serwisowe, czołówka – wliczając de Vriesa, Matsushitę, Zhou, Huberta i Sette Câmarę – zjechała do boksów po miękkie opony, a na kolejnym okrążeniu to samo zrobili ich zespołowi koledzy.
Szóstka kierowców zdecydowała się na odwrotną strategię i startowała na twardszej mieszance, zatem po pierwszej serii pit-stopów prowadził Sean Gelael, przed Nikitą Mazepinem, Arjunem Mainim, Tatianą Calderón, Patricio O’Wardem i Ryanem Tveterem. De Vries był siódmy, przed Matsushitą, Ghiotto i Hubertem. Z grupy pościgowej szybko odpadł Zhou, który miał problemy ze skrzynią biegów i spadł wgłęb stawki.
De Vries wyprzedził na 13. okrążeniu Tvetera, a pięć kółek później rozprawił się z O’Wardem. Matsushita miał spore problemy z objechaniem Tvetera, ale gdy w końcu to zrobił, szybko dogonił i wyprzedził także O’Warda. Od tego momentu ta dwójka efektywnie przebijała się przez wolniejszych zawodników – na 24. okrążeniu Holender wyprzedził Gelaela w walce o trzecią lokatę, na kolejnym kółku objechał Mainiego, a ostatecznie na 33. okrążeniu powrócił na prowadzenie po ataku na Mazepina. Matsushita wyprzedził Rosjanina na kolejnym okrążeniu i rzucił się w pościg za liderem.
Holender miał początkowo kilkusekundową przewagę, lecz jadąc tak szybkim tempem zniszczył opony w swoim samochodzie i Matsushita systematycznie zaczął zmniejszać swoją stratę, a na sześć okrążeń przed metą w zdecydowany sposób odebrał prowadzenie atakiem w pierwszym zakręcie. Jeszcze na tym samym okrążeniu de Vriesa wyprzedził także Ghiotto, a na ostatnim okrążeniu objechał go Sette Câmara – Brazylijczyk został jednak sklasyfikowany na piątym miejscu, bowiem otrzymał karę za swój wcześniejszy incydent z Latifim.
Na czwarte miejsce awansował tym samym Hubert. Po ustąpieniu problemów z napędem, Zhou zaczął przebijać się przez stawkę i finiszował na szóstej pozycji, przed Louisem Delétrazem i Jordanem Kingiem. Latifi uratował dwa punkty za dziewiąte miejsce, a ostatnią punktowaną lokatę zajął Jack Aitken.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Nobuharu Matsushita | Carlin | 40 okr. | |||
2 | 8 | Luca Ghiotto | UNI-Virtuosi Racing | + 2,963 | |||
3 | 4 | Nyck de Vries | ART Grand Prix | + 10,428 | |||
4 | 19 | Anthoine Hubert | D | BWT Arden | + 10,786 | ||
5 | 5 | Sérgio Sette Câmara | DAMS | + 12,720 | |||
6 | 7 | Zhou Guanyu | D | UNI-Virtuosi Racing | + 15,514 | ||
7 | 1 | Louis Delétraz | Carlin | + 16,541 | |||
8 | 16 | Jordan King | MP Motorsport | + 22,321 | |||
9 | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | + 23,184 | |||
10 | 15 | Jack Aitken | Campos Racing | + 32,919 | |||
11 | 12 | Juan Manuel Correa | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 35,892 | ||
12 | 3 | Nikita Mazepin | D | ART Grand Prix | + 35,988 | ||
13 | 20 | Giuliano Alesi | D | Trident | + 39,890 | ||
14 | 11 | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | + 46,138 | |||
15 | 21 | Ryan Tveter | D | Trident | + 1:10,057 | ||
16 | 10 | Sean Gelael | Prema Racing | + 1:15,742 | |||
17 | 18 | Tatiana Calderón | D | BWT Arden | + 1:16,586 | ||
18 | 9 | Mick Schumacher | D | Prema Racing | + 1 okr. | ||
19 | 17 | Patricio O'Ward | D | MP Motorsport | + 1 okr. | ||
DSK | 14 | Arjun Maini | Campos Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.