Alexander Albon odniósł pewne zwycięstwo w pełnym zwrotów akcji wyścigu głównym Formuły 2 na torze Sochi Autodrom. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega Nicholas Latifi, a na najniższym stopniu podium stanął Nyck de Vries.
Startujący z pole position de Vries zaliczył dobry początek i utrzymał swoją pozycję na hamowaniu do drugiego zakrętu. Za plecami czołówki zrobiło się jednak niebezpiecznie – między Lucą Ghiotto a Tadasuke Makino doszło do kontaktu, jednak obaj byli w stanie kontynuować jazdę, mimo że jeden z nich niemal wylądował w barierach. Wkrótce jednak okazało się, że Ghiotto musiał wycofać się z wyścigu z powodu uszkodzeń w samochodzie. Świetny początek zaliczył również Artiom Markiełow, który z przedostatniej pozycji po pierwszych okrążeniach awansował na ósme miejsce. Z kolei Lando Norris, który ruszał z drugiej pozycji, spadł na siódme miejsce, między innymi po słabym starcie, jak również po tym, jak Antonio Fuoco oraz Jack Aitken wyprzedzili Brytyjczyka w trzecim zakręcie na drugim okrążeniu. Z Norrisem uporał się również Markiełow, który chwilę później wyprzedził również Latifiego, awansując na szóste miejsce.
W międzyczasie na czele de Vries miał ponad sekundową przewagę nad Georgem Russellem, który chwilę później znalazł się pod ostrzałem Albona. Brytyjczyk najprawdopodobniej popełnił jakiś błąd, ponieważ w ciągu kilku okrążeń spadł na ósme miejsce, tuż przed Norrisa. Podczas gdy między innymi de Vries, Albon oraz Russell zjechali do boksów, Markiełow awansował na drugie miejsce i był bliski wyprzedzenia Fuoco, aby znaleźć się na pozycji lidera. Rosjanin popełnił jednak błąd, przez co pozostał na drugiej pozycji. Ogromny pech dopadł Norrisa, który początkowo zjechał do złego boksu, a następnie został wypuszczony z niedokręconym przednim lewym kołem, przez co dla niego był to koniec wyścigu.
Markiełow nie ustawał na atakach i mimo wcześniejszego błędu ponownie dojechał do Fuoco i tym razem w pewnym stylu objął prowadzenie i natychmiast odjechał od Włocha na ponad 2 sekundy. Faworyt lokalnej publiczności nie pojawił się jeszcze w alei serwisowej na obowiązkową zmianę opon, jednak jego czasy okrążenia na tym etapie były o 3 sekundy gorsze w porównaniu z Albonem, który zaliczył już postój i znajdował się na czele tych kierowców, którzy pojawiali się u swoich mechaników.
Łącznie siedmiu kierowców, którzy startowali na miękkich oponach, oczekiwało jeszcze na swój postój. Wśród nich znajdował się Niko Kari, dla którego jest to pierwszy występ w Formule 2 i który awansował na drugie miejsce po wyprzedzeniu Aitkena oraz Fuoco. Kari prezentował świetne tempo, ponieważ od Fuoco pojechał o 3 sekundy i był w stanie prezentować podobną prędkość co prowadzący Markiełow, jednak do Rosjanina tracił ponad 7 sekund. Na półmetku wyścigu sytuacja na torze uspokoiła się, zaś kierowcy przeszli w tryb oszczędzania opon. O spokoju nie mógł jednak mówić Markiełow, w samochodzie którego doszło do problemów z radiem i nie mógł skomunikować się ze swoim zespołem. W międzyczasie na czwarte miejsce awansował Nirei Fukuzumi, który w pewnym stylu wyprzedził Aitkena w 13. zakręcie. Z kolei Kari, który wcześniej prezentował świetne tempo, teraz wydawał się jechać wolniej, ponieważ do Fina szybko dojechał Fuoco, który wkrótce odzyskał drugą pozycję. Ten duet tracił jednak aż 14 sekund do wciąż prowadzącego Markiełowa.
Na 20. okrążeniu doszło do kolizji między de Vriesem oraz Arjunem Mainim, przez co na torze pojawiły się żółte flagi, jednak obaj kierowcy byli w stanie kontynuować jazdę. Maini jednak najprawdopodobniej doznał uszkodzeń w swoim samochodzie, ponieważ chwilę później zjechał do boksów, gdzie spędził sporą ilość czasu. W tym samym czasie Markiełow po szerokim wyjeździe poza tor zdecydował się zjechać na swój jedyny postój. Jego zespół najwyraźniej nie był gotowy na obsłużenie swojego kierowcy, przez co pit stop trwał bardzo długo i finalnie Rosjanin spadł na 11. miejsce.
Na tymczasowej pozycji lidera znalazł się tym samym Fuoco, jednak podobnie jak jadący za nim Fukuzumi, nie pojawili się jeszcze w boksach. Z kolei Russell nie miał tempa, aby odpowiedzieć jadącemu za nim Latifiemu i został wyprzedzony przez Kanadyjczyka, spadając na szóste miejsce. Na 23. okrążeniu na postój zdecydował się Fuoco, który pojawił się na torze na siódmej pozycji, oddając prowadzenie Albonowi. Fukuzumi, który jako jedyny nie zjeżdżał do mechaników, został wyprzedzony przez de Vriesa i Latifiego, którzy awansowali odpowiednio na drugie i trzecie miejsce.
To właśnie między tą dwójką wywiązała się walka o wyższe miejsce na podium. De Vries zblokował swoje opony na hamowaniu do 13. zakrętu, umożliwiając Latifiemu na zbliżenie się. Kanadyjczyk nie potrzebował drugiego zaproszenia, pewnie wyprzedzając swojego rywala na prostej startowej z wykorzystaniem systemu DRS. Tymczasem Russell awansował na czwarte miejsce dzięki temu, że Fukuzumi ostatecznie zdecydował się odwiedzić swoich mechaników – Japończyk wyjechał na tor na 13. miejscu. Na przedostatnim okrążeniu Maximilian Günther obrócił swój samochód i zatrzymał się tuż poza linią wyścigową, przez co dyrekcja wyścigu zdecydowała się wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, aby usunąć pojazd Niemca.
Rywalizację wznowiono na ostatnie momenty wyścigu, jednak w czołówce nie doszło już do żadnych zmian. Albon odniósł przekonujące zwycięstwo w pełnym akcji wyścigu głównym Formuły 2 w Soczi. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega z DAMS – Latifi, a na najniższym stopniu podium stanął de Vries. Czwartą lokatę wywalczył Russell, piąty był Sérgio Sette Câmara, szósta pozycja przypadła Antonio Fuoco, jako siódmy linię mety przekroczył Alessio Lorandi, a czołową dziesiątkę uzupełnili Roberto Merhi, Fukuzumi oraz Tadasuke Makino.
Wyścig sprinterski Formuły 2 w Rosji rozpocznie się jutro o godzinie 10:20.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 5 | Alexander Albon | DAMS | 28 okr. | ||
2 | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | + 11,307 | ||
3 | 4 | Nyck de Vries | Pertamina Prema Theodore Racing | + 14,259 | ||
4 | 8 | George Russell | ART Grand Prix | + 17,468 | ||
5 | 18 | Sérgio Sette Câmara | Carlin | + 22,953 | ||
6 | 21 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | + 34,899 | ||
7 | 17 | Alessio Lorandi | Trident | + 39,133 | ||
8 | 15 | Roberto Merhi | Campos Vexatec Racing | + 41,334 | ||
9 | 12 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | + 43,463 | ||
10 | 2 | Tadasuke Makino | Russian Time | + 46,461 | ||
11 | 20 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 51,606 | ||
12 | 1 | Artiom Markiełow | Russian Time | + 53,455 | ||
13 | 9 | Dorian Boccolacci | MP Motorsport | + 1:00,950 | ||
14 | 7 | Jack Aitken | ART Grand Prix | + 1:06,522 | ||
15 | 16 | Arjun Maini | Trident | + 1 okr. | ||
16 | 11 | Maximilian Günther | BWT Arden | + 1 okr. | ||
NSK | 10 | Niko Kari | MP Motorsport | |||
NSK | 19 | Lando Norris | Carlin | |||
NSK | 14 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | |||
NSK | 3 | Sean Gelael | Pertamina Prema Theodore Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.