Nyck De Vries odniósł przekonujące zwycięstwo w sobotnim wyścigu Formuły 2 na torze Hungaroring. Holender dogonił i wyprzedził prowadzącego przez większość dystansu Lando Norrisa, a podium uzupełnił Antonio Fuoco.
Z powodu deszczu, wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, lecz po jego zjeździe kierowcy przystąpili do restartu z pól startowych. Zdobywca pole position Sergio Sette Camara utrzymał prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Za nim Nyck De Vries i Luca Ghiotto wyprzedzili ruszającego z drugiego pola Jacka Aitkena. Problemy jeszcze przed startem miał lider klasyfikacji generalnej George Russell, który nie ustawił się na swoim polu startowym i musiał wyruszyć do wyścigu z alei serwisowej.
Na pierwszym okrążeniu trudności napotkał Artiom Markiełow, który wypadł z toru i stracił dwie pozycje, a niedaleko za nim zderzyli się Louis Deletraz i Maximilian Gunther, przez co musieli zjechać do alei serwisowej. Fantastycznym startem popisał się Antonio Fuoco, który przebił się z dwunastej na piątą lokatę, lecz trzy okrążenia później utracił lokatę na rzecz Lando Norrisa. Brytyjczyk na szóstym okrążeniu awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Ghiotto, a już dwa okrążenia później objechał także De Vriesa i znajdował się już tylko za swoim zespołowym kolegą Sette Camarą. W międzyczasie Fuoco wyprzedził Aitkena i Ghiotto, by wyjść na czwarte miejsce, a Markiełow ponownie wypadł z toru i znalazł się poza punktowaną dziesiątką.
Norris bardzo szybko zredukował trzysekundową stratę do Sette Camary i przypuścił atak na pozycję lidera w piątym zakręcie dziesiątego okrążenia – o ile ten okazał się nieskuteczny, Norris ostatecznie objechał swojego zespołowego kolegę w ósmym zakręcie.
Sette Camara nie utrzymał drugiej pozycji na długo, bowiem na 13. kółku wyprzedzili go zarówno De Vries oraz Fuoco. Walka tej trójki sprawiła, że Norris odjechał na ponad 10 sekund i mógł kontrolować tempo. Po tym jak Sette Camara został wyprzedzony również przez Aitkena, zjechał on do boksów po opony na suchą nawierzchnię. Na następnym okrążeniu po pośrednie opony zjechali również Norris, De Vries i Aitken, z kolei Fuoco pozostał na torze o okrążenie dłużej i spadł przez to na czwartą lokatę, za Norrisa, De Vriesa oraz Sette Camarę.
Wielu kierowców miało problemy z dogrzaniem opon na suchą nawierzchnię i wypadali z toru – przydarzyło się to m.in. Seanowi Gelaelowi i Markiełowowi, a nawet prowadzącemu Norrisowi. Brytyjczyk nie radził sobie z zadbaniem o swoje opony i w końcówce wyścigu zaczął tracić tempo, a goniący go De Vries kręcił czasy nawet o 2,5 sekundy szybsze i po dogonieniu Brytyjczyka, objechał go w ósmym zakręcie na siedem okrążeń przed metą, po czym pomknął do mety, by odnieść zwycięstwo z przewagą ponad 16 sekund.
Norrisa w końcówce dogonili również Fuoco oraz Sette Camara, którzy zdążyli w międzyczasie zamienić się kolejnością. Włoch próbował przeprowadzić atak na drugą lokatę w przedostatnim zakręcie wyścigu, lecz został uderzony przez Sette Camarę i obrócił się. Kierowca Charouz Racing System stracił przy tym tylko jedną lokatę i powrócił na trzecie miejsce po tym jak sędziowie ukarali reprezentanta ekipy Carlin doliczeniem 10 sekund do rezultatu wyścigu.
Brazylijczyk spadł przez to na siódmą lokatę, za Aitkena – który przez dłuższy czas próbował znaleźć sposób na wyprzedzenie Fuoco, Alexandra Albona oraz Lucę Ghiotto. Ósme miejsce oraz pole position do niedzielnego wyścigu wywalczył Markiełow, który w końcówce wyścigu toczył pojedynek z Nicholasem Latifim – ten jednak rozbił się i odpadł z rywalizacji na pięć okrążeń przed końcem. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili dwaj japońscy kierowcy – startujący z ostatniej pozycji Tadasuke Makino oraz Nirei Fukuzumi.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 4 | Nyck de Vries | Pertamina Prema Theodore Racing | 34 okr. | ||
2 | 19 | Lando Norris | Carlin | + 16,508 | ||
3 | 21 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | + 20,752 | ||
4 | 7 | Jack Aitken | ART Grand Prix | + 21,805 | ||
5 | 5 | Alexander Albon | DAMS | + 23,077 | ||
6 | 14 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | + 28,696 | ||
7 | 18 | Sérgio Sette Câmara | Carlin | + 29,099 | ||
8 | 1 | Artiom Markiełow | Russian Time | + 35,594 | ||
9 | 2 | Tadasuke Makino | Russian Time | + 36,304 | ||
10 | 12 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | + 37,114 | ||
11 | 9 | Roberto Merhi | MP Motorsport | + 37,983 | ||
12 | 16 | Arjun Maini | Trident | + 38,336 | ||
13 | 3 | Sean Gelael | Pertamina Prema Theodore Racing | + 39,120 | ||
14 | 17 | Alessio Lorandi | Trident | + 39,858 | ||
15 | 15 | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | + 48,072 | ||
16 | 11 | Maximilian Günther | BWT Arden | + 53,241 | ||
17 | 20 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | + 1:13,696 | ||
18 | 10 | Ralph Boschung | MP Motorsport | + 1 okr. | ||
NSK | 6 | Nicholas Latifi | DAMS | |||
NSK | 8 | George Russell | ART Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.