Charles Leclerc odniósł przekonywujące zwycięstwo w kończącym sezon Formuły 2 sprinterskim wyścigu na torze Yas Marina w Abu Zabi. Tegoroczny mistrz serii na ostatnim okrążeniu wyścigu w odważnym stylu wyprzedził Alexandra Albona. Na najniższym stopniu podium stanął Nicholas Latifi.
Startujący z pole position Jordan King zaliczył słaby start, w wyniku czego spadł dopiero na 6 pozycję. Na czele stawki znajdował się Alexander Albon, jako drugi jechał Nicholas Latifi, a czołową trójkę uzupełniał Nobuharu Matsushita. Charles Leclerc był w stanie przesunąć się z siódmej lokaty na piątą, zaś wczorajszy zwycięzca wyścigu głównego Artiom Markiełow utrzymał ósme miejsce. Imponujący początek zaliczył Oliver Rowland, który po starcie z końca stawki z powodu dyskwalifikacji z sobotniej rywalizacji, jechał już na 13 pozycji.
Na kolejnych okrążeniach Latifi był w stanie znajdować się bardzo blisko prowadzącego Albona, jednak nie decydował się na zaatakowanie Tajlandczyka. Z kolei Gustav Malja otrzymał karę 5 sekund za wyjazd poza tor i zyskanie na tym przewagi. Na szóstym kółku rywalizacji King musiał zjechać do alei serwisowej po tym, jak Markiełow próbował wyprzedzić Brytyjczyka, delikatnie zawadzając przednim skrzydłem o koło w samochodzie swojego rywala.
Markiełow nie miał jednak lekko. Najpierw wyprzedził go zespołowy kolega Luca Ghiotto, zaś tuż za jego plecami jechał Rowland, który był ósmy, a zatem zaliczył awans o 12 miejsc względem pozycji startowej. Podczas gdy Ghiotto odjechał od Markiełowa, Rosjanin skutecznie odpierał ataki wyprowadzane przez Rowlanda. Kierowca Russian Time znalazł się jednak pod lupą sędziów z powodu wcześniejszego kontaktu z Kingiem.
Na półmetku wyścigu Leclerc przesunął się na czwarte miejsce po ataku na Nycku de Vries z wykorzystaniem systemu DRS, zaś Louis Delétraz stał się kolejnym zawodnikiem, który otrzymał karę 5 sekund za zyskanie przewagi poprzez wyjazd poza tor. Z wyścigiem pożegnał się King, który zdecydował się zjechać do alei serwisowej wiedząc, że po wcześniejszej konieczności zmiany opon nie miał on szans na uzyskanie dobrego wyniku. Chwilę po tym na piąte miejsce awansował Ghiotto po wyprzedzeniu de Vriesa.
Na czele stawki nie dochodziło do większych zmian. Albon wciąż znajdował się na prowadzeniu, mając 1,5-sekundową przewagę nad Latifim i 3,6 sekund różnicy wobec Matsushity. Japończyk szybko jednak znalazł się pod naciskiem ze strony Leclerca, który pewnie uporał się z reprezentantem ekipy ART, awansując na trzecie miejsce. Kolejnym zawodnikiem, który otrzymał karę 5 sekund za zyskanie przewagi był debiutujący w F2 Lando Norris, który w przyszłym sezonie będzie reprezentować barwy ekipy Carlin.
Jadący na trzeciej pozycji Leclerc szybko dojechał do Latifiego. Na 5 okrążeń przed końcem Monakijczyk bez większych problemów uporał się z kierowcą ekipy DAMS, awansując na drugie miejsce. Mistrz F2 tracił jednocześnie tylko nieco ponad sekundę do prowadzącego Albona. W tym samym czasie de Vries spadł na ósmą lokatę po tym, jak Markiełow oraz Rowland wyprzedzili go w krótkim odstępie czasu.
Na 4 kółka przed końcem Deletraz wycofał się z wyścigu, zatrzymując się na torze i powodując konieczność wywieszenia żółtych flag w trzecim sektorze. To utrudniło zadanie Leclercowi, który znajdował się tuż za Albonem i nie był w stanie wykorzystać systemu DRS, aby znaleźć się przed Tajlandczykiem.
Na ostatnim okrążeniu Leclerc, który nadal nie mógł wykorzystać systemu DRS, zdecydował się na bardzo odważny manewr wyprzedzania na pierwszej długiej prostej, jednocześnie nieznacznie kolidując z Albonem. Mimo wszystko atak okazał się być skuteczny i Monakijczyk odniósł zwycięstwo w ostatnim wyścigu tegorocznego sezonu. Drugie miejsce zajął Alexander Albon, a podium uzupełnił Nicholas Latfii. Czwartą lokatę wywalczył Nobuharu Matsushita, piąty był Luca Ghiotto, a czołową dziesiątkę zamknęli Artiom Markiełow, Oliver Rowland, Sergio Sette Camara, Nyck de Vries oraz Roberto Merhi.
Ten wyścig oznacza, że po raz ostatni zespoły F2 wykorzystywały podwozie GP2/11 oraz silnik V8. W przyszłym roku zadebiutuje Dallara F2 2018, który będzie napędzany silnikiem V6 z turbosprężarką zaprojektowanym przez Mecachrome.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | 22 okr. | ||
2 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 1,293 | ||
3 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 3,207 | ||
4 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 4,105 | ||
5 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 4,952 | ||
6 | 6 | Artiom Markiełow | RUSSIAN TIME | + 14,758 | ||
7 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 15,446 | ||
8 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 24,795 | ||
9 | 3 | Nyck de Vries | Racing Engineering | + 29,261 | ||
10 | 19 | Roberto Merhi | Rapax | + 29,589 | ||
11 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 29,912 | ||
12 | 12 | Alex Palou | Campos Racing | + 30,999 | ||
13 | 11 | Lando Norris | Campos Racing | + 31,564 | ||
14 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 38,714 | ||
15 | 17 | Santino Ferrucci | Trident | + 39,605 | ||
16 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 43,310 | ||
17 | 4 | Gustav Malja | Racing Engineering | + 49,659 | ||
18 | 20 | Norman Nato | Pertamina Arden | + 1 okr. | ||
NSK | 18 | Louis Delétraz | Rapax | |||
NSK | 15 | Jordan King | MP Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.