Rowland zwyciężył w wyścigu głównym na Hungaroringu

Oliver Rowland odniósł zwycięstwo w pełnym akcji wyścigu głównym Formuły 2 na torze Hungaroring. Drugie miejsce zajął Nicholas Latifi, a podium uzupełnił Nyck de Vries.

Chociaż w kwalifikacjach najszybszy był Charles Leclerc, po przeprowadzonej kontroli technicznej jego samochodu stwierdzono, ze znajdowały się w nim części, które były niezgodne z regulaminem. Z tego względu Monakijczyk został wykluczony z wyników czasówki i do wyścigu głównego ruszał z końca stawki. Pole position przypadło Oliverowi Rowlandowi, zaś pierwszy rząd uzupełniał Artiom Markiełow. Do startu nie przystąpił z kolei Norman Nato, który pierwotnie miał ruszać z piątego pola. W samochodzie Francuza tuż przed startem pojawiły się problemy, które wymusiły na zespole wprowadzenie pojazdu do alei serwisowej. Po przejechaniu okrążenia rozgrzewkowego konieczne było jeszcze jedno kółko – Nabil Jeffri nie ustawił się poprawnie na polach startowych i z tego powodu decyzja dyrektora wyścigowego była jednoznaczna.

Start zdecydowanie wygrał Markiełow, który wyprzedził Rowlanda i objął prowadzenie na wczesnym etapie wyścigu. Niesamowity początek zaliczył również Leclerc, który po starcie 19. pola przesunął się na 11. miejsce. W środku stawki również toczyła się zacięta walka o pozycje – szczególnie było to widoczne przy pojedynku o siódmą lokatę, o którą rywalizowali Luca Ghiotto oraz Nobuharu Matsushita, jednak to Włoch wyszedł górą.

Tor Hungaroring znany jest z tego, że trudniej jest tu wyprzedzać niż w przypadku pozostałych torów, co miało też odwzorowanie w wyścigu. Leclerc po swoim fantastycznym starcie utknął za Canamasasem jadącym na 10. miejscu, a sytuacja zmieniła się dopiero wtedy, gdy Hiszpan zdecydował się zjechać na zmianę opon. Niedługo później Monakijczyk stoczył zacięty pojedynek z Alexandrem Albonem o szóste miejsce. Lider mistrzostw był zdeterminowany, by wyprzedzić rywala, jednak ten skutecznie bronił się przed szalonymi atakami zawodnika Premy.

W międzyczasie w boksach pojawił się między innymi lider wyścigu Markiełow i po wizycie w boksach wyjechał na 6. pozycji i co kluczowe – za Rowlandem – który jechał na pierwszej pozycji wśród zawodników, którzy zjeżdżali do alei serwisowej. Tymczasowo prowadził Albon przez Leclercem. Z wyścigiem pożegnał się z kolei Antonio Fuoco, którego samochód zgasł przy próbie ruszenia ze stanowiska serwisowego i ostatecznie z powodu pewnych problemów wycofał się z dalszej rywalizacji, zatrzymując się na końcu pit lane.

W międzyczasie Leclerc po wielu okrążeniach starań w końcu wyprzedził Albona na hamowaniu do drugiego zakrętu, jednak wciąż jeszcze musiał odwiedzić swoich mechaników. Od tego momentu celem Monakijczyka było wypracowanie możliwie największej przewagi przed zjazdem, aby móc ukończyć wyścig na jak najwyższej pozycji.

Zjazd do boksów w wykonaniu Leclerca miał miejsce na 23. okrążeniu, kiedy w jego samochodzie pojawiły się miękkie opony i dotychczasowy lider wyścigu po wyjeździe z alei serwisowej jechał na trzynastej pozycji. Chwilę później dwóch innych zawodników zdecydowało się na pojawienie się u mechaników, dzięki czemu Leclerc awansował na 11. miejsce.

Na 25. okrążeniu konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Robert Visoiu oraz Sergio Canamasas walczyli między sobą o pozycję, jednak na końcu prostej startowej doszło między nimi do kolizji i dla obu był to przedwczesny koniec wyścigu. Po restarcie Rowland prowadził przed Markiełowem, zaś na trzeciej pozycji jechał Nicholas Latifi. Fantastycznym manewrem wyprzedzania popisał się po raz kolejny Leclerc, który w pierwszym zakręcie wyprzedził aż trzech rywali i awansował na szóste miejsce.

W końcówce wyścigu liderów trzech kierowców – Rowland, Markiełow oraz Latifi – mieli szansę na odniesienie zwycięstwa. Na trzy kółka przed końcem Markiełow po akywacji systemu DRS na prostej startowej wjechał w trawę od wewnętrznej strony toru i następnie wylądował w barierach w pierwszym zakręcie. Rosjanin na szczęście wyszedł z tego wypadku cało, jednak konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który utrzymał się już do samej mety.

Ostatecznie Oliver Rowland odniósł zwycięstwo w interesującym wyścigu głównym Formuły 2 na torze Hungaroring. Drugie miejsce zajął Nicholas Latifi, a podium uzupełnił Nyck De Vries. Na uwagę z pewnością zasługuje Charles Leclerc, który po starcie z 19. pola sobotnią rywalizację na Węgrzech ukończył na czwartej pozycji, zdobywając cenne punkty do klasyfikacji. Piąty był Nobuharu Matsushita, szóste miejsce zajął Luca Ghiotto, a czołową dziesiątkę zamknęli Norman Nato, Alexander Albon, Sean Gelael oraz Santino Ferrucci.

P Nr Kierowca Zespół Czas
1 9 Oliver Rowland DAMS 36 okr.
2 10 Nicholas Latifi DAMS + 0,235
3 18 Nyck de Vries Rapax + 0,673
4 1 Charles Leclerc PREMA Racing + 1,405
5 7 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix + 1,633
6 5 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME + 2,534
7 20 Norman Nato Pertamina Arden + 3,079
8 8 Alexander Albon ART Grand Prix + 3,350
9 21 Sean Gelael Pertamina Arden + 3,911
10 19 Santino Ferrucci Trident + 4,238
11 3 Louis Delétraz Racing Engineering + 6,627
12 11 Ralph Boschung Campos Racing + 7,550
13 16 Nabil Jeffri Trident + 8,179
14 14 Sérgio Sette Câmara MP Motorsport + 9,069
15 4 Gustav Malja Racing Engineering + 9,462
16 15 Jordan King MP Motorsport + 16,126
17 6 Artiom Markiełow RUSSIAN TIME + 1 okr.
NSK 12 Robert Vișoiu Campos Racing + 1,033
NSK 17 Sergio Canamasas Rapax + 0,861
NSK 2 Antonio Fuoco PREMA Racing + 0,617

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze