Charles Leclerc zamienił pole position w zwycięstwo w głównym wyścigu Formuły 2 na torze Red Bull Ring w Austrii. Monakijczyk wybrał dzisiaj alternatywną strategię z pit stopem w drugiej fazie wyścigu, co okazało się świetną opcją. Na niższych stopniach podium plasowali się Nicholas Latifi i Antonio Fuoco.
Jak zawsze, z pole position do głównego wyścigu Formuły 2 ruszał Charles Leclerc, który za plecami miał tym razem Antonio Fuoco i Alexa Albona
Leclerc wykorzystał krótki dojazd do pierwszego zakrętu, powstrzymując na dohamowaniu kierowcę rozwojowego Ferrari, który ruszył nieco lepiej ze swojego miejsca. Na trzecim miejscu utrzymał się Albon, a na czwarte miejsce awansował Nohubaru Matsushita. Do wyścigu nie ruszył Nyck De Vries, przez co za plecami Japończyka zrobiło się miejsce dla zawodników DAMS.
Drugi w klasyfikacji generalnej Oliver Rowland nie popisał się podczas startu i stracił pozycję na rzecz swojego partnera, Nicholasa Latifiego, który zaprezentował z kolei atomowy start, mijając jeszcze przed pierwszym zakrętem także Normana Nato. Na pierwszym kółku Rowland zdołał jednak odrobić straconą wcześniej pozycję.
Nato był pierwszą ofiarą dzisiejszego wyścigu, z którego musiał wycofać się już na 5. okrążeniu, ponieważ jego samochód nagle odmówił posłuszeństwa. Za plecami kierowców DAMS znaleźli się więc Artem Markelov, który na przestrzeni 6 kółek odrobił 7 pozycji, a także Luca Ghiotto.
Pierwsze zjazdy na zmianę opon zaczęły się po 6. okrążeniach. Boksy odwiedził wtedy m.in. Oliver Rowland, który na nowym komplecie miękkiej mieszanki zaczął kręcić najlepsze czasy w stawce.
W przeciągu kolejnych 10. okrążeń wizytę u swoich mechaników złożyła większość zawodników z drugiej części stawki. Co ciekawe, tym razem to czołówka zdecydowała się na alternatywną strategię, przedłużając pierwszy stint.
Leclerc nie miał problemów z oderwaniem się od Fuoco, jednakże jego przewaga w połowie rywalizacji, po 20. kółkach, wynosiła tylko niewiele ponad 3 sekundy. Kolejne 4 sekundy za Włochem podążał wtedy Albon, który miał akurat mocny ból głowy, ponieważ tuż za nim podróżował jego kolega z ekipy - Nobuharu Matsushita.
Na czele grupy pościgowej z pit stopem na koncie plasował się Oliver Rowland, za którym w niewielkim odstępie podążał Nicholas Latifi. Kierowcy DAMS gonili czołówkę prezentując tempo lepsze nawet od liderującego Leclerca, do którego tracili na 10 okrążeń przed metą odpowiednio 38 i 40 sekund. Sytuacja przedstawiała się jednak nieco lepiej w przypadku kolejnych kierowców, ponieważ oprócz Monakijczyka wszyscy pozostali wydawali się być w ich zasięgu.
Za plecami kierowców DAMSa toczyła się zacięta walka o kolejne pozycje, które w rzeczywistości oznaczały małe punkty. Tempo wydawali się tracić Ralph Boschung i Louis Deletraz, którzy w dodatku nie byli w stanie bronić swoich pozycji.
Z dobrej strony prezentował się z kolei Sean Gelael, który z kolei popisał się kilkoma ciekawymi manewrami wyprzedzania, chociażby na Deletrazie.
Antonio Fuoco wraz z Charlesem Leclerkiem pojawili się w alei serwisowej odpowiednio na 31. i 32. okrążeniu. Mechanicy Włocha szybko uporali się ze zmianą ogumienia w jego samochodzie, ale mimo to nie uniknął on walki z Oliverem Rowlandem. Fuoco z początku pojawił się na torze za Brytyjczykiem, ale na odrobienie pozycji potrzebował tylko jednego kółka. Leclerc był w bardziej komfortowej sytuacji i pewnie zachował prowadzenie.
Wizytę swoim mechanikom złożyli także Albon i Matsushita, którzy powrócili na tor za kierowcami DAMS, odpowiednio na 5. i 6. miejscu.
Kierowcą, który zdecydowanie „wrzucił wyższy bieg” w końcówce wyścigu był Nicholas Latofi. Kanadyjczyk większość rywalizacji przejechał bezpośrednio za swoim kolegą z zespołu oszczędzając nieco opony, ale na 4 kółka przed końcem zdecydował się wyprowadzić atak, który okazał się skuteczny już za pierwszym razem. Trzecie miejsce nie było jednak dla niego szczytem ambicji i już na kolejnym okrążeniu zabrał się za Antonio Fuoco, który również nie stanowił dla niego większego problemu.
Ostatnie okrążenie nie przyniosło więcej zmian i Charles Leclerc jako pierwszy minął linię mety. Dwie i pół sekundy za nim zameldował się Latifi, a chwilę później zjawił się tam też Fuoco. Na ósmym miejscu zawody ukończył dzisiaj Artem Merkelov i to on ustawi się jutro na pole postion do drugiego wyścigu Formuły 2.
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | ||
1 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | 40 okr. | ||
2 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 1,345 | ||
3 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 5,160 | ||
4 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 5,682 | ||
5 | 8 | Alex Albon | ART Grand Prix | + 9,846 | ||
6 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 12,179 | ||
7 | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 19,400 | ||
8 | 6 | Artem Markelow | RUSSIAN TIME | + 20,385 | ||
9 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 30,481 | ||
10 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 33,662 | ||
11 | 12 | Robert Vișoiu | Campos Racing | + 35,636 | ||
12 | 4 | Gustav Malja | Racing Engineering | + 36,011 | ||
13 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 44,145 | ||
14 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 46,896 | ||
15 | 17 | Sergio Canamasas | RapaxTrident | + 46,883 | ||
16 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 50,940 | ||
17 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 53,423 | ||
18 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 56,881 | ||
19 | 19 | Raffaele Marciello | Trident | + 1 okr. | ||
NSK | w0 | Norman Nato | Pertamina Arden |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.