Jeanney pierwszym francuskim zwycięzcą World RX

Davy Jeanney zdominował rywalizację w niemieckiej rundzie Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Francuz wygrał za kierownicą Peugeota 208 RX Supercar, a jego kolega z zespołu Timmy Hansen był trzeci.

Obu kierowców Peugeot-Hansen rozdzielił mistrz świata Petter Solberg, dzięki czemu powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej nad Johanem Kristofferssonem do 35 punktów.

„To wspaniałe uczucie wygrać, to był dla mnie perfekcyjny weekend i świetny wynik dla zespołu, bo Timmy także jest na podium”, powiedział Jeanney. „Podniosłem swój poziom od początku roku, samochód także awansował o klasę wyżej. Przez cały weekend popełniłem tylko jeden mały błąd, reszta była perfekcyjna. Lubię Estering, ten tor pasuje do mojego stylu jazdy i mam z nim związane dobre wspomnienia, bo byłem tu drugi dwa lata temu. Nie wygrałem zawodów rallycrossowych od pięciu lat, więc wyjechać stąd z kompletem punktów to wspaniałe uczucie”.

Drugi Solberg był pełen podziwu dla zwycięzcy. „Muszę przyznać, jestem pod wrażeniem Davy'ego. Był przez weekend niewiarygodnie szybki i zasłużył na to” – powiedział mistrz świata. „Zwykle zawsze chcę wygrać, ale jestem bardzo zadowolony z drugiego miejsca. Zdobyłem ważne punkty i choć próbowałem walczyć o czołowe miejsce, to były ciężkie wyścigi. Na następną rundę w Höljes będę próbować jeszcze bardziej”.

Timmy Hansen przezwyciężył problemy techniczne podczas biegów kwalifikacyjnych i uzupełnił podium. „Nie oczekiwałem się zająć trzeciego miejsca, ale wróciliśmy do walki i w finale postawiłem wszystko na jedną kartę. Cisnąłem mocno i kiedy Johan [Kristoffersson] wjechał na "dżokera" na ostatnim okrążeniu, wykorzystałem okazję, by go wyprzedzić. Davy wykonał wspaniała robotę, goniłem go cały dzień!”

Po kolejnym wspaniałym występie za kierownicą Volkswagena Polo, Johan Kristoffersson zajął czwarte miejsce. Piąty był Tord Linnerud, a stawkę finału uzupełnił Andreas Bakkerud.

Mattias Ekström nie awansował nawet do półfinałów, powstrzymany przez zerwaną linkę gazu i problemy z sensorem. Jego kolega z ekipy, Anton Marklund, dotarł do dwunastki, jednak po kolizji z Reinisem Nitissem obaj musieli się wycofać.

Następna runda World RX odbędzie się w Szwecji, na słynnym torze Höljes, w pierwszy weekend lipca.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej World RX

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze