Solberg rozpoczyna obronę tytułu

Rallycrossowy Mistrz Świata Petter Solberg zwyciężył w pierwszej rundzie sezonu 2016 na portugalskim torze Montalegre, pokonując w finale zwycięzcę ostatniego wyścigu Robina Larssona.

W kwalifikacjach najlepszy był Mattias Ekström za kierownicą Audi swojego własnego zespołu EKSRX. Szwed uzyskał najlepszy czas drugiego i czwartego biegu, wygrywając różnicą 19 punktów z Petterem Solbergiem, który zajął drugie miejsce. Z siódmej pozycji w swoim pierwszym starcie zakwalifikował się Sébastien Loeb, plasując się o dwie pozycje wyżej od ubiegłorocznego wicemistrza świata i zespołowego kolegi Timmy’ego Hansena. Dopiero 18. był Ken Block, którego start w pełnej tegorocznej kampanii był przez wielu mocno wyczekiwany.

Ekström ustawił się na pole position do pierwszego wyścigu półfinałowego. Obok niego z pierwszej linii startował Johan Kristoffersson. Z drugiej linii ruszali zwycięzca ostatniej rundy Robin Larsson oraz Loeb, a stawkę pierwszego wyścigu uzupełniali Hansen i Liam Doran.

Już na starcie doszło do dużego zamieszania, z którego na czele wyszedł Larsson. Hansen próbował ataku na Ekströma po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, lecz uderzył w barierę i uszkodził swój samochód. Kristoffersson, Loeb i Doran od razu zdecydowali się na „dżokera” i utrzymali taką kolejność między sobą. Larsson i Ekström walczyli z kolei na czele stawki i zjechali na „dżokera” w tym samym momencie, wracając na pozycjach 3 i 4. Wyścig wygrał Kristoffersson, mając za sobą Loeba i Larssona. W niespodziewanym przebiegu wydarzeń zwycięzca kwalifikacji Ekström nie awansował więc do finału.

Do drugiego biegu półfinałowego z pierwszej linii ustawili się Petter Solberg i Andreas Bakkerud. Za nimi zakwalifikowali się Toomas Heikkinen i Kevin Eriksson, a ostatnią linię na starcie zajęli Davy Jeanney i Anton Marklund.

Po bardzo równym starcie jedynie Solberg i Jeanney nie zjechali od razu na swojego „dżokera”. Na czele drugiej grupy Heikkinen wyprzedził Bakkeruda i jechał na trzeciej pozycji. Solberg i Jeanney odbyli swojego „dżokera” na trzecim okrążeniu i o ile Solberg wrócił do rywalizacji na czele, Jeanney spadł poza premiowaną awansem trójkę, którą na tym etapie uzupełniali Heikkinen z Bakkerudem. Jeanney nie chciał pogodzić się z czwartym miejscem i zaatakował Bakkeruda w pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia. Zderzyli się oni ze sobą, co wykorzystał Eriksson do wyprzedzenia ich obu i wydawało się że to Szwed wejdzie do finału, lecz Bakkerud ostro go zaatakował i wydarł mu miejsce w pierwszej trójce na ostatnim odcinku toru, dając sobie awans do finału.

Do finału z pole position startował ubiegłoroczny zwycięzca z Portugalii Johan Kristoffersson, obok którego ustawił się broniący tytułu Petter Solberg. Z drugiej linii ruszali Loeb i Heikkinen, a stawkę pierwszego finałowego wyścigu sezonu uzupełniali Larsson i Bakkerud.

Solberg popisał się dobrym startem z pole position, lecz gwiazdą startu był Larsson, który przebił się z ostatniego pola na drugie miejsce. Loeb i Kristoffersson zdecydowali się na „dżokera” już na pierwszym okrążeniu, na którego Solberg zjechał w połowie wyścigu. Przy powrocie na tor zderzył się on z Kristofferssonem, eliminując go z rywalizacji. Wkrótce później z wyścigu wycofał się także Loeb, który otrzymał uderzenie od Bakkeruda. Na drugie miejsce awansował Larsson, a na trzecie miejsce po słabym starcie udało się powrócić Heikkinenowi, a ostatni na mecie był Bakkerud.

Drugie miejsce w kwalifikacjach oraz zwycięstwa w półfinałach i finale dały prowadzenie w klasyfikacji generalnej Solbergowi, z 8-punktową przewagą nad Larssonem i Kristofferssonem, przed drugą rundą tego sezonu, która odbędzie się 6 maja w ramach rozpoczynającego sezon DTM weekendu na niemieckim Hockenheim.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze