Tegoroczny wyścig NASCAR All-Star na obiekcie North Wilkesboro Speedway odbędzie się w nowej formule, będzie w niej zawarte m.in. wydłużenie rywalizacji z 200 do 250 okrążeń. Ponadto nowością będzie pojedynek między producentami, w którym zespoły zostaną dobrane na podstawie liczby reprezentantów danej marki, a zwycięży ten producent, którego kierowcy osiągną najniższą łączną sumę miejsc.
Jedna opcjonalna neutralizacja może zostać wprowadzona przez organizatora, by zmienić przebieg wyścigu. Jeśli ta żółta flaga zostanie wprowadzona, musi się to stać przed 220. okrążeniem i nie może zostać użyta, jeśli po 200. okrążeniu wystąpi naturalna neutralizacja.
„Wyścig NASCAR All-Star nieustannie się rozwija i pozostaje jednym z najbardziej ekscytujących i innowacyjnych wydarzeń w naszym kalendarzu, powrót na historyczny tor North Wilkesboro Speedway po raz trzeci z rzędu pozwala oddać hołd korzeniom naszego sportu, a jednocześnie wprowadzać nowe, świeże elementy rywalizacji. Wprowadzenie pojedynku producentów dodaje nowy poziom intensywności i dumy dla naszych partnerów OEM (Original Equipment Manufacturers – producenci), a kibice mogą spodziewać się jeszcze więcej strategii, pracy zespołowej i emocji w dniu wyścigu” – powiedział John Probst, wiceprezes wykonawczy NASCAR i dyrektor ds. rozwoju sportowego.
Pozostałe procedury pozostają niezmienione w stosunku do ubiegłorocznej edycji, w tym także niedzielny wyścig All-Star Open – 100-okrążeniowy wyścig kwalifikacyjny z przerwą techniczną na lub w okolicach 40. okrążenia dla kierowców, którzy nie są jeszcze zakwalifikowani do głównego wyścigu. Awans uzyska trzech kierowców – dwaj najlepsi na mecie oraz zwycięzca głosowania kibiców.
Struktura kwalifikacji zostanie w tym roku zmodyfikowana: kierowcy z All-Star oraz All-Star Open wezmą udział w jednej wspólnej sesji kwalifikacyjnej, a rywalizacja o Pit Crew Challenge zostanie rozszerzona na wszystkie zespoły. Próba kwalifikacyjna będzie składała się z trzech okrążeń, z obowiązkowym czterokołowym pit stopem na drugim okrążeniu. Całkowity czas przejazdu ustali zarówno kolejność startową do wyścigu All-Star Open, jak i do sobotnich dwóch 60-okrążeniowych wyścigów kwalifikacyjnych All-Star.
Najlepszy pit stop – mierzony odcinkiem czasu między liniami pomiarowymi umieszczonymi jedno stanowisko przed i jedno za wyznaczonym miejscem postoju – wyłoni zwycięzcę Pit Crew Challenge. Wyniki tej rywalizacji będą miały wpływ na kolejność wyboru miejsc w alei serwisowej, przy czym zwycięska ekipa wybierze pierwsza.
Do udziału w wyścigu NASCAR All-Star uprawnieni są kierowcy, którzy wygrali wyścig punktowany w sezonie 2024 lub 2025, byli zwycięzcy wyścigu NASCAR All-Star, którzy startują na pełen etat, oraz mistrzowie serii NASCAR Cup, którzy również rywalizują na pełen etat.
Kierowcy już zakwalifikowani do głównego wyścigu All-Star Race to (w kolejności alfabetycznej): Christopher Bell, Josh Berry, Ryan Blaney, Alex Bowman, Chase Briscoe, Chris Buescher, Kyle Busch, William Byron, Ross Chastain, Austin Cindric, Austin Dillon, Chase Elliott, Denny Hamlin, Brad Keselowski, Kyle Larson, Joey Logano, Tyler Reddick, Ricky Stenhouse Jr. i Daniel Suárez.
Źródło: nascar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.