Powrót formy Hamlina?

Kevin Harvick wygrał dwa z trzech wyścigów w pierwszej rundzie playoffs, a Denny Hamlin ani razu nie był w pierwszej dziesiątce. Wydawało się, że nie ma już szans na walkę, ponieważ Harvick stał się głównym kandydatem do mistrzostwa.

Nadszedł jednak wyścig w Vegas, w którym Hamlin dysponował zdecydowanie najszybszym samochodem i pewnie zmierzał po zwycięstwo, którego ostatecznie został pozbawiony przez żółtą flagę w najmniej odpowiednim momencie. Harvick natomiast narzekał na prowadzenie swojego samochodu, na złe ustawienia i strategie, a wyścig ukończył dziesiąty, nie licząc się w walce o zwycięstwo.

Wszystko wskazuje na to, iż Hamlin wrócił na należyte mu miejsce głównego kandydata do tytułu mistrzowskiego, któremu przeszkodzić w osiągnięciu celu może tylko Harvick. Sam kierowca jednak się z tym nie zgadza.

„Hamulce pracowały słabo” – powiedział Hamlin. „Dzisiaj naprawdę jechało się ciężko, to nie był udany wyścig. To samo było w Darlington, czy w Bristolu. Prowadziliśmy kilka okrążeń, to fakt. Mieliśmy dziś najlepsze auto, ale jeśli popatrzyć na telemetrię, a nie na wyniki, to już nie jest tak kolorowo”.

Brzmi to dość pesymistycznie, lecz jest w tym ziarno prawdy. Od kiedy istnieją playoffy, wśród ekspertów NASCAR panuje przekonanie, że zespół mistrzowski odznacza się tym, iż potrafi wygrać wyścig mając problemy w trakcie jego trwania. Hamlin bez problemu mógł wygrać w Darlington czy Las Vegas. Wystarczyłoby przejechać kilka okrążeń więcej przed zjazdem do pit stopu.

„Nie chce nawet mmyśleć,ile razy w tym sezonie zostaliśmy przechytrzeni przez kierowców, którzy postanowili poczekać ze zjazdem do pit stopu i zaryzykować, bo nie mają nic do stracenia” – kontynuował Hamlin. „Korzystali z najlepszej dostępnej strategii, a my bez sensu traciliśmy na tym punkty”.

Hamlin kilka razy mówił w tym sezonie, że fakt, iż wygrał tylko sześć razy jest „co najmniej wnerwiający”. Taki jednak jest NASCAR. Kierowca z numerem 11 z pewnością nie zadowala się takim usprawiedliwieniem jego sytuacji, natomiast jest świadomy, że nie zawsze najszybszy kierowca wygrywa. Sam w przeszłości był beneficjentem żółtych flag i złych strategii oponentów. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league