Alfa Romeo Racing ORLEN rusza w trasę po Polsce

Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw – bolid Alfa Romeo Racing ORLEN rusza w jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć na stacjach paliw oraz m.in. w płockiej siedzibie PKN ORLEN i warszawskim Centrum Olimpijskim.

„PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne. Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1. Będziemy wśród naszych partnerów na najważniejszych wydarzeniach biznesowych w Polsce, ale przede wszystkim wśród naszych klientów na stacjach paliw PKN ORLEN” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Inauguracja podróży bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN odbyła się 8 września, podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Do czwartku bolid będą mogli podziwiać uczestnicy Forum, zaproszeni goście oraz mieszkańcy regionu dolnośląskiego i turyści odwiedzający Karpacz. Następnie bolid odwiedzi m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Płock, Rzeszów, Gdańsk i Warszawę.

PKN ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Poza Formułą 1 Koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. To zaangażowanie doceniają konsumenci. Według najnowszych badań niemal co drugi Polak wymienia PKN ORLEN jako najaktywniejszego sponsora sportu w kraju.

Absolutna większość (85%) Polaków uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy niemal 70% respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN ORLEN #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. W ubiegłym roku Grupa ORLEN odnotowała 4% wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

Jesienna trasa bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN po Polsce
8.09-10.09 – Forum Ekonomiczne, Karpacz
12.09-20.09 – Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
22.09-29.09 – Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
1.10-7.10 – Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
9.10-18.10 – Płock (siedziba PKN ORLEN)
21.10-22.10 – Kongres 590, Rzeszów
3.11-16.11 – Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
18.11-28.11 – Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
30.11-20.12 - Warszawa, Centrum Olimpijskie

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze