ARRINERA SA obecnością na Motor Show Poznań 2017 w Poznaniu zaznacza kolejny etap w rozwoju przedsiębiorstwa. Równocześnie prezentuje przygotowany do procesu homologacji samochód drogowy Hussarya 33 i jeden z egzemplarzy wyścigowego modelu Hussarya GT3.

Samochód drogowy, blisko spokrewniony z modelem wyczynowym i dzielący jego DNA, to konstrukcja całkowicie własna, bazująca na ramie przestrzennej, z poszyciem wykonanym z kompozytów carbonowo-kevlarowych. Podobnie jak wyścigowa Arrinera Hussarya GT3, samochód drogowy napędzany jest wolnossącym silnikiem V-8, umieszczonym centralnie. Samochód ten, stanowiący już trzecią rozwojową generację polskiego superauta, ma także aktywne rozwiązania aerodynamiki oraz nowoczesne systemy elektroniczne w kabinie, w tym wykonany na zamówienie wyświetlacz informacyjny kierowcy. Aerodynamika nadwozia wersji drogowej Hussarya 33 zbliżona jest do rozwiązań znanych z wyścigowej Hussarya GT3, zaprojektowanych przez zespół z Politechniki Warszawskiej pod kierunkiem profesora Janusza Piechny.

Arrienra Hussarya GT3 to jedyny profesjonalny samochód wyścigowy zaprojektowany w Polsce, w rekordowym czasie trafił na tory wyścigowe. Samochód, który w formie statycznej zaprezentowano w Birmingham w styczniu 2016 roku, już w maju tego samego roku przeszedł pierwsze testy na torze badawczym w Bruntingthorpe, by następnie jako pierwszy polski samochód w historii wystąpić w czerwcu na prestiżowym Festival of Speed w Goodwood. Jesienią rozpoczęto próby dwóch kolejnych prototypów, kontynuowane po zakończeniu sezonu zimowego w Wielkiej Brytanii. Egzemplarz, który trafił do Poznania, to samochód, który uczestniczył w testach na torach Silverstone, Donington Park, Snetterton oraz Blyton Park jeszcze na kilka tygodni przed transportem do Polski. Głównym kierowcą testowym jest legendarny zawodnik ze Szkocji, Anthony Reid, który uważa Arrinerę GT3 za idealne auto dla kierowców typu "gentleman driver", stawiających pierwsze kroki w świecie wyścigów GT. Nick Heidfeld, były kierowca Formuły 1, obecnie zawodnik Mahindra Racing w Formule E, który miał okazję jechać wyścigową Arrinerą na trasie rozgrywanego do 1905 roku wyścigu górskiego w Shelsley Walsh, również chwalił polski samochód.

Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya – główne cechy prezentowanego prototypu:

  • Silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM
  • Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm
  • Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”
  • Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą
  • Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych
  • Autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), jest to centralny systemem zarządzający  elektroniką w całym samochodzie
  • System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego
  • MobileEye – system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód
  • Unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG
  • Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra
  • Własnej konstrukcji światła Bi-LED
  • System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 – główne cechy prezentowanego samochodu oferowanego klientom:

  • Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500 KM
  • Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy
  • Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi
  • Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack
  • Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej
  • Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins
  • Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa

Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki)

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race