Night Power 2016 – targi, drift, wyścigi

W miniony weekend, 11-12 czerwca, Olsztyn stał się stolicą motoryzacyjną Polski. Na dachu Galerii Warmińskiej odbyły się targi motoryzacyjne i pokazy, a na jednej z głównych ulic miasta rozegrały się legalne, nocne wyścigi na 1/8 mili.

Dzień pierwszy rozpoczął się od targów, gdzie pojawiło się prawie czterdziestu wystawców prezentujących swoją szeroką ofertę motoryzacyjną. Można było zapoznać się nie tylko z najnowszymi modelami aut miejskich i sportowych, ale także przyjrzeć się stuningowanym pojazdom różnego typu czy sprawdzić, jak praktycznie sprawuje się aksamitne Audi. Strefa ta zajęła niemal 10.000m2 dachu Galerii Warmińskiej, a pozostała część została przeznaczona na paddock przypominający taki, który znamy z prawdziwych torów wyścigowych. Tam zlokalizowany był sprzęt stu załóg biorących udział w wyścigach oraz park maszyn do driftu. Organizatorzy nie zapomnieli także o najmłodszych stwarzając specjalną strefę dla dzieci. Wszystkie te miejsca były licznie odwiedzane przez zainteresowanych, a uroku dodawała piękna panorama Olsztyna będąca tłem pokazów na dachu.

Popołudniu, wieczorem i w nocy rozgrywane były wyścigi uliczne odbywające się w zamkniętej, publicznej arterii w centrum miasta. Do wyścigu na 1/8 mili (201m) stanęło 100 załóg z Polski i z zagranicy. O zwycięstwie w każdej klasie decydował czas przejazdu tego odcinka. Kierowcy mieli cztery podejścia i ścigali się równolegle. Przekrój zawodników był różnorodny pod niemal każdym względem – różnili się oni wiekiem, doświadczeniem, stopniem przerobienia pojazdu czy pochodzeniem. Kibicie mogli oglądać zarówno VolksWagena Golfa 2 z silnikiem 4.2L V8 o mocy 450KM jak i wyścigowe klasyki ze stajni Lamborghini, Ferrari czy Maserati.

Dużą uwagę przyciągnął przypadkowy zawodnik – Niemiec, który w czasie Night Power przebywał w Olsztynie na wakacjach i postanowił wziąć udział w wyścigu. Kierowca ścigał się VW Polo R WRC, którego fabryczna wersja dysponuje mocą 220KM oraz 350nm, natomiast ten egzemplarz zaskoczył mocą 345KM oraz 505nm. Niestety nie wystarczyło to do pokonania przeciwników, ale z pewnością nasz geograficzny sąsiad zapewnił sobie ciekawą atrakcję w czasie urlopu. Podium wystawionych klas oraz wykręcone przez zawodników czasy prezentowały się następująco:

Klasa STREET:
1. Obroślak Krzysztof Honda 9.433s
2. Jaworski Jakub Honda 9.516s
3. Przyborowski Łukasz Nissan 9.635s

Klasa TURBO FWD
1. Sprycha Dawid VW 8.698s
2. Młynarski Grzegorz Honda 9.508s
3. Hertel Szymon Renault 9.657s

Klasa MINI
1. Bachan Artur Honda 9.829s
2. Zagrodzki Michał Honda 9.834s
3. Szczepaniak Łukasz Honda 10.471s

Klasa STREET +
1. Kaszyński Alan Lamborghini 7.834s
2. Olewiński Mariusz VW 8.087s
3. al-Rajhi Sulaiman BMW 8.451s

Klasa TURBO RWD
1. xx Mercedes 7.860s
2. Lejman Mariusz Nissan 8.625s
3. Michalczuk Paweł Mazda 8.680s

Klasa DIESEL RWD/AWD
1. Grabarz Maciek BMW 7.650s
2. Mrzygłód Daniel VW 7.725s
3. Nosarzewski Krzysztof VW 7.790s

Klasa TURBO AWD
1. Brach Zbigniew Nissan 7.215s
2. Jabłoński Przemysław Audi 7.906s
3. Kreft Wojciech Audi 7.911s

Klasa DIESEL FWD
1. Dąbrowa Łukasz Seat 8.603s
2. Ossowski Andrzej Audi 8.679s
3. Formela Piotr VW 8.893s

Klasa OPEN
1. Brach Zbigniew Nissan 6.838s
2. Sernawit Adam Mercedes 7.668s
3. Gajewski Tomasz Nissan 7.823s

Drugi dzień Night Power był pokazem emocjonującego driftu na dachu Galerii Warmińskiej, a organizatorzy zachowali klimat pokazu przypominający kultowy Tokyo Drift. Kierowcy celowo wprowadzali samochody w kontrolowany poślizg przy prędkości około 70km/h. Nie zabrakło emocjonujących momentów i bardzo bliskich spotkań ze ścianami budynku. Kibice mieli okazję przejechać się jako pasażerowie podczas kilku driftów, a pieniądze za wylicytowane miejsce na prawym fotelu zostały przekazane na cel charytatywny.

Drift przerywany był pokazem stuntu motocyklowego. Kaskaderzy, a wśród nich Mistrz Świata 2015, naginali prawa fizyki i pokazywali widzom skomplikowane układy i kompilacje figur na motocyklach. Imprezę uatrakcyjnili: Wojciech „BEKU” Kozioł, członek jednej z najstarszych ekip w Polsce Wheelieholix, jeżdżący na motocyklu Triumph Street Triple 675; Marcin „Korzeń” Głowacki na Kawasaki zx6r 636 2015, czyli złoty medalista Mistrzostw Świata Stunt Grand Prix 2015 fed. Ekstremalnych Sportów Motocyklowych oraz potrójny Mistrz Polski 2013-2015 w Stuntridingu czyli jeździe ekstremalnej na motocyklu; Piotr „Piotruś” Zalewski – 16-letni motocyklista i najmłodszy zawodnik w Polsce oraz członek grupy Wheelieholix. Precyzyjnie, odważnie i widowisko wprawiali swoje motocykle w płynne i efektowne ruchy.

Dwudniowe targi motoryzacyjne, pokazy driftu i stuntu motocyklowego oraz wyścigi na 1/8 mili przyciągnęły wielu pasjonatów motoryzacyjnych. Chyba nikt nie żałował czasu spędzonego blisko chmur i jeszcze bliżej wyścigowych pojazdów. Organizatorzy zapowiedzieli, że nie widzą przeszkód, aby i w przyszłym roku zorganizować podobne targi, pokazy i wyścigi.

Zdjęcia: NightPower

Galeria:

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze