Mistrz Świata Petter Solberg wygrał czwartą rundę tegorocznych Rallycrossowych Mistrzostw Świata i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej do 29 punktów nad Johanem Kristofferssonem, który był trzeci. Walkę o zwycięstwo różnicą 0,4 sekundy przegrał Mattias Ekström.
Solberg wygrał pierwsze dwa biegi kwalifikacyjne, po czym w trzecim triumfował startujący gościnnie dla Peugeot-Hansen Brytyjczyk Andrew Jordan. Ostatni bieg wygrał Ekström.
„To był fantastyczny weekend, dobra pogoda, dużo kibiców, fantastyczna atmosfera i bardzo wyrównana rywalizacja”
– powiedział Solberg. „Rano mieliśmy problemy z silnikiem, ale wszystko działało dobrze w półfinałach i w finale po prostu cisnąłem, tak mocno że przebiłem oponę w ostatnim zakręcie - jechałem na limicie! Wielu moich mechaników jest z Anglii, co czyni zwycięstwo w Lydden jeszcze bardziej wyjątkowym - nie tylko dla mnie, ale dla całego zespołu”
.
Drugi Ekström dodał: „Miałem bardzo dobre tempo przez cały weekend i w finale byłem tylko o długość samochodu za Petterem. To był z pewnością wyrównany wyścig, ale o to chodzi w rallycrossie - czasem wygrywasz, a czasem przegrywasz”
.
Trzeci Kristoffersson miał podwójne powody do świętowania, po tym jak rano został ojcem: „To był z pewnością dzień pełen emocji, ale wracając do wyścigów, naprawdę nie sądziłem, że tu będę [w finale]. Byliśmy na 13. miejscu we wczorajszym treningu, bo nie mogłem znaleźć tempa. Dostosowałem na dzisiaj mój styl jazdy i miałem dobry start w finale, ale Petter był po prostu bardzo szybki. To była ładna walka, ale muszę powiedzieć że trzecie miejsce jest bardzo dobre dla klasyfikacji generalnej, więc jestem bardzo zadowolony”
.
Ubiegłoroczny zwycięzca Andreas Bakkerud był czwarty. Kierowca Forda miał problemy w sobotnich biegach, ale wrócił do formy, uzyskując dwa czasy w pierwszej trójce i zajmując drugie miejsce w półfinale. Norweg ustawił się obok Kristofferssona na polach startowych i przyjechał 1,3 sekundy przed swoim kolegą z zespołu Reinisem Nitissem.
Imponujący debiut w World RX zaliczył Guy Wilks, który doszedł do finału za kierownicą MINI ekipy JRM. „Moim celem było miejsce w półfinale, ale dotarcie do finału jest wspaniałe i to znacznie więcej niż oczekiwałem. Przebiłem oponę na skoku na koniec "dżokera" i wiedziałem, że to koniec, ale jestem bardzo zadowolony z dotarcia tak daleko”
.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Rezultat | ||
1 | 1 | Petter Solberg | SDRX | Citroën DS3 | 4:25,064 | ||
2 | 10 | Mattias Ekström | EKSRX | Audi S1 EKS RX Quattro | 4:25,405 | ||
3 | 3 | Johan Kristoffersson | Volkswagen Team Sweden | Volkswagen Polo R WRX | 4:27,692 | ||
4 | 13 | Andreas Bakkerud | Ford Olsbergs MSE | Ford Fiesta ST Supercar | 4:27,940 | ||
5 | 15 | Reinis Nitiss | Ford Olsbergs MSE | Ford Fiesta ST Supercar | 4:29,298 | ||
6 | 37 | Guy Wilks | JRM Racing | MINI RX | + 4 okr. |
W klasie RX Lites zacięta walka toczyła się do samego końca - Kevin Hansen wygrał przed Kevinem Erikssonem różnicą zaledwie 0,8 sekundy. Prowadzący po pierwszym dniu Thomas Bryntesson zajął trzecie miejsce. Krzysztof Hołowczyc z powodu awarii silnika zajął ostatnie miejsce w swoim półfinale, a Martin Kaczmarski do niego nie przystąpił z powodu odnowienia się kontuzji kręgosłupa, czego nabawił się na hopie.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej World RX
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.