Solberg wygrywa w Lydden Hill i powiększa prowadzenie

Mistrz Świata Petter Solberg wygrał czwartą rundę tegorocznych Rallycrossowych Mistrzostw Świata i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej do 29 punktów nad Johanem Kristofferssonem, który był trzeci. Walkę o zwycięstwo różnicą 0,4 sekundy przegrał Mattias Ekström.

Solberg wygrał pierwsze dwa biegi kwalifikacyjne, po czym w trzecim triumfował startujący gościnnie dla Peugeot-Hansen Brytyjczyk Andrew Jordan. Ostatni bieg wygrał Ekström.

„To był fantastyczny weekend, dobra pogoda, dużo kibiców, fantastyczna atmosfera i bardzo wyrównana rywalizacja” – powiedział Solberg. „Rano mieliśmy problemy z silnikiem, ale wszystko działało dobrze w półfinałach i w finale po prostu cisnąłem, tak mocno że przebiłem oponę w ostatnim zakręcie - jechałem na limicie! Wielu moich mechaników jest z Anglii, co czyni zwycięstwo w Lydden jeszcze bardziej wyjątkowym - nie tylko dla mnie, ale dla całego zespołu”.

Drugi Ekström dodał: „Miałem bardzo dobre tempo przez cały weekend i w finale byłem tylko o długość samochodu za Petterem. To był z pewnością wyrównany wyścig, ale o to chodzi w rallycrossie - czasem wygrywasz, a czasem przegrywasz”.

Trzeci Kristoffersson miał podwójne powody do świętowania, po tym jak rano został ojcem: „To był z pewnością dzień pełen emocji, ale wracając do wyścigów, naprawdę nie sądziłem, że tu będę [w finale]. Byliśmy na 13. miejscu we wczorajszym treningu, bo nie mogłem znaleźć tempa. Dostosowałem na dzisiaj mój styl jazdy i miałem dobry start w finale, ale Petter był po prostu bardzo szybki. To była ładna walka, ale muszę powiedzieć że trzecie miejsce jest bardzo dobre dla klasyfikacji generalnej, więc jestem bardzo zadowolony”.

Ubiegłoroczny zwycięzca Andreas Bakkerud był czwarty. Kierowca Forda miał problemy w sobotnich biegach, ale wrócił do formy, uzyskując dwa czasy w pierwszej trójce i zajmując drugie miejsce w półfinale. Norweg ustawił się obok Kristofferssona na polach startowych i przyjechał 1,3 sekundy przed swoim kolegą z zespołu Reinisem Nitissem.

Imponujący debiut w World RX zaliczył Guy Wilks, który doszedł do finału za kierownicą MINI ekipy JRM. „Moim celem było miejsce w półfinale, ale dotarcie do finału jest wspaniałe i to znacznie więcej niż oczekiwałem. Przebiłem oponę na skoku na koniec "dżokera" i wiedziałem, że to koniec, ale jestem bardzo zadowolony z dotarcia tak daleko”.

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 1 Petter Solberg SDRX Citroën DS3 4:25,064
2 10 Mattias Ekström EKSRX Audi S1 EKS RX Quattro 4:25,405
3 3 Johan Kristoffersson Volkswagen Team Sweden Volkswagen Polo R WRX 4:27,692
4 13 Andreas Bakkerud Ford Olsbergs MSE Ford Fiesta ST Supercar 4:27,940
5 15 Reinis Nitiss Ford Olsbergs MSE Ford Fiesta ST Supercar 4:29,298
6 37 Guy Wilks JRM Racing MINI RX + 4 okr.

W klasie RX Lites zacięta walka toczyła się do samego końca - Kevin Hansen wygrał przed Kevinem Erikssonem różnicą zaledwie 0,8 sekundy. Prowadzący po pierwszym dniu Thomas Bryntesson zajął trzecie miejsce. Krzysztof Hołowczyc z powodu awarii silnika zajął ostatnie miejsce w swoim półfinale, a Martin Kaczmarski do niego nie przystąpił z powodu odnowienia się kontuzji kręgosłupa, czego nabawił się na hopie.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej World RX

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze