Toomas Heikkinen wjechał w pierwszy zakręt finałowego wyścigu Mettet RX na prowadzeniu i nie oddał go aż do mety, by przyjechać na nią przed Petterem Solbergiem, który uratował dobry wynik po falstarcie w półfinale.

W dwóch pozostałych na niedzielę wyścigach kwalifikacyjnych dominował Johan Kristofferson, wygrywając oba i wychodząc na czoło kwalifikacji. Petter Solberg zajął drugie miejsce w ostatnim wyścigu, ale w trzecim był dopiero 11., przez co spadł na drugie miejsce. Nienajlepiej poradził sobie także Matias Ekström, który wczoraj był zrównany z punktami z Solbergiem, dzisiaj przyjechał na szóstej i siódmej pozycji, by zająć czwarte miejsce kwalifikacji za Heikkinenem. Pecha ponownie miał Liam Doran, który zderzył się z Ekströmem w trzecim wyścigu i uszkodził zawieszenie, przez co nie zmieścił się nawet w punktowanej szesnastce.

Do pierwszego półfinału przeszli Kristofferson, Heikkinen, Andreas Bakkerud, Timmy Hansen, Manfred Stohl i Reniss Nitiss, natomiast do drugiego Solberg, Ekström, PG Andersson, Davy Jeanney, Anton Marklund i Tord Linnerud.

Na starcie pierwszego półfinału Kristofferson obronił prowadzenie przed Heikkinenem. Bakkerud próbował objechać ich obu po zewnętrznej w pierwszym zakręcie, ale to się nie udało i jako pierwszy zjechał na „dżokera”. Na pierwszym okrążeniu Stohl obrócił się i uderzył w barierę, a na drugim kółku Heikkinen zjechacł na „dżokera”, po czym wyjechał na tor tuż przed Bakkerudem. Na czele był Kristofferson, ale nie na długo. Na czwartm okrążeniu przebił on lewą przednią oponę i spadł na koniec wyścigu. W zamieszeniu Heikkinen wyprzedził Hansena, który również przebił oponę i dopiero miał zjechać na swojego „dżokera”, po czym spadł na czwarte miejsce. Heikkinen po tym manewrze miał ponad dwie sekundy przewagi nad Bakkerudem i tak dojechał do mety, z trzeciej pozycji do finału zakwalifikował się Larsson. Hansen dojechał do mety czwarty, Kristofferson piąty, a Stohl wycofał się po czterech okrążeniach.

Na starcie drugiego półfinału dramat spotkał Pettera Solberga, który popełnił falstart, za co otrzymał karę dodatkowego „dżokera”. Po ponownym starcie Solberg utrzymał prowadzenie z pole position przed PG Anderssonem, który wyprzedził Ekströma. Linnerud wypadł z pierwszego zakrętu i był ostatni. Na trzecim okrążeniu Ekström, jako pierwszy z czołówki zjechał na „dżokera”, Solberg z Anderssonem zrobili to okrążenie później i wrócili na tor przed byłym kierowcą DTM. Na swojego drugiego „dżokera” Solberg zjechał dopiero na ostatnim okrążeniu i dzięki znakomitej jeździe przez cały wyścig wyrobił sobie wystarczającą przewagę, żeby wrócić na tor na drugim miejscu, za Anderssonem. Ekström wszedł do finału z trzeciego miejsca.

W finale spotkali się więc Heikkinen, Andersson, Bakkerud, Solberg, Ekström i Nitiss. W pierwszym zakręcie Heikkinen wywiózł Anderssona na zewnętrzną, przez co stracił pozycję na rzecz Solberga, a później został uderzony przez jednego z rywali i spadł na ostatnią pozycję. Andersson i Nitiss zdecydowali się na zjazd na „dżokera” na pierwszym okrążeniu. Nie zrobił tego Bakkerud, który utknął za jadącym uszkodzonym w zamieszaniu na pierwszym okrążeniu Ekströmem, który wkrótce wycofał się z wyścigu. Heikkinen zbudował sobie przewagę nad Solbergiem, który zjechał na „dżokera” w połowie wyścigu i popełnił błąd, wyjeżdżając zbyt szeroko. Heikkinen pokonał dłuższe okrążenie kółko później i wrócił na prowadzeniu, tuż przed Solbergiem. Mistrz świata próbował wywierać presję na kierowcy Volkswagena, ale sam popełnił błąd w ostatnim zakręcie piątego okrążenia i Heikkinen wykorzystał to, by odjechać i wygrać drugi raz z rzędu na torze w Mettet. Nitiss przyjechał na metę trzeci, Andersson był czwarty przed Bakkerudem, Ekström nie ukończył wyścigu.

Wyniki finału

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 57 Toomas Heikkinen Marklund Motorsport Volkswagen Polo WRX 4:02,117
2 1 Petter Solberg SDRX Citroën DS3 4:02,957
3 15 Reinis Nitiss Ford Olsbergs MSE Ford Fiesta ST Supercar 4:08,822
4 45 PG Andersson Marklund Motorsport Volkswagen Polo WRX 4:09,700
5 13 Andreas Bakkerud Ford Olsbergs MSE Ford Fiesta ST Supercar 4:29,542
6 10 Mattias Ekström EKSRX Audi S1 EKS RX Quattro

Dzięki drugiemu miejscu Solberg powiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej nad Kristoffersonem do 22 punktów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race