Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła przetarg na dostawę baterii dla Rallycrossowych Mistrzostw Świata, potwierdzając w ten sposób przejście serii na samochody elektryczne od 2020 roku.

„Zamiarem FIA jest przejście WRX na samochody elektryczne od 2020 roku” – brzmi treść przetargu. „Celem elektrycznego rallycrossu jest umożliwienie rozwoju technologii elektrycznych i wydajności układów napędowych, a także pokazanie, że samochody elektryczne zapewniają podobną moc oraz radość jak te z silnikami spalinowymi”.

Powstała w ten sposób klasa zastąpi obecną kategorię Supercars. Podobnie jak ma to miejsce w Formule E, podwozia z włóka węglowego oraz akumulatory będą pochodzić od zewnętrznych dostawców. W zakresie producentów pozostanie stworzenie własnych układów napędowych oraz karoserii.

Auta będą wyposażone w dwa silniki o mocy 250 kW – po jednym na oś. Waga minimalna będzie wynosić 1300 kg – tyle samo, co w przypadku obecnych aut Supercars.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race