W sezonie 2018 Audi cały czas angażować się będzie w rallycross. Koncern z Ingolstadt kontynuował będzie fabryczne wsparcie dla teamu stworzonego przez Mattiasa Ekströma. Zespół ten, pod nową nazwą EKS Audi Sport, dysponując dwoma zupełnie nowymi egzemplarzami Audi S1 EKS RX quattro, wystartuje w Mistrzostwach Świata w Rallycrossie 2018 (World RX). Pierwszym samochodem pojedzie szef i właściciel teamu Mattias Ekström, natomiast miejsce w drugim zajmie Norweg Andreas Bakkerud, jeden z bardziej utytułowanych kierowców rallycrossowych.

Spoglądając na rozpoczynający się sezon, długoletni fabryczny kierowca Audi Mattias Ekström jest pełen optymizmu i gotowości do startów. „Ze wsparciem Audi jesteśmy gotowi na frontalny atak” – podkreśla Szwed. „Nasz cel na rok 2018 jest jasny – przystępujemy do walki o tytuły mistrzów świata zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i w klasyfikacji zespołowej”.

Team EKS, mając do swej dyspozycji Audi S1 EKS RX quattro, zdobył już oba te tytuły w sezonie 2016. W roku ubiegłym Ekström musiał zadowolić się miejscem drugim: „W pewnym momencie stało się jasne, że potrzebujemy zmian. Dlatego przygotowaliśmy dwa zupełnie nowe samochody, które bez wątpienia staną się groźną konkurencją dla Volkswagena i Peugeota.”

W walce o trofea i tytuły, do Mattiasa Ekströma dołączył Norweg, Andreas Bakkerud. 26-letni zawodnik należy do ścisłej czołówki rallycrossowych kierowców. Wziął już udział w 49 rundach serii World RX, 18 razy stawał na podium, a 6 razy wygrywał. W sezonie 2016 był trzecim kierowcą klasyfikacji, tuż za Ekströmem i obecnym mistrzem Johanem Kristofferssonem: „Dołączenie do teamu Mattiasa, to dla mnie wielki zaszczyt. Od lat jesteśmy w dobrych relacjach, a ja od dłuższego czasu uważnie śledziłem rozwój zespołu EKS. Wraz z całym teamem chciałbym teraz zrobić kolejny krok w mojej karierze i powalczyć o mistrzowski tytuł”.

Z kontynuacji współpracy pomiędzy EKS a czterema pierścieniami cieszy się również szef Audi Motorsport Dieter Gass: „W ubiegłym sezonie World RX zebraliśmy wiele pozytywnych doświadczeń i jesteśmy przekonani o wzrostowym potencjale serii. W dalszej perspektywie mamy nadzieję ujrzeć na starcie WRX samochody elektryczne. Elektryfikacja jest bowiem głównym kierunkiem rozwoju Audi, również w sportach motorowych”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka