Ponad cztery miesiące od czasu zakończenia sezonu 2016 zawodnicy Rallycrossowych Mistrzostw Świata powrócą do rywalizacji. Po raz pierwszy w historii mistrzostw, pierwsza runda nie będzie miała miejsce w Montalegre, a na torze w Barcelonie.

Do pełnego cyklu zgłoszonych jest w tym roku 18 kierowców, a stawka usłana jest mistrzami w różnych dyscyplinach i gwiazdami najwyższego kalibru. Tytułu rallycrossowego mistrza świata bronić będzie Mattias Ekström, którego własny zespół EKS otrzymał przez zimę wsparcie fabryczne ze strony Audi, dzięki czemu rozszerzy swoją działalność do trzech samochodów, a do Ekströma i Toomasa Heikkinena dołączy Reinis Nitiss.

Dwa tytuły w trzech ostatnich latach wywalczył Petter Solberg. Norweg zimą połączył siły z Johannem Kristofferssonem, by stworzyć zespół PSRX Volkswagen Sweden i po raz pierwszy w swojej rallycrossowej karierze porzuci sprawdzonego Citroëna na nowego Volkswagena Polo GTi. Nowa ekipa również otrzymała wsparcie fabryczne swojego producenta.

Wicemistrz z sezonu 2015 Timmy Hansen drugi rok z rzędu utworzy zespół Peugeot-Hansen wspólnie z 9-krotnym rajdowym mistrzem świata Sébastienem Loebem. Na wybrane rundy cyklu dołączy do nich młodszy brat Hansena Kevin, będący aktualnym mistrzem Europy.

Nie można także zapomnieć o zwycięzcy trzech ubiegłorocznych rund WRX Andreasie Bakkerudzie, który pozostanie w fabrycznym zespole Forda Hoonigan Racing Division, gdzie jego partnerem znów będzie Ken Block.

Dwukrotny mistrz DTM Timo Scheider rozpocznie swój pierwszy pełny sezon w World RX za kierownicą Forda Fiesta zespołu MJP Racing Team Austria, gdzie dołączy do jednego z ubiegłorocznych objawień Kevina Erikssona. Timur Timerzyanov i Janis Baumanis przejdą z kolei do nowego zespołu STARD, również wystawiającego Fiesty.

O prym w klasyfikacji zespołów będzie walczyć sześć ekip. W stawce znajdą się jednak również kierowcy niezwiązani z żadną z nich, których zgłoszenia traktowane są indywidualnie. Są to: JB Dubtourg, Niclas Grönholm, Lukacs Kornel i Guy Wilks.

Podobnie jak w zeszłym roku, kalendarz mistrzostw świata składać się będzie z 12 rund, odbywających się na przestrzeni od kwietnia do listopada. Poza przesunięciem na początek eliminacji w Barcelonie, jedyną zmianą będzie przeniesienie ostatniej rundy sezonu z Argentyny do RPA.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race