W piątek startuje czwarta runda Mistrzostw Świata – Rajd Portugalii. Europejska runda będzie pierwszą, podczas której w kategorii WRC wystartują Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem, a w WRC2 Robert Kubica z Maćkiem Baranem. Dla załogi LOTOS Rally Team Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka będzie to czwarty w tym roku start w Mistrzostwach Świata.

Rajd Portugalii rozgrywany w terminie 12-14 kwietnia br. uważany jest za najtrudniejszy szutrowy rajd tegorocznych rund WRC. Wąskie drogi, ślepe szczyty, drzewa i kamienie mogą spowodować wiele niebezpiecznych sytuacji na trasie. Przy wysokich temperaturach ilasta nawierzchnia robi się twarda i szorstka, co wpływa na szybkie zużycie opon, a w przypadku opadów deszczu nawierzchnia staje się bardzo śliska.

„Podczas zapoznania towarzyszyły nam opady deszczu i mgła, wiec miejscami trasa była śliska, ale pogoda ma się poprawiać i podczas rajdu spodziewamy się suchej nawierzchni. Portugalskie szutry są bardzo wymagające dla opon. Testy pokazały jak trudno będzie zarządzać oponami, których na trzy dni zmagań rajdowych mamy tylko 24. W piątek czekają nas jedne z najdłuższych dojazdówek. Na superoes rozgrywany w Lizbonie musimy przejechać 240 kilometrów na oponach szutrowych i wrócić do Parc Ferme w Faro. Biorąc pod uwagę fakt, że nie mamy serwisu podczas piątkowych odcinków na pewno będziemy musieli oszczędzać opony również na dojazdówkach. Podczas Rajdu Portugalii będziemy jedną z dwóch załóg, które testowo będą emitowały on-board w czasie rzeczywistym. Mam nadzieję, że dzięki relacjom on line wzrośnie zainteresowanie kibiców rajdami samochodowymi na całym świecie” – powiedział Michał

Tegoroczna trasa Rajdu Portugalii składa się z 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 386,73 kilometrów oesowych.

W piątek zawodnicy mają do pokonania 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 80 kilometrów oesowych, w tym podobnie jak w ubiegłym roku superoes w Lizbonie w odwrotnej kolejności startu kierowców. W tym dniu zawodnicy łącznie pokonają 746,28 kilometrów w tym 665 kilometrów dojazdówek.

Drugi dzień zmagań rajdowych to 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 158,54 kilometrów oesowych. Odcinek Loulé, liczący w tym roku 22.78km będzie pokonywany w odwrotnym kierunku w stosunku do trasy z ubiegłego roku.

Ostatni dzień rajdu zapowiada największe zmiany w tegorocznym Rajdzie Portugalii. Nowy Almodôvar liczy w tym roku 52.3 kilometry oesowe i jest jednym z najdłuższych odcinków szutrowych w tegorocznym kalendarzu WRC. Będzie on pokonywany przez zawodników dwukrotnie. Łącznie w niedzielę zawodnicy przejadą 147,64 kilometry oesowe.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull. Wsparcie medialne zapewnia RMF FM oraz TVP Sport.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race