Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak w barwach nowego partnera strategicznego, Grupy LOTOS wystartują w pełnym cyklu Mistrzostw Świata WRC. Sezon 2013 obejmuje starty we wszystkich 13 rundach w królewskiej kategorii WRC. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak będą startować samochodem MINI Cooper WRC.

81. Rajd Monte Carlo, pierwsza runda tegorocznego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, odbędzie się w terminie 15-20 stycznia. Monte Carlo jest najstarszym kontynuowanym cyklicznie rajdem i jednocześnie bardzo trudnym ze względu na panujące o tej porze warunki atmosferyczne. Monte Carlo to prawdziwa oponiarska ruletka. Bywa, że na jednym odcinku nawierzchnia zmienia się wielokrotnie, dlatego trafienie z doborem opon jest tak ważne. Ale nie tylko aura zadecyduje o poziomie trudności tej rundy. W tym roku, tak jak i w ubiegłym, organizatorzy zrezygnowali z systemu Rally2, co w przypadku 5-dniowego rajdu jest dużym wyzwaniem dla kierowców. Łączny dystans 465 kilometrów prób sportowych podzielonych na 18 odcinków specjalnych kierowcy będą pokonywać w większości po krętych górskich drogach biegnących wśród masywów skalnych z jednej strony i kilkusetmetrowych przepaści oddzielonych jedynie barierkami z drugiej.

„Start w Rajdzie Monte Carlo i to w najwyższej kategorii WRC jest dla mnie spełnieniem marzeń i realizacją kolejnego kroku w mojej karierze. Królewska klasa WRC to tak jak F1 w wyścigach. Dzięki wsparciu Grupy LOTOS te marzenia się urzeczywistniły. Pojedziemy samochodem MINI WRC. Będzie to mój debiut w Mistrzostwach Świata samochodem najwyższej kategorii. 5 dni zmagań ze światową czołówką kierowców rajdowych w ekstremalnych warunkach, od deszczu po śnieg i oblodzone trasy to prawdziwe wyzwanie. Poprzeczka jest bardzo wysoko. Teraz najważniejsze to „wstrzelić się w opony” i utrzymać pełną koncentrację” – powiedział Michał Kościuszko.

Rajd Monte Carlo rozpocznie się 15 stycznia br. o godzinie 18:00 honorowym startem na Plateau de Lautagne. Próby sportowe rozpoczną się 16 stycznia od dwukrotnie pokonanych odcinków Le Moulinon-Antraigues (36,87 km) i Burzet-St Martial (30,48 km). W czwartek, 17 stycznia zawodnicy przejadą trzy odcinki specjalne pokonywane w dwóch pętlach: Labatie D’Andaure-Lalouvesc (19 km), St Bonnet-St Julien-St Bonnet (25,22 km) i Lamastre- Gilhoc-Albousserie (21,66 km). Serwis podobnie jak dzień wcześniej będzie znajdował się w Walencji. Piątek, 18 stycznia to trzy odcinki specjalne, na których załogi zmierzą się z próbami St Jean en Royans-La Cime du Mas (32,8 km), St Nazaire le Desert-La Motte Chalancon (21,8 km) i Sisteron-Thoard (36,3 km), po czym udadzą się do Parc Ferme w Monako.

W sobotę, 19 stycznia na trasę pięciu ostatnich odcinków specjalnych wyjedzie 60 najszybszych załóg, które zmierzą się z trzema odcinkami Col-de Turini (Le Moulinet- La Bollene, 23 km), z których dwa rozegrane zostaną w nocy oraz dwoma Col St Roch (Lantosque-Luceram, 19 km), jednym w czasie dnia, a drugim nocą. Ostatni oes Lantosque- Luceram będzie dla trzech najszybszych załóg okazją do zdobycia dodatkowych punktów do ostatecznej klasyfikacji.

Podium zaplanowane jest tradycyjnie na Place du Palais w Monako o godzinie 11:00 czasu lokalnego w niedzielę 20 stycznia br.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Team WRC jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także spółka LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull.

Źródło: Informacja prasowa LOTOS Team WRC

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race