Joey Logano zwyciężył w trzeciej rundzie sezonu 2019 na Las Vegas Motor Speedway, utrzymując za plecami swojego kolegę z zespołu Brada Keselowskiego. Jest to 22. wygrana w pucharowej serii obecnego mistrza NASCAR.

Wyścig w Las Vegas stał pod wielkim znakiem zapytania, dopiero w trzecim wyścigu sezonu ujrzeliśmy tak naprawdę pełen pakiet aerodynamiczny nowych samochodów – tutaj uzupełniono go o wloty powietrza obok grilla, które wypuszczają je tuż przed przednimi kołami, zwiększając docisk i pozwalając na osiąganie większych prędkości w zakrętach.

Większość fanów sceptycznie podchodziła do nowych zmian – niesłusznie. Zawody w Newadzie różniły się od wyścigów z wcześniejszych lat, kierowcy byli w stanie jechać różnymi torami (blisko linii, w środku zakrętu czy też przy samej ścianie), pierwszy raz od wielu lat widzieliśmy cztery auta obok siebie w środku zakrętu na tym torze. Restarty były jednym z najlepszych momentów tego wyścigu – kierowcy jechali cały czas bardzo blisko siebie i nie odpuszczali, nie rzadkim widokiem były grupy trzech-czterech samochodów jadących koło w koło. Nie było ich zaś zbyt wiele, ponieważ we wczorajszym wyścigu nie ujrzeliśmy żadnej żółtej flagi z powodu incydentu (tylko neutralizacje pomiędzy segmentami) – ostatni raz taka sytuacja miała miejsce 6 października 2002 roku na torze Talladega.

Stage 1

Z pierwszego rzędu wyruszyli Kevin Harvick oraz Denny Hamlin. Kierowca Stewart-Haas Racing był najszybszy spośród całej stawki po pierwszych kilkunastu okrążeniach. Drugim wyróżniającym się samochodem jechał Austin Dillon, który w ciągu 10 okrążeń wyprzedził Kyle’a Buscha oraz Hamlina, wskakując na drugie miejsce. Jego pogoń za Harvickiem zatrzymała kara nałożona przez sędziów za przekroczenie limitu osób w boksie. Pit-stopy odbywały się w okolicach 43. okrążenia podczas zielonej flagi. Niespodzianki nie było i Harvick zgarnął drugie zwycięstwo stage w tym roku.

Stage 2

Podczas pit-stopów pomiędzy segmentami (w późniejszych zjazdach również) problemy ze złapaniem trakcji podczas wyjazdu ze swojego boksu miał Harvick, tracąc w ten sposób pozycję lidera wyścigu na rzecz Keselowskiego oraz Kyle’a Buscha.

Restart był prawdziwym widowiskiem – żaden kierowca nie odpuszczał nawet centymetra toru, każdy chciał w jak najkrótszym czasie zdobyć jak najwięcej pozycji, właśnie wtedy samochody Team Penske pierwszy raz dały nam o sobie znać – Keselowski prowadził, a tuż za nim Logano. Następnie kapitalną walkę przez prawie 30 okrążeń toczyli Keselowski, Logano, Kyle Busch oraz Harvick, z której zwycięsko wyszedł Kyle Busch, lecz nie nacieszył się prowadzeniem. Sędziowie nałożyli karę przejazdu przez pit-lane na zespół #18 za zbyt dużą prędkość podczas wjazdu do alei serwisowej. Po pit-stopach Harvick naciskał na Logano, jednak nie zdołał go dogonić i odebrać mu zwycięstwa w stage 2.

Stage 3

Ostatni segment wyścigu ponownie zapoczątkował świetny restart. Kurt Busch po kilkunastu okrążeniach prowadzenia musiał ustąpić szybszemu Harvickowi. Ponownie Ford Mustang Harvicka wydawał się najszybszym samochodem na torze – do momentu, w którym dogoniły go dwie maszyny Team Penske. Na 50 okrążeń przed metą rozpoczęły się pit-stopy, które przez całe zawody odgrywały kluczową rolę. Nie inaczej było tym razem – Logano lepszą strategią wyprzedził Harvicka i objął prowadzenie. Kilkanaście kółek później Kyle Busch ponownie przedarł się na przód stawki i jechał na czwartej pozycji, ostrzył sobie zęby na wygraną w tym wyścigu z dwóch powodów; jest to jego domowy wyścig oraz wygrał zawody niższych serii w piątek oraz sobotę (Truck Series, Xfinity Series), wygrywając w pucharowej serii zdominowałby cały weekend i zdeklasowałby wszystkich rywali. Harvick i Busch starali się gonić kierowców Team Penske jednak oni jechali już wtedy swój wyścig. Keselowski z Logano stoczyli świetną walkę jadąc koło w koło, nie bali się niebezpiecznych manewrów i zafundowali świetne show każdemu z fanów aż do linii mety. Keselowski na ostatnim okrążeniu był centymetry od wyprzedzenia kolegi ale to Joey Logano przejechał linię mety jako pierwszy zapewniając sobie tym samym miejsce w rundzie play-off.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka