Wyścigi i gambling: rzut okiem na polskie trendy hazardowe

Obstawianie wyścigów i inne formy gamblingu online to bardzo popularne trendy wśród polskich graczy. Dostępne statystyki wskazują, że nawet kilka milionów Polaków regularnie korzysta z ofert e-bukmacherów w internecie. Liczba ta rośnie, a jednocześnie oferta e-bukmacherów i kasyn internetowych w Polsce staje się coraz bardziej obszerna.

Początki polskiej branży e-gamblingu to mniej więcej lata 2008-2010. Wtedy w polskim internecie zaczęły się pojawiać pierwsze e-kasyna. Z czasem zastąpiły je znacznie bardziej nowoczesne nowe polskie kasyna online oferujące graczom potężne katalogi gier, wiele promocji, szybkie i bezpieczne płatności, a dodatkowo także szeroką ofertę zakładów na wyścigi. Obecnie statystyczny polski gracz równie chętnie korzysta ze slotów czy e-pokera, co z zakładów sportowych w sieci. Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco dokładniej.

Główne trendy w polskiej branży gamblingu online w 2024

Aktualnie z ofert e-bukmacherów w Polsce w roku korzysta 3,4 miliona graczy. Część z nich to oczywiście «przypadkowi» użytkownicy, którzy obstawiają zakłady tylko na przykład z powodu Euro czy innej wielkiej imprezy. Pozostała część to regularni gracze, którzy obstawiają przede wszystkim piłkę nożną, ale też sporty walki, gale freak fight oraz różnego rodzaju wyścigi.

Zgodnie z kompleksowym raportem przygotowanym przez TGM pt. Gambling and Sports Betting Survey in Poland, aż 26,5% dorosłych osób w Polsce przynajmniej raz korzystało z oferty bukmacherów online w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Większą popularnością w Polsce cieszą się jedynie loterie (31,5%).

Jeżeli chodzi o rodzaje wyścigów, to przede wszystkim polscy użytkownicy obstawiają Formułę 1 oraz kolarstwo. Mniejszą popularnością cieszą się wyścigi konne, które obecnie są dostępne w ofertach tylko 3 polskich bukmacherów online: Traf, Fortuna i STS. Tempo wzrostu ogólnej branży e-gamblingu w Polsce to 8-10% w skali roku, zależnie od tego, kto dostarcza statystyki.

Oferta wyścigów w obrębie polskiego rynku gamblingu online

Jeśli przyjrzymy się dokładniej ofercie wyścigów u polskich e-bukmacherów, to zauważymy, że spektrum wciąż jest dość niewielkie. Tylko niektóre firmy mają dużo zakładów na rozmaite wydarzenia, np. w STS można obstawiać kilkadziesiąt wyścigów w pływaniu czy wioślarstwie, a ogólnie dostępne są też główne wydarzenia w wyścigach konnych. Dość podobnie wygląda oferta Fortuny. O wiele lepiej wygląda oferta, jeśli chodzi o Formułę 1 i rajdy, a zwłaszcza żużel, który w niektórych regionach Polski jest bardzo popularny: tutaj do wyboru mamy setki wydarzeń i wiele możliwych kombinacji zakładów, czasami z naprawdę atrakcyjnymi kursami.

W katalogu gier kasynowych popularnością cieszą się natomiast sloty z motywem wyścigów. Najczęściej wybierane przez polskich graczy pozycje to 24 Hour Grand Prix, Racing Joker, Crazy Cars i znakomity Rally 4 Riches z trybem jackpota stałego i wieloma funkcjami bonusowymi.

Przykładowe zakłady na wyścigi

Dobrze zoptymalizowane i efektowne kampanie reklamowe widzimy na stronach bukmacherów Fortuna i STS. Obecnie promowane są igrzyska olimpijskie. Wcześniej jeszcze lepiej promowano zakłady na mecze Euro 2024. Wymienione firmy są znane ze sponsorowania polskiego sportu, więc znają je nawet początkujący gracze i mają do nich zaufanie. Po wejściu na witrynę widzimy ładne graficznie banery reklamowe, które pozwalają od razu przejść do zakładów na dane wydarzenie.

Jeśli chodzi o przykłady kampanii dotyczących wyścigów, to niestety będziemy musieli jeszcze poczekać. Wiadomo, że Polacy najchętniej kibicują polskim sportowcom. Znaczenie ma także popularność określonego sportu. Na przykładzie amerykańskich kasyn widzimy, że znakomicie kapitalizowany jest NASCAR. Polski rynek okazuje się jednak w tym aspekcie bardziej wymagający, ponieważ obecnie brakuje topowych polskich sportowców np. w formule 1 lub rajdach samochodowych.

Pożyteczne wskazówki strategiczne

Gracze lubią śledzić bieżące informacje na temat interesujących ich wydarzeń. W wielu wypadkach takie zdarzenia, jak dyskwalifikacja, kontuzja czy przebieg kwalifikacji w wyścigach w bardzo dużym stopniu wpływają na kursy. Najlepiej więc nie tylko dostarczać same informacje, ale też umożliwiać użytkownikom oglądanie wydarzeń sportowych na własne oczy. Im więcej różnego rodzaju treści platforma jest w stanie dostarczyć, tym bardziej jej zawartość jest angażująca dla gracza, tworząc wrażenie profesjonalizmu i kapitalizując zainteresowanie sportem.

Ten ostatni faktor jest niezwykle ważny. W przypadku wielu graczy obstawianie zakładów wynika wprost z fascynacji danym rodzajem sportu. Użytkownik ma wrażenie, że stałe zainteresowanie i możliwość śledzenia wydarzeń oraz statystyk dają mu wiedzę potrzebną, żeby z sukcesem obstawiać zakłady. Wniosek? Dobrze jest udostępniać graczom także jak najwięcej szczegółowych statystyk, porównań i analiz. Ciekawym rozwiązaniem jest także firmowy blog, na którym autorzy mający naprawdę głęboką wiedzę w zakresie różnych sportów mogliby dzielić się z użytkownikami swoimi refleksjami i prezentować swoje własne strategie dla zakładów.

Perspektywy na przyszłość online gamblingu w Polsce

Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie Polaków e-gamblingiem oraz fakt, że oferty bukmacherów są coraz bardziej atrakcyjne i coraz bardziej innowacyjne, można powiedzieć, że perspektywy rozwoju dla całej branży są naprawdę znakomite. Nieco inaczej wygląda to w przypadku wyścigów. Tutaj platformy bukmacherskie będą musiały postarać się o wzbudzenie większego zainteresowania. Rzecz jasna, piłka nożna, sporty walki czy skoki narciarskie nadal będą najbardziej popularne. Formuła 1 i przede wszystkim żużel mają jednak bez wątpienia bardzo duży potencjał, który jednak trzeba będzie umieć efektywnie wykorzystać.

Kluczem wydaje się dostosowanie oferty zakładów, promocji oraz charakterystyki kampanii reklamowych do specyfiki polskiego rynku. Analiza rynku dowodzi, że bukmacherzy nadal nie robią tego dobrze, czego przykładem jest żużel. Ten sport budzi w Polsce naprawdę duże zainteresowanie, a jednak jest słabo promowany. Bukmacherzy często zamieszczają teksty sponsorowane na portalach sportowych, takich jak Meczyki.pl, Weszło czy RealMadryt.pl. Promocje dotyczą jednak właściwie wyłącznie futbolu oraz, nieco rzadziej, MMA.

Krótkie podsumowanie

W przypadku polskiego gamblingu można powiedzieć, że, zgodnie z polskim powiedzeniem, „pieniądze leżą na ulicy”. Operatorzy witryn bukmacherskich będą tylko musieli umieć się po nie schylić. Kluczowe będzie wykorzystanie potencjału, jaki oferuje efektowność sportów wyścigowych oraz popularności, jaką w Polsce cieszy się żużel.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze