Podczas nadzwyczajnych obrad Światowej Rady Sportów Motorowych FIA WMSC podjęte zostały decyzje w sprawie dalszych zasad uczestnictwa zawodników oraz zespołów z Rosji i Białorusi w międzynarodowych zawodach sportu samochodowego, w związku ze zbrojną agresją obu państw na Ukrainę.
„Jak wiecie, FIA obserwuje wydarzenia na Ukrainie ze smutkiem i szokiem”
– powiedział prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem. „Mam nadzieję na szybkie i pokojowe rozwiązanie obecnej sytuacji. Potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę i nasze myśli są ze wszystkimi, którzy cierpią na skutek wydarzeń na Ukrainie. Chciałbym podkreślić, że FIA wraz z naszymi promotorami, podjęła w zeszłym tygodniu proaktywne działania w sprawie Formuły 1, Formuły 2, WTCR oraz Międzynarodowego Pucharu w Driftingu. Zaktualizowana wersja międzynarodowych kalendarzy FIA będzie przedstawiona do zatwierdzenia przez WMSC podczas obrad w Bahrajnie”
.
Federacja twierdzi, że przychyliła się do rekomendacji Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i podjęła następujące decyzje, które weszły w życie ze skutkiem natychmiastowym i będą obowiązywać do odwołania:
- zawody rangi międzynarodowej i strefowej nie będą odbywać się na terenie Rosji i Białorusi,
- flagi, symbole i hymny Rosji i Białorusi nie mogą być używane podczas zawodów rangi międzynarodowej i strefowej,
- rosyjskie i białoruskie zespoły narodowe nie będą mogły brać udział w zawodach międzynarodowych i strefowych – wliczając Igrzyska Sportów Motorowych FIA Motorsport Games,
- kierowcy z Rosji i Białorusi, indywidualni uczestnicy i osoby pełniące funkcje będą mogły uczestniczyć w zawodach międzynarodowych i strefowych tylko w charakterze neutralnym, pod flagą FIA, jeśli będą stosować się do zasad FIA na temat pokoju i neutralności politycznej,
- rosyjscy i białoruscy członkowie FIA będą musieli tymczasowo zrzec się swoich funkcji,
- granty na rzecz rosyjskich i białoruskich członków FIA zostają zawieszone, a dotychczasowe nie zostaną wypłacone.
FIA zdecydowała się nie zakazywać całkowicie startu w zawodach międzynarodowych i strefowych posiadaczy licencji wydanych przez rosyjskie i białoruskie federacje, co było jednym z postulatów Ukraińskiej Federacji Samochodowej FAU.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.