Thomas Laudenbach nowym szefem Porsche Motorsport

Od 1 października 2021 r. Thomas Laudenbach (53 l.) obejmie kierownictwo Porsche Motorsport. Ten ceniony niemiecki inżynier przejmuje obowiązki Fritza Enzingera (65 l.), który kierował wyścigowym działem producenta sportowych aut od 2011 r., odnosząc w tym czasie niezliczone sukcesy.

„Brak nam słów, by wyrazić naszą wdzięczność dla Fritza Enzingera za ostatnie 10 lat i jego niezwykle udaną pracę. Fritz ukształtował całą epokę Porsche Motorsport – epokę, która doprowadziła nas do niesamowitych triumfów i zdobycia wielu tytułów mistrzowskich” – skomentował Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju. „Sport motorowy odgrywa bardzo szczególną rolę w strategii korporacyjnej Porsche. Od zawsze wykorzystywaliśmy wyścigowe platformy jako laboratoria do testowania najnowszych rozwiązań. Thomas Laudenbach ma wszystko, czego potrzeba, aby z powodzeniem kontynuować tę misję. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość motorsportu – i chcemy brać aktywny udział w jej kształtowaniu. Prototyp Mission R, zaprezentowany na targach IAA MOBILITY w Monachium, stanowi ekscytującą zapowiedź tego, co przed nami”.

Kiedy Austriak Fritz Enzinger przybył do Porsche w 2011 r., stanął na czele obfitującego w sukcesy programu LMP1 z udziałem 919 Hybrid. W latach 2014-2017 pod jego kierownictwem Porsche odniosło trzy zwycięstwa w generalnej klasyfikacji 24-godzinnego wyścigu Le Mans i w ciągu trzech lat z rzędu zdobyło łącznie sześć tytułów mistrza świata. W 2019 r. Enzinger przejął całkowitą odpowiedzialność za Porsche Motorsport. W tym samym roku na koncie producenta pojawiły się dwa kolejne tytuły mistrzowskie, tym razem z 911 RSR w kategorii GTE-Pro Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Pod wodzą Enzingera Porsche przystąpiło również do rywalizacji w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA i z pomocą 911 RSR wywalczyło tytuły w północnoamerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) w mocno obleganej klasie GTLM.

„Z dumą i wdzięcznością wspominam to, co razem osiągnęliśmy” – powiedział Fritz Enzinger. „Za nami niesamowicie intensywny czas. Rozwój programu LMP1, hat trick w Le Mans i tytuły mistrza świata z 919 Hybrid, tytuł mistrzowski z 911 RSR, nasze wejście do Formuły E oraz przygotowywanie naszych startów maszyną LMDh od 2023 r. – to wszystko od każdego z nas wymagało hartu ducha i skupienia. Takie sukcesy zawsze są efektem doskonałej pracy zespołowej. W szczególności dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili – w kokpicie, na torze, w Weissach, Flacht i w Zuffenhausen. Dziękuję również silnym ekipom klientów Porsche, które triumfowały między innymi w 24-godzinnych wyścigach na Nürburgringu oraz Spa Francorchamps” – dodał Austriak. „Sporty motorowe zmieniają się podobnie jak cała branża motoryzacyjna. Doświadczenie i wiedza Thomasa Laudenbacha sprawiają, że jest on właściwym człowiekiem, by poprowadzić Porsche Motorsport w przyszłość”.

„Bardzo doceniam zaufanie, jakim zostałem obdarzony i jestem podekscytowany czekającymi nas zadaniami” – powiedział Thomas Laudenbach. „Naczelnym celem jest kontynuowanie wielkich sukcesów, osiągniętych pod kierownictwem Fritza Enzingera. To wspaniałe wyzwanie. Dostosujemy nasz wyścigowy dział do zmieniających się uwarunkowań w branży motoryzacyjnej – począwszy od aktywności klientów aż po udział fabrycznych ekip w najważniejszych seriach na całym świecie. Jesteśmy mocno skupieni na naszym 20. zwycięstwie w Le Mans i chcemy zdobyć mistrzostwa świata – zarówno w wyścigach długodystansowych, jak i w Formule E. Ważny jest również dalszy rozwój naszego wyścigowego programu dla klientów. A dzięki koncepcyjnemu studium Mission R pokazujemy, jak atrakcyjnie może wyglądać to w przyszłości”.

Thomas Laudenbach urodził się w Santiago w Chile. Jest dyplomowanym inżynierem – ukończył studia inżynierskie w Instytucie Technologicznym w Karlsruhe. Karierę zawodową zaczynał od DTM i firmy serwisowej, która opracowywała komponenty zespołu napędowego dla różnych europejskich producentów samochodów. Jesienią 1998 r. trafił do Porsche AG, gdzie do 2013 r. – jako szef rozwoju układów napędowych – był zaangażowany w projekty samochodów wyścigowych i sportowych, takich jak 918 Spyder, 911 RSR, 911 GT3 R oraz 911 GT3 Cup.

Thomas Laudenbach zdążył zapoznać się także z północnoamerykańską sceną sportów motorowych – jako wiodący projektant 3,4-litrowego silnika V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa dla Porsche RS Spyder. Wkrótce historia zatoczy koło: od 2023 r. Porsche będzie rywalizować o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej amerykańskich serii wyścigowych IWSC oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC z nowym hybrydowym prototypem LMDh. Podobnie jak w przypadku RS Spyder z lat 2005-2008 po raz kolejny partnerem Porsche będzie czołowy amerykański zespół Penske.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze