Volkswagen zamierza pobić elektryczny rekord Nordschleife

Volkswagen rozpoczął przygotowania do pobicia rekordu Nordschleife dla pojazdów elektrycznych, zaliczając udane testy prototypu ID. R w Hiszpanii.

W minionym tygodniu Romain Dumas, który w ubiegłym roku stał się autorem najlepszego czasu na Pikes Peak International Hill Climb, odbył testy zmodyfikowanego prototypu na torze Almeria. Francuz zamierza pobić rekord Nordschleife dla pojazdów elektrycznych, należący obecnie do Petera Dumbrecka, który swoją próbę zaliczył za kierownicą w pełni elektrycznego hiperauta NIO EP9.

„Po próbie w Oschersleben, pierwsze testy w Hiszpanii również odbyły się zgodnie z planem” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport Sven Smeets. „Po rekordowej próbie na Pikes Peak, bycie świadkiem jazdy ID. R na prawdziwym torze wyścigowym jest naprawdę ekscytujące”.

„Optymalizacja elektrycznego samochodu sportowego dostosowanego pod Nürburgring jest nowym wielkim wyzwaniem dla całego zespołu. Nie możemy doczekać się ponownego pokazania siły pojazdów elektrycznych, tym razem na legendarnym Nordschleife”.

Dumas, który jest czterokrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, stwierdził, że charakterystyka prototypu Volkswagena pozwoli mu jechać blisko limitu na słynnym niemieckim torze w przeciwieństwie do Pikes Peak.

„Mogę hamować mocniej i bardziej agresywnie. Poprzez dostosowanie oprogramowania, wydajność silników elektrycznych będzie zmieniona pod kątem naszej nowej próby pobicia rekordu” – mówił Dumas.

Podczas gdy rekord na Pikes Peak został ustanowiony na oponach Michelin, tym razem Volkswagen zamierza skorzystać z pomocy Bridgestone’a.

„Współpraca z Bridgestonem przebiegała bardzo sprawnie od samego początku. Przetestowaliśmy różne wersje opon Potenza Sport w celu znalezienia optymalnego ogumienia na próbę pobicia rekordu na Nordschleife” – dodał Smeets.

Źródło: e-racing365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze