Tuż przed czwartą rundą FFSA Super Série, na torze Val de Vienne, Sangari Team Brazil dał okazję nowym FIA GT Enrique Bernoldi i Roberto Streit, do przetestowania Corvette C6R.

Niestety, środa przed 24-godzinnym Spa będzie się nieznacznie różnić w tym roku. Powodem jest festiwal Francofolies, kończący się we wczesnych godzinach w Środę 22 Lipca, miasto Spa ze smutkiem poinformowała organizatorów wyścigu, że nie jest w stanie powitać kierowców tradycyjną paradą w centrum miasta.

Podwójny mistrz FIA GT Stéphane Ortelli, ogłosił w Monaco swój powrót do mistrzostw podczas 24 Godzinnego Spa w zespole Trackspeed Porsche. Będzie dzielił samochód z etatowymi kierowcami Davidem Ashburnem i Timem Sugdenem. Ortelli wygrywał tutaj w klasie N-GT, w latach 2002-2004, wliczając w to zwycięstwo w 2003 roku z zespołem Freisinger.

Podczas dzisiejszego spotkania Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC), potwierdziła SRO jako promotora nowej serii FIA GT1 od 2010 roku.

PK Carsport Corvette, Mike Hezemans i Anthony Kumpen zwyciężyli w pięknym stylu w deszczowym wyścigu na torze Oschersleben, zostawiając za sobą dwa samochody Vitaphone Maserati MC 12, Bartels i Bertolini oraz Müller i Ramos. Po Saleenie w Silverstone i Maserati w Adria, przyszła kolej na Corvette w trzech dotychczas rozegranych wyścigach zwyciężyły, trzy samochody.

Podczas sesji Warm-Up pogoda niestety nie dopisała, niebo było zachmurzone, a nawierzchnia toru wilgotna. Najszybsze podczas tych zdradliwych warunków, okazały się Corvetty Z06 które zajęły 3 pierwsze pozycje. Na czele znalazło się auto zespołu Pekaracing w składzie Mike Hezemans i Anthony Kumpen, ich czas to 1:28.491.

Niemieccy kierowcy w domowym wyścigu, na torze Oschersleben, zdobyli pole position w klasie GT1 i GT2. Alex Müller powiedział, że jest to pierwsze prawdziwe pole postion dla zespołu Vitaphone od 2007 roku, Jörg Bergmeister zapewnił Trackspeed pierwsze pole startowe FIA GT2 i pierwsze sobie od sezonu 2004.

Alex Müller, kierowca samochodu Maserati MC 12 z nr.2 , zespołu Vitaphone uzyskał najlepszy czas w 80 minutowych pre – kwalifikacjach. Jego czas to 1: 25.147, ustawiony półgodziny po rozpoczęciu sesji, która została przerwana z powodu ulewnego deszczu.

To już dziesiąty raz seria GT zawita na Oschersleben. Tor ma specjalne miejsce w historii mistrzostw, była to pierwsza międzynarodowa seria na tym torze która odbyła się w 1998 roku zaraz po otwarciu toru.

Full Speed Racing ogłosił, że Brytyjski kierowca Johny Mowlem został zgłoszony jako kierowca testowy. Będzie on dzielił samochód z numerem 13 (Saleen S7R) z Ferdinando Monfardini podczas trzeciej rundy FIA GT. Mowlem ścigał się ostatni raz podczas, 24 Godzinnego wyścigi Spa w sezonie 2006 dla zespołu Ebimotors.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race