Po długiej przerwie letniej, która nastąpiła po 24 – Godzinnym wyścigu Spa, zespoły i kierowcy biorący udział w mistrzostwach FIA GT 2009 powrócą na tor... tym razem do Węgier, gdzie będą jeździć po torze Budapest City Challenge.

Mike Hezemans, Anthony Kumpen, Jos Menten i Kurt Mollekens wygrali Spa 24 Godziny, za kierownicą Chevrolet Corvette C6.R.

Maserati które zmierzało po zwycięstwo, w 24-godzinnym Spa właśnie straciło prowadzenie po wypadku.

Szanse Porsche na sukces w 24-godzinnym Spa, w klasie GT2 zostały zaprzepaszczone. 

Huśtawka pogody w Belgii, dała prowadzenie Maserati w piątej godzinie wyścigu. Zespół Selleslagh Chevrolet Corvette prowadził do czwartej godziny, lecz wyjazd samochodu bezpieczeństwa, spowodował spadek w dół. Bert Longin walczył z samochodem, ale nie był w stanie utrzymać dotychczasowego tempa.

Jacques Villeneuve po raz pierwszy uczestniczył w 24-godzinnym wyścigu Spa. Mistrz świata F1 z 1997 roku kręcił konkurencyjne czasy za kierownicą Moslera, którego dzielił z Vincent Radermacker, Ho - Pin Tung i Loris de Sordi.

Kierowca Chevrolet Corvette, Robert Streit rozbił samochód na zakręcie Eau Rouge na początku trzeciej godzinny wyścigu.

Szef FIA GT Stéphane Ratel, potwierdził plany o usunięciu klasy GT1 ze Spa 24 Godzinny w przyszłym roku. Główną klasą w tym wyścigu ma być GT2.

Francuski zespół ogłosił, że zamierza od sezonu 2010 dołączyć do Mistrzostw Świata FIA GT1.

Przez większość trzech sesji kwalifikacyjnych padał deszcz lub tor był mokry. Tylko podczas pierwszych piętnastu minut tor był suchy, kilka okrążeń na takiej nawierzchni dało Vitaphone Racing Team, potrójne pole position.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race