Lucas Auer zdobył pole position do inauguracji sezonu Intercontinental GT Challenge 2025 na torze Mount Panorama. Austriak wywalczył swoje pierwsze trofeum Allana Simonsena, uzyskując drugi najszybszy czas w historii kwalifikacji do tego wyścigu.
Q1: Pierwsze eliminacje i dominacja Mosterta
Pierwsza sesja kwalifikacyjna obejmowała dolną połowę stawki z szóstego treningu, a wśród nich znalazł się m.in. Chaz Mostert w Ferrari #26 oraz Lucas Auer w Mercedesie-AMG #77. Mostert początkowo prowadził, ale jego czas 2:02,380 został poprawiony przez Scotta Andrewsa (Audi #44) na 2:02,275.
W decydujących minutach Auer pokazał swoje możliwości, wykręcając 2:02,1280 i przejmując prowadzenie. Mostert walczył do samego końca, ale zakończył sesję drugi. W klasie GT4 najszybszy był Adam Christodoulou w Mercedesie #19 z czasem 2:15,990.
Q2: Wysokie tempo BMW i dramat Marciello
W drugiej sesji do walki wkroczyła czołowa jedenastka z treningu. Sheldon van der Linde w BMW #32 jako pierwszy uzyskał czas poniżej 2:02, notując 2:01,929. Raffaele Marciello w BMW #46 miał pecha – wyciek płynu chłodniczego uniemożliwił mu poprawienie wyniku, przez co zakończył sesję na 12. miejscu.
Maro Engel (Mercedes-AMG #888) przez kilka okrążeń nie mógł się rozpędzić, trafiając po drodze na wolniejsze samochody i dopiero w ostatniej próbie poprawił czas na 2:02,223, co dało mu awans do finałowej rozgrywki.
Najlepszy wynik drugiej sesji uzyskał Ricardo Feller (Audi #9) – 2:01,894, tuż przed Laurinem Heinrichem (Porsche #3) – 2:01,926. Awans do Pirelli Pole Battle uzyskał także Cam Waters (Mercedes-AMG #222) z czasem 2:01,985.
Superpole: Rekordowy Auer
Decydująca sesja trwała 15 minut i to w niej Lucas Auer pokazał swoje najlepsze tempo. Już na pierwszym pomiarowym okrążeniu uzyskał 2:01,276 – wynik, którego żaden inny kierowca nie był w stanie poprawić. Tym samym zdobył swoje pierwsze trofeum Allana Simonsena.
Drugi był Ricardo Feller (Audi #9) – 0,125 sekundy za Auerem. Maro Engel (Mercedes-AMG #888) uzupełnił czołową trójkę, tracąc 0,284 sekundy do lidera. Tuż za nim znalazł się Sheldon van der Linde (BMW #32), a piątkę zamknął Chaz Mostert (Ferrari #26), który był tylko 0,02 sekundy wolniejszy od BMW.
Szósty Laurin Heinrich (Porsche #3) sprawił, że w pierwszej szóstce znalazło się pięciu producentów. Luca Stolz (Mercedes-AMG #75) zajął siódme miejsce, a Scott Andrews (Audi #44) przesunął się na ósme po awansie z Q1. Dziewiąty był Cam Waters (Mercedes-AMG #222), a dziesiątkę zamknął Lee Holdsworth (Audi #9), który jednocześnie zdobył pole position w klasie Bronze.
Warto odnotować, że Absolute Racing (Porsche #911) i WRT (#46 BMW) nie zakwalifikowały się do finałowej sesji i wystartują z 11. i 12. miejsca.
Wyścig 12 godzin Bathurst rozpocznie się w sobotę o 19:45 polskiego. Transmisję na żywo będzie można śledzić na stronie swiatwyscigow.pl/live.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.