Jules Gounon, Maxime Soulet i Jordan Pepper odnieśli dla Bentleya pierwsze zwycięstwo w 12-godzinnym wyścigu Bathurst oraz cyklu Intercontinental GT Challenge. Załoga #7 ustanowiła nowy rekord dystansu i pokonała reprezentantów innej brytyjskiej marki, McLarena.
Z pole position startował Patrick Pilet, który prowadził stawkę przez pierwsze okrążenie za samochodem bezpieczeństwa. Gdy jednak doszło do właściwego startu, atakiem z trzeciego miejsca prowadzenie objął Maximilian Buhk w Mercedesie-AMG. Zanim jeszcze wzeszło słońce, pierwszą lokatę odebrał mu Ben Barnicoat w McLarenie, który następnie zaczął budować coraz większą przewagę na czele stawki. Pilet w międzyczasie stracił jeszcze wypadł poza pierwszą trójkę, wyprzedzony także przez Alexandra Imperatori w Nissanie. Bentley #7 przystępował do wyścigu z 11. pozycji – to najniższe pole startowe zwycięskiej załogi w historii wyścigu – a już po pierwszej godzinie znajdował się na siódmym miejscu.
Pierwszy wyjazd samochodu bezpieczeństwa nastąpił na niecałe półtorej godziny po starcie, gdy prowadzący w klasie Pro-Am Côme Ledogar uderzył w krawężnik w zakrętach Esses, a następnie rozbił Astona Martina #188 o betonową barierę. Kolejny incydent miał miejsce kilkanaście minut później, gdy Jules Westwood uderzył w ścianę w zakręcie Dipper, a trzecią neutralizację spowodował Garth Tander, wypadając z toru i uderzając a barierę z opon, próbując ominąć zespołowego kolegę Driesa Vanthoora w zakręcie McPhillamy Park.
W trakcie neutralizacji na prowadzenie wyszły dwa samochody Mercedesa-AMG, prowadzone przez Felipe Fragę oraz Siergieja Afanasjewa. Załoga McLarena znalazła się na czwartym miejscu, decydując się na alternatywną strategię i wykorzystując żółte flagi na zjazd do boksów.
Przez kolejne cztery godziny wyścig odbywał się nieprzerwanie, a zwycięskie tempo zaczął prezentować Bentley. W połowie dystansu prowadzenie objął Maxime Soulet w aucie #7, mając za sobą Maro Engela w Mercedesie-AMG #77 oraz Barnicoata, który powrócił za kierownicę McLarena. Startujący z pole position Pilet tracił do liderów już jedno okrążenie, czego powodem była przebita opona oraz kara za złamanie przepisów w alei serwisowej. Problemy techniczne dotknęły natomiast samochody Audi oraz Astona Martina.
Kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa miał miejsce na trzy godziny przed końcem, z powodu zaparkowanego w niewłaściwym kierunku Bentleya #8. Po wypadku w treningach, załoga brytyjskiego producenta pozostawała w kontakcie z czołówką, lecz przebita opona spowodowała, że Oliver Jarvis stracił panowanie nad autem i nie mógł kontynuować jazdy bez pomocy z zewnątrz, co kosztowało jego załogę utratę okrążenia.
Druga załoga Bentleya nadal pewnie prowadziła w rywalizacji, nadal mając za sobą Mercedesa-AMG #77. 30-sekundowa kara za przekroczenie prędkości a alei serwisowej oraz kara drive-through za ignorowanie niebieskich flag sprawiły, że McLaren #60 wypadł z pierwszej trójki. Pechowo wyścig zakończył się dla BMW #34, które zostało uszkodzone w wyniku kolizji z kangurem.
W końcówce rywalizacji za kierownicę Bentleya zasiadł Jules Gounon, lecz pomimo dużej przewagi jego szanse na wygraną zostały poddane w wątpliwość, gdy przebił oponę na prostej Conrod. Pół godziny później podobny los spotkał Maro Engela w Mercedesie-AMG, a na niecałe dziesięć minut przed końcem oponę przebił również Raffaele Marciello. W efekcie, Gounon pozostał na prowadzeniu.
Na tych wydarzeniach skorzystał Tom Blomqvist w McLarenie, który awansował na drugą lokatę. Na ostatnich okrążeniach wyprzedził go Marciello, lecz po wyścigu otrzymał 30-sekundową karę za niezgaszenie silnika podczas nieplanowanego zjazdu do boksów, która pozbawiła go miejsca na podium. Na trzecim miejscu finiszował zatem Shane van Gisbergen w Mercedesie-AMG #888. Matt Campbell zajął czwarte miejsce w Porsche #911, a pierwszą piątkę uzupełnił Maro Engel.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Jules Gounon Maxime Soulet Jordan Pepper | Pro | Bentley Team M-Sport | 314 okr. | |||
2 | 60 | Álvaro Parente Ben Barnicoat Tom Blomqvist | Pro | 59Racing | + 41,5239 | |||
3 | 888 | Shane van Gisbergen Jamie Whincup Maximilian Götz | Pro | Mercedes-AMG Team Triple Eight | + 44,4600 | |||
4 | 911 | Mathieu Jaminet Patrick Pilet Matt Campbell | Pro | Absolute Racing | + 49,9899 | |||
5 | 77 | Maro Engel Luca Stolz Yelmer Buurman | Pro | Mercedes-AMG Craft-Bamboo | + 1:03,0389 | |||
6 | 999 | Felipe Fraga Maximilian Buhk Raffaele Marciello | Pro | Mercedes-AMG GruppeM Racing | + 1:07,7945 | |||
7 | 912 | Dirk Werner Matteo Cairoli Thomas Preining | Pro | Absolute Racing | + 1:36,0974 | |||
8 | 59 | Dominic Storey Fraser Ross Martin Kodric | Silver | 59Racing | + 1 okr. | |||
9 | 1 | Earl Bamber Laurens Vanthoor Craig Lowndes | Pro | Earl Bamber Motorsport | + 2 okr. | |||
10 | 4 | Stephen Grove Brenton Grove Benjamin Barker | Pro-Am | Grove Racing | + 2 okr. | |||
11 | 12 | David Calvert-Jones Romain Dumas Jaxon Evans | Pro-Am | NED Racing Team | + 3 okr. | |||
12 | 18 | João Paulo de Oliveira Edoardo Liberati Alexandre Imperatori | Pro | KCMG | + 3 okr. | |||
13 | 159 | Andrew Watson Olivier Hart Roman De Angelis | Silver | Garage 59 | + 3 okr. | |||
14 | 46 | Patrick Assenheimer Siergiej Afanasjew Michele Beretta | Silver | Black Falcon | + 3 okr. | |||
15 | 91 | Aaron Cameron Broc Feeney Nick Percat | Invitational | Scandia Racing | + 4 okr. | |||
16 | 76 | Jake Dennis Rick Kelly Scott Dixon | Pro | R-Motorsport | + 6 okr. | |||
17 | 9 | Marc Cini Dean Fiore Lee Holdsworth | Pro-Am | Hallmarc | + 6 okr. | |||
18 | 222 | Kelvin van der Linde Mattia Drudi Markus Winkelhock | Pro | Audi Sport Team Valvoline | + 6 okr. | |||
19 | 29 | Liam Talbot Dean Canto Marcel Zalloua Grant Denyer | Silver | Trofeo Motorsport | + 14 okr. | |||
20 | 75 | Kenny Habul Dominik Baumann Martin Konrad David Reynolds | Pro-Am | SunEnergy1 Racing | + 24 okr. | |||
21 | 96 | Brett Hobson Kurt Kostecki Garth Walden | Silver | Hobson Motorsport | + 26 okr. | |||
22 | 13 | Daren Jorgensen Brett Strom Danny van Dongen | GT4 | RHC Jorgensen / Strom | + 37 okr. | |||
23 | 19 | Mark Griffith Dirk Müller Harrison Newey | GT4 | Nineteen Corp | + 44 okr. | |||
NSK | 8 | Alex Buncombe Oliver Jarvis Sebastian Morris | Pro | Bentley Team M-Sport | ||||
NSK | 20 | Adam Hargraves Cedric Sbirrazzuoli Daniel Jilesen Steve Owen | Invitational | T2 Racing | ||||
NSK | 63 | Andrea Caldarelli Marco Mapelli Dennis Lind | Pro | FFF Racing Team by ACM | ||||
NSK | 30 | Dane Cameron Renger van der Zande Mario Farnbacher | Pro | Team Honda Racing | ||||
NSK | 95 | Geoff Taunton Bayley Hall Warren Luff Brad Schumacher | Invitational | MARC Cars Australia | ||||
NSK | 34 | Augusto Farfus Nicky Catsburg Chaz Mostert | Pro | Walkenhorst Motorsport | ||||
NSK | 2 | Dries Vanthoor Christopher Haase Frédéric Vervisch | Pro | Audi Sport Team Valvoline | ||||
NSK | 24 | Tony Bates Geoff Emery Max Twigg Dylan O'Keeffe | Silver | Bostik Australia | ||||
NSK | 22 | Garth Tander Christopher Mies Mirko Bortolotti | Pro | Audi Sport Team Valvoline | ||||
NSK | 6 | Adrian Deitz Antonio D'Alberto Julian Westwood Cameron McConville | Silver | Wall Racing | ||||
NSK | 188 | Alexander West Chris Goodwin Côme ledogar Maxime Martin | Pro-Am | Garage 59 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.