Kelvin Van Der Linde, Markus Winkelhock i Pierre Kaffer odnieśli zwycięstwo w pierwszej edycji wyścigu California 8 Hours na torze Laguna Seca, stanowiącego rundę cyklu Intercontinental GT Challenge.
Losy wyścigu rozstrzygnęły się na niecałe 20 minut przed końcem, kiedy Van Der Linde wyprzedził Christophera Miesa z ekipy Land Motorsport #29. Trzecie miejsce zajęła załoga McLarena #9 od K-PAX Racing. W klasie Pro-Am zwyciężył zespół Black Swan Racing #54, a w GT4 triumfował zespół Rearden Racing #26.
Najdłuższy profesjonalny wyścig w historii toru Laguna Seca od początku do końca przebiegał przy słonecznej pogodzie. Startujący z pole position Mies utrzymał prowadzenie i szybko zaczął je powiększać, a następnie jego pracę kontynuowali zespołowi koledzy – Christopher Haase i Connor De Phillippi, który w połowie wyścigu miał już pół minuty przewagi nad rywalami.
Kilka wyjazdów samochodu bezpieczeństwa w piątej godzinie sprawiło jednak, że do walki włączyły się inne załogi Audi – Magnus Racing #44 i Team WRT #11. Świeżo uformowana czołówka trzymała się od tej pory bardzo blisko siebie, uciekając jednocześnie reszcie stawki.
Porządek zaburzyła ostatnia seria zjazdów do boksów, na około godzinę przed końcem. Zespoły Land Motorsport i Team WRT zdecydowały się bowiem na zignorowanie minimalnego czasu postoju na wymianę kół, co wiązało się z karą przejazdu przez boksy – pomimo tego, zyskali oni kilkanaście sekund nad zespołem Magnus Racing, który zastosował się do przepisów.
Jako pierwszy boksy opuścił Robin Frijns w samochodzie zespołu WRT, lecz dzięki opóźnieniu swojego zjazdu na karę drive-through, wyprzedził go Christopher Mies z Land Motorsport. Strata Van Der Linde była na tyle duża, że na tym etapie wyścigu potrzebował on kolejnej neutralizacji. Ta przyszła… po kolizji dwójki liderów.
Mies i Frijns zbliżali się do dublowanego pojazdu GT4 w przedostatnim zakręcie. Frijns postanowił to wykorzystać i objechać wolniejsze auto po wewnętrznej, gdy Mies decydował się pojechać z drugiej strony. Kierowca Team WRT odrobił dzięki temu kilka metrów, lecz było to za mało na wyprzedzenie lidera i w wyniku kolizji obaj wypadli z toru.
Frijns zakopał się w piaszczystym poboczu i wypadł z pierwszej piątki. Mies mógł kontynuować jazdę, lecz jego samochód uległ niewielkiemu uszkodzeniu. To zadecydowało jednak o utracie tempa względem Van Der Linde, który po restarcie objechał lidera w piątym zakręcie i przyjechał na metę z nieco ponad 2-sekundową przewagą.
„Wiedziałem, że muszę wykonać czysty manewr wyprzedzania”
– powiedział na mecie Van Der Linde. „Nasz samochód był bardzo szybki, a gdy [Mies] zaczął jechać defensywnie, był podatny na atak – palił swoje tylne opony, na czym skorzystałem na wyjściu z czwartego zakrętu, przygotowując manewr od zewnętrznej w kolejnym zakręcie”
.
Dzielący zwycięski samochód Markus Winkelhock odniósł tym samym swoje drugie z rzędu zwycięstwo w IGTC, dzięki czemu objął prowadzenie w klasyfikacji kierowców, wyprzedzając Christophera Haase’a, z którym wygrał 24h Spa.
Na kolizji liderów skorzystał też zespół K-PAX Racing #9, który wprowadził w ten sposób swojego McLarena na podium, ze stratą 43 sekund do zwycięzców – jako ostatni zespół na okrążeniu lidera. Czwarta lokata przypadła jedynej pozostałej w wyścigu Acurze zespołu RealTime Racing (drugi samochód wycofał się z powodu problemów z chłodzeniem).
Problemy techniczne miał również zespół Wright Motorsport #58, który musiał wycofać się z rywalizacji po problemach z tankowaniem. Honoru marki Porsche bronił jednak zespół Black Swan Racing – Jeroen Bleekemolen, Tim Pappas i David Calvert-Jones zajęli piąte miejsce i wygrali w klasie Pro-Am.
W pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej wyścig ukończyły oba auta od MARC Cars Australia, startujące w klasie zaproszeniowej. Pokonali oni zwycięzców klasy GT4 – Jeffa Kearla, Jeffa Westphala i Seana McAlistera z Porsche #26 zespołu Rearden Racing, którzy skorzystali na problemach technicznych załogi Aston Martina #3 od TRG.
Ostatnią rundą IGTC będzie 12-godzinny wyścig w Sepang, w dniach 9-10 grudnia.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 44 | Pierre Kaffer Kelvin van der Linde Markus Winkelhock |
GT3 | Audi Sport Team Magnus | 314 okr. | |||
2 | 29 | Connor de Phillippi Christopher Mies Christopher Haase |
GT3 | Audi Sport Team Land | + 2,488 | |||
3 | 9 | Alvaro Parente Brian Sellers Ben Barnicoat |
GT3 | K-PAX Racing | + 43,050 | |||
4 | 43 | Ryan Eversley Tom Dyer Dane Cameron |
GT3 | RealTime Racing | + 1 okr. | |||
5 | 54 | Tim Pappas Jeroen Bleekemolen David Calvert-Jones |
GT3 Pro-Am | Black Swan Racing | + 2 okr. | |||
6 | 11 | Robin Frijns Stuart Leonard Jake Dennis |
GT3 | Team WRT | + 2 okr. | |||
7 | 17 | Alex Udell Wolf Henzler Sven Müller |
GT3 | GMG | + 2 okr. | |||
8 | 77 | Preston Calvert Andrew Davis Michael James Lewis |
GT3 Pro-Am | Calvert Dynamics/GMG | + 6 okr. | |||
9 | 193 | Jake Camilleri Hadrian Morrall Morgan Haber |
INV | MARC Cars Australia | + 20 okr. | |||
10 | 194 | Keith Kassulke Ryan McLeod Will Rodgers |
INV | MARC Cars Australia | + 20 okr. | |||
11 | 26 | Jeff Kearl Jeff Westphal Sean McAlister |
GT4 | Rearden Racing | + 28 okr. | |||
12 | 8 | Carter Yeung Jon Miller Andy Lee |
GT4 | GMG | + 28 okr. | |||
13 | 3 | Craig Lyons Kris Wilson Thomas Merril |
GT4 | TRG | + 34 okr. | |||
14 | 117 | Hutton McKenna Vesco Kosarov Daren Jorgensen |
GT4 | Rearden Racing | + 34 okr. | |||
15 | 7 | Greg Milzcik Brandon Davis Derek DeBoer |
GT4 | TRG | + 48 okr. | |||
16 | 58 | Patrick Long Jörg Bergmeister Romain Dumas |
GT3 | Wright Motorsport | + 58 okr. | |||
NSK | 12 | Frank Gannett Drew Staveley Ian Lacy |
GT4 | Ian Lacy Racing | ||||
NSK | 99 | Charlie Putman Charles Espenlaub Eric Lux |
GT4 | Automatic Racing | ||||
NSK | 93 | Peter Kox Mark Wilkins Jules Gounon |
GT3 | RealTime Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.