Ośmiu producentów na starcie California 8h (aktualizacja)

Aż ośmiu producentów będzie reprezentowanych na starcie inauguracyjnego wyścigu California 8h na torze Laguna Seca, który będzie stanowić trzecią rundę Intercontinental GT Challenge.

Na liście zgłoszeń pojawiły się 22 auta, z czego nieco ponad połowa to pojazdy GT3. Pozostałe miejsca zostały zajęte przez samochody GT4 oraz dwa pojazdy MARC Cars, startujące w klasie zaproszeniowej.

Swój debiut w IGTC zaliczy Acura NSX GT3, wystawiana przez zespół RealTime Racing. Wśród kierowców ekipy znajdzie się Jules Gounon, który odniósł zwycięstwo w tegorocznym wyścigu 24h Spa i zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Podczas rundy w Spa Gounon był partnerem Markusa Winkelhocka i Christophera Haase’a, którzy pozostaną w samochodach Audi, lecz nie będą już stanowić jednej załogi – Winkelhock poprowadzi pojazd ekipy Magnus Racing, a Haase będzie reprezentować zespół Land Motorsport. Audi prowadzi w klasyfikacji producentów IGTC i będzie reprezentowane także przez Team WRT i M1GT Racing.

W klasie GT3 zobaczymy również McLarena, reprezentowanego przez K-PAX Racing, Nissana w Barwach RJN Motorsport oraz Porsche od ekip Black Swan Racing, Calvert Dynamics, GMC oraz Wright Motorsport.

8-godzinny wyścig w Laguna Seca będzie drugim dla klasy GT4, która nie była obecna w Spa-Francorchamps. Tam, o powtórzenie swoich znakomitych wyników z lutowego 12h Bathurst walczyć będą Porsche (reprezentowane przez GMG i Rearden Racing) oraz Ginetta (w barwach Lacy Racing), a zagrozić im będzie próbować Aston Martin, wystawiany przez zespoły Automatic Racing i TRG.

Wyścig California 8h odbędzie się w przyszły weekend, przy okazji rundy Pirelli World Challenge.

„Wyścig California 8h w Laguna Seca stanowi niezbędny składnik Intercontinental GT Challenge, której sukces zapewne wzrośnie w przyszłym roku, wraz z dodaniem 10-godzinnego wyścigu w Suzuce, u boku 12h Bathurst i 24h Spa” – powiedział szef SRO Stéphane Ratel. „W tym roku budujemy fundamenty dla jedynego wyścigu długodystansowego dla samochodów GT w Ameryce. Ważne było rozpocząć we właściwy sposób, ze zróżnicowaną i silną stawką. Dziękujemy producentom, zespołom i kierowcom, którzy wspierają pierwszą edycję wyścigu i nie możemy doczekać się drugiej połowy sezonu IGTC, na którą będą składać się wyścigi w Laguna Seca i Sepang”.

Aktualizacja: W czwartek oba swoje zgłoszenia wycofał Nissan, z uwagi na uszkodzenia jakich samochód nr 22 doznał podczas finału sezonu Blancpain GT Series w Barcelonie i związane z tym problemy logistyczne. Stawka zubożeje zatem do 20 aut i siedmiu producentów.

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód
3

Craig Lyons
Kris Wilson
Thomas Merril
GT4 TRG Aston Martin V8 Vantage GT4
7

Greg Milzcik
Brandon Davis
Derek DeBoer
GT4 TRG Aston Martin V8 Vantage GT4
8
Carter Yeung
Andy Lee
GT4 GMG Porsche Cayman GT4 Clubsport
9

Alvaro Parente
Brian Sellers
Ben Barnicoat
GT3 K-PAX Racing McLaren 650S GT3
11

Robin Frijns
Stuart Leonard
Jake Dennis
GT3 Team WRT Audi R8 LMS GT3
12

Frank Gannett
Drew Staveley
Ian Lacy
GT4 Ian Lacy Racing Ginetta G55 GT4
17
Alex Udell
Wolf Henzler
GT3 GMG Porsche 911 GT3 R
23
Jason Bell
Lars Bijoen
GT3 Am M1GT Racing Audi R8 LMS GT3
26

Jeff Kearl
TBC
GT4 Rearden Racing Porsche Cayman GT4 MR
29

Connor de Phillippi
Christopher Mies
Christopher Haase
GT3 Audi Sport Team Land Audi R8 LMS GT3
43

Ryan Eversley
Tom Dyer
Dane Cameron
GT3 RealTime Racing Acura NSX GT3
44

Pierre Kaffer
Kelvin van der Linde
Markus Winkelhock
GT3 Audi Sport Team Magnus Audi R8 LMS GT3
54

Tim Pappas
Jeroen Bleekemolen
David Calvert-Jones
GT3 Pro-Am Black Swan Racing Porsche 911 GT3 R
58

Patrick Long
Jörg Bergmeister
Romain Dumas
GT3 Wright Motorsport Porsche 911 GT3 R
77

Preston Calvert
Andrew Davis
Michael James Lewis
GT3 Pro-Am Calvert Dynamics/GMG Porsche 911 GT3 R
93

Peter Kox
Mark Wilkins
Jules Gounon
GT3 RealTime Racing Acura NSX GT3
99

Charlie Putman
Charles Espenlaub
Eric Lux
GT4 Automatic Racing Aston Martin V8 Vantage GT4
117

Hutton McKenna
Vesco Kozrov
Daren Jorgensen
GT4 Rearden Racing Porsche Cayman GT4 MR
193
Jake Camilleri
Nicholas Rowe
INV MARC Cars Australia Marc Mazda 3 V8
194
Keith Kassulke
Morgan Haber
INV MARC Cars Australia Marc Mazda 3 V8

Źródło: intercontinentalgtchallenge.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze