Aż ośmiu producentów będzie reprezentowanych na starcie inauguracyjnego wyścigu California 8h na torze Laguna Seca, który będzie stanowić trzecią rundę Intercontinental GT Challenge.
Na liście zgłoszeń pojawiły się 22 auta, z czego nieco ponad połowa to pojazdy GT3. Pozostałe miejsca zostały zajęte przez samochody GT4 oraz dwa pojazdy MARC Cars, startujące w klasie zaproszeniowej.
Swój debiut w IGTC zaliczy Acura NSX GT3, wystawiana przez zespół RealTime Racing. Wśród kierowców ekipy znajdzie się Jules Gounon, który odniósł zwycięstwo w tegorocznym wyścigu 24h Spa i zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Podczas rundy w Spa Gounon był partnerem Markusa Winkelhocka i Christophera Haase’a, którzy pozostaną w samochodach Audi, lecz nie będą już stanowić jednej załogi – Winkelhock poprowadzi pojazd ekipy Magnus Racing, a Haase będzie reprezentować zespół Land Motorsport. Audi prowadzi w klasyfikacji producentów IGTC i będzie reprezentowane także przez Team WRT i M1GT Racing.
W klasie GT3 zobaczymy również McLarena, reprezentowanego przez K-PAX Racing, Nissana w Barwach RJN Motorsport oraz Porsche od ekip Black Swan Racing, Calvert Dynamics, GMC oraz Wright Motorsport.
8-godzinny wyścig w Laguna Seca będzie drugim dla klasy GT4, która nie była obecna w Spa-Francorchamps. Tam, o powtórzenie swoich znakomitych wyników z lutowego 12h Bathurst walczyć będą Porsche (reprezentowane przez GMG i Rearden Racing) oraz Ginetta (w barwach Lacy Racing), a zagrozić im będzie próbować Aston Martin, wystawiany przez zespoły Automatic Racing i TRG.
Wyścig California 8h odbędzie się w przyszły weekend, przy okazji rundy Pirelli World Challenge.
„Wyścig California 8h w Laguna Seca stanowi niezbędny składnik Intercontinental GT Challenge, której sukces zapewne wzrośnie w przyszłym roku, wraz z dodaniem 10-godzinnego wyścigu w Suzuce, u boku 12h Bathurst i 24h Spa”
– powiedział szef SRO Stéphane Ratel. „W tym roku budujemy fundamenty dla jedynego wyścigu długodystansowego dla samochodów GT w Ameryce. Ważne było rozpocząć we właściwy sposób, ze zróżnicowaną i silną stawką. Dziękujemy producentom, zespołom i kierowcom, którzy wspierają pierwszą edycję wyścigu i nie możemy doczekać się drugiej połowy sezonu IGTC, na którą będą składać się wyścigi w Laguna Seca i Sepang”
.
Aktualizacja: W czwartek oba swoje zgłoszenia wycofał Nissan, z uwagi na uszkodzenia jakich samochód nr 22 doznał podczas finału sezonu Blancpain GT Series w Barcelonie i związane z tym problemy logistyczne. Stawka zubożeje zatem do 20 aut i siedmiu producentów.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
3 | ![]() ![]() ![]() |
Craig Lyons Kris Wilson Thomas Merril |
GT4 | ![]() |
TRG | ![]() |
Aston Martin V8 Vantage GT4 |
7 | ![]() ![]() ![]() |
Greg Milzcik Brandon Davis Derek DeBoer |
GT4 | ![]() |
TRG | ![]() |
Aston Martin V8 Vantage GT4 |
8 | ![]() ![]() |
Carter Yeung Andy Lee |
GT4 | ![]() |
GMG | ![]() |
Porsche Cayman GT4 Clubsport |
9 | ![]() ![]() ![]() |
Alvaro Parente Brian Sellers Ben Barnicoat |
GT3 | ![]() |
K-PAX Racing | ![]() |
McLaren 650S GT3 |
11 | ![]() ![]() ![]() |
Robin Frijns Stuart Leonard Jake Dennis |
GT3 | ![]() |
Team WRT | ![]() |
Audi R8 LMS GT3 |
12 | ![]() ![]() ![]() |
Frank Gannett Drew Staveley Ian Lacy |
GT4 | ![]() |
Ian Lacy Racing | ![]() |
Ginetta G55 GT4 |
17 | ![]() ![]() |
Alex Udell Wolf Henzler |
GT3 | ![]() |
GMG | ![]() |
Porsche 911 GT3 R |
23 | ![]() ![]() |
Jason Bell Lars Bijoen |
GT3 Am | ![]() |
M1GT Racing | ![]() |
Audi R8 LMS GT3 |
26 | ![]() |
Jeff Kearl TBC |
GT4 | ![]() |
Rearden Racing | ![]() |
Porsche Cayman GT4 MR |
29 | ![]() ![]() ![]() |
Connor de Phillippi Christopher Mies Christopher Haase |
GT3 | ![]() |
Audi Sport Team Land | ![]() |
Audi R8 LMS GT3 |
43 | ![]() ![]() ![]() |
Ryan Eversley Tom Dyer Dane Cameron |
GT3 | ![]() |
RealTime Racing | ![]() |
Acura NSX GT3 |
44 | ![]() ![]() ![]() |
Pierre Kaffer Kelvin van der Linde Markus Winkelhock |
GT3 | ![]() |
Audi Sport Team Magnus | ![]() |
Audi R8 LMS GT3 |
54 | ![]() ![]() ![]() |
Tim Pappas Jeroen Bleekemolen David Calvert-Jones |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Black Swan Racing | ![]() |
Porsche 911 GT3 R |
58 | ![]() ![]() ![]() |
Patrick Long Jörg Bergmeister Romain Dumas |
GT3 | ![]() |
Wright Motorsport | ![]() |
Porsche 911 GT3 R |
77 | ![]() ![]() ![]() |
Preston Calvert Andrew Davis Michael James Lewis |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Calvert Dynamics/GMG | ![]() |
Porsche 911 GT3 R |
93 | ![]() ![]() ![]() |
Peter Kox Mark Wilkins Jules Gounon |
GT3 | ![]() |
RealTime Racing | ![]() |
Acura NSX GT3 |
99 | ![]() ![]() ![]() |
Charlie Putman Charles Espenlaub Eric Lux |
GT4 | ![]() |
Automatic Racing | ![]() |
Aston Martin V8 Vantage GT4 |
117 | ![]() ![]() ![]() |
Hutton McKenna Vesco Kozrov Daren Jorgensen |
GT4 | ![]() |
Rearden Racing | ![]() |
Porsche Cayman GT4 MR |
193 | ![]() ![]() |
Jake Camilleri Nicholas Rowe |
INV | ![]() |
MARC Cars Australia | ![]() |
Marc Mazda 3 V8 |
194 | ![]() ![]() |
Keith Kassulke Morgan Haber |
INV | ![]() |
MARC Cars Australia | ![]() |
Marc Mazda 3 V8 |
Źródło: intercontinentalgtchallenge.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.