Załoga BMW nr 19 od Team Schubert wygrała drugi wyścig serii ADAC GT Masters na torze Spa-Francorchamps. Tuż po starcie doszło tam do wypadku, w którym ucierpiał kierowca Audi, René Rast.
O ile w sobotę, deszcz zrobił ekipom psikusa dopiero w połowie wyścigu – tym razem tor był mokry już od początku, i już od startu kierowcy musieli sobie radzić z dużo gorszymi warunkami. Konsekwencje tego zobaczyliśmy, niestety, bardzo szybko – niestety, bo nie wyglądająca znów na tak groźną kolizja Dirka Müllera z René Rastem, dla tego drugiego zakończyła się potrzebą przewiezienia do szpitala. Ze wstępnych informacji wynika, że Niemiec nie doznał poważniejszych obrażeń – na torze natomiast, samochód bezpieczeństwa widniał niemal do początku okresu zmian. W praktyce więc, dopiero wtedy oraz przez pozostałe 25 minut, załogi mogły rywalizować o czołowe lokaty – zwycięzcą tej rywalizacji okazała się kobieta, Claudia Hürtgen, która w BMW nr 19 od Team Schubert dojechała do prowadzącego Maximiliana Buhka w Mercedesie nr 10, i na 8 minut przed końcem wyścigu odebrała mu pozycję lidera. Sytuację wykorzystali także kierowcy BMW nr 46 od Vita4One, dzięki czemu znaleźli się oni w czołówce – za to znów nienajlepiej wypadli, byli już, liderzy klasyfikacji generalnej.
Kolizja BMW z Audi była konsekwencją sporego przemieszania na starcie, kiedy to kilku kierowców ratowało się szerokim wyjazdem z pierwszego zakrętu toru Spa. Jednym z nich był właśnie Dirk Müller – ten, wracając do stawki już na zakrętach Rouge, uderzył w Audi nr 27 Rasta, oba pojazdy kierując na barierę na końcu zakrętów. Tam, Müller opuścił pojazd o własnych siłach – gorzej było natomiast z Rastem, który wciąż znajdował się w Audi, i którego z pojazdu wyciągnęli dopiero technicy, od razu kierując go do obecnej już tam karetki. Ze wstępnych informacji wynikało, że Rast skarżył się na bóle w plecach i karku, i to one miały mu przeszkodzić w samodzielnym opuszczeniu samochodu – inni kierowcy podążali natomiast przez kolejne 20 minut za samochodem bezpieczeństwa, by rzeczywistą rywalizację rozpocząć 2 minuty przed otwarciem alei serwisowych.
W połowie wyścigu, na zmiany zjechała jednocześnie większość kierowców – a najszybciej wróciły na tor pojazdy, które na starcie wyprzedziły rozpoczynającego wyścig z pole position Forda. Na czoło wyszedł Max Buhk przed Claudią Hürtgen – za nimi natomiast, o trzecie miejsce walczyli Robert Renauer w Porsche nr 8 od Hertbert z Simonem Knapem z BMW nr 12 DB Motorsports. Jadący w Fordzie Nico Verdonck, wkrótce stracił kolejne pozycje i na 20 minut przed końcem wyścigu był już dziesiąty – a przed nim, na piąte miejsce awansował Andreas Simonsen w Mercedesie nr 11 od Polarweiss, wyprzedzając Christiana Engelhardta z Porsche nr 4 od Schütz. Kolejni w stawce byli: Martin Matzke w BMW nr 46 od Vita4One, Christer Jöns w Audi nr 28 od Abt i Philip Geipel w Audi nr 16 od YACO – a Knap w końcu uporał się z Renauerem, wychodząc na miejsce trzecie.
Chwilę później, Matzke skutecznie zaatakował Engelharta – a Renauer musiał już bronić się przed napierającym Simonsenem. Verdoncka wyprzedził natomiast Frank Schmickler w Lamborghini nr 21 od Rhino Leipert – wkrótce wychodząc także przed Geipela. Najwięcej uwagi przykuwała jednak Claudia Hürtgen – jadąc na kolejnych okrążeniach nawet o sekundę szybciej od prowadzącego Buhka, szybko się do niego zbliżała – i na 10 minut przed końcem wyścigu, była już w stanie odebrać mu pozycję lidera. To stało się 2 minuty później – a nieco wcześniej, Simonsen wyprzedził Renauera. Pod koniec wyścigu, siódmego Engelhardta starał się wyprzedzić Christer Jöns – a Verdonck powrócić do czołowej dziesiątki przed Geipela. W pierwszym przypadku, Jönsowi udało się to około 4 minuty przed końcem wyścigu, kiedy to rozpoczął atak na końcu prostej start-meta, a zakończył na Les Combes – Verdonck natomiast odzyskał dziesiąte miejsce chwilę później, tuż przed metą wyprzedzając także Franka Schmicklera. Wyścig wygrała Claudia Hürtgen przed Buhkiem, Knapem i Simonsenem.
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 19 | Claudia Hürtgen Dominik Baumann |
Schubert Motorsport | 1:00:39.206 | |||
2 | 10 | Maximilian Buhk Maximilian Götz |
Polarweiss Racing | 1:00:46.525 (+7.319) |
|||
3 | 12 | Simon Knap Jeroen den Boer |
DB Motorsport | 1:00:47.893 (+8.687) |
|||
4 | 11 | Andreas Simonsen Siergiej Afanasiew |
Polarweiss Racing | 1:00:59.075 (+19.869) |
|||
5 | 8 | Martin Ragginger Robert Renauer |
Tonino by Herberth Motorsport | 1:01:05.348 (+26.142) |
|||
6 | 46 |
|
Yelmer Buurman Martin Matzke |
Vita4One Racing Team | 1:01:11.737 (+32.531) |
||
7 | 28 | Christer Jöns Christian Mamerow |
Prosperia Abt Racing | 1:01:31.004 (+51.798) |
|||
8 | 4 | Nicolas Armindo Christian Engelhart |
Schütz Motorsport | 1:01:33.806 (+54.600) |
|||
9 | 14 | Nico Verdonck Frank Kechele |
Lambda Performance | 1:01:35.171 (+55.965) |
|||
10 | 21 |
Frank Schmickler |
Team Rhino's Leipert Motorsport |
1:01:44.080 (+1:04.874) |
|||
11 | 16 | Philip Geipel Dino Lunardi |
YACO Racing | 1:01:47.372 (+1:08.166) |
|||
12 | 47 |
|
Paul Green Jonas Giesler |
Vita4One Racing Team | 1:01:58.845 (+1:19.639) |
||
13 | 5 | Allan Simonsen Christina Nielsen |
Farnbacher Racing | 1:01:59.318 (+1:20.112) |
|||
14 | 2 | Diego Alessi Daniel Keilwitz |
Callaway Competition | 1:02:08.420 (+1:29.214) |
|||
15 | 18 | Niclas Kentenich Toni Seiler |
Callaway Competition | 1:02:11.457 (+1:32.251) |
|||
16 | 7 | Jürg Aeberhard Tomas Pivoda |
Farnbacher Racing | 1:02:11.720 (+1:32.514) |
|||
17 | 26 | Rahel Frey Markus Winkelhock |
Prosperia Abt Racing | 1:02:19.418 (+1:40.212) |
|||
18 | 100 |
Aditya Patel |
MS Racing |
1:02:19.594 (+1:40.388) |
|||
19 | 3 |
Christian Hohenadel |
Callaway Competition | 1:02:22.239 (+1:43.033) |
|||
20 | 1 | Sebastian Asch Florian Stoll |
MS Racing | 1:02:36.302 (+1:57.096) |
|||
21 | 48 | Charles Espenlaub Charles Putman |
ProSpeed Competition | 1:02:38.134 (+1:58.928) |
|||
22 | 22 | Fabian Hamprecht Eduard Leganow |
Team Rhino's Leipert Motorsport | 1:03:04.195 (+2:24.989) |
|||
23 | 9 | Alfred Renauer René Bourdeaux |
Tonino by Herberth Motorsport | 1:01:03.102 (+ 1 okr.) |
|||
24 | 17 | Lennart Marioneck Remo Lips |
Callaway Competition | 1:02:52.482 (+ 1 okr.) |
|||
NSK | 6 | Mario Farnbacher Philipp Frommenwiler |
Farnbacher Racing | 3:14.580 (+ 19 okr.) |
|||
NSK | 20 | Jörg Müller Max Sandritter |
Schubert Motorsport | ||||
NSK | 27 | Christopher Mies René Rast |
Prosperia Abt Racing |
Najszybsze okrążenie: Nico Verdonck (Ford GT GT3 nr 14, Lambda Performance) - 2:30,522
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.