Czterokrotny mistrz świata Formuły 1, Max Verstappen, rozszerza swoją działalność wyścigową, zakładając własny zespół GT3. Pod szyldem Verstappen.com Racing wystawi jedno auto w serii GT World Challenge Europe Endurance Cup, współpracując z zespołem 2 Seas Motorsport. Za kierownicą Aston Martina Vantage GT3 Evo z numerem 33 zasiądą Thierry Vermeulen, Chris Lulham i Harry King.
Zespół będzie prowadzony we współpracy z 2 Seas Motorsport – brytyjsko-bahrańską ekipą, która w ubiegłym sezonie startowała w Endurance Cup oraz Brytyjskiej GT samochodami Mercedes-AMG.
Vermeulen i Lulham mają już doświadczenie w ściganiu się pod szyldem Verstappen.com Racing. Vermeulen, syn menedżera Verstappena, Raymonda Vermeulena, ma za sobą dwa sezony startów w DTM. W sezonie 2025 oprócz startów w Endurance Cup będzie także rywalizował w Sprint Cup za kierownicą Ferrari 296 GT3 zespołu Emil Frey Racing, gdzie jego partnerem również będzie Lulham.
Chris Lulham to kierowca wywodzący się z simracingu, który w zeszłym roku ścigał się w brytyjskim pucharze Radicala. Jego awans do rywalizacji w GT3 stanowi kolejny krok w rozwoju kariery.
Harry King to z kolei specjalista od wyścigów Porsche – przez całą dotychczasową karierę ścigał się samochodami niemieckiej marki w jej pucharowych programach. Sezon 2025 będzie dla niego pierwszym pełnym rokiem w GT3 poza marką Porsche. 24-letni Brytyjczyk będzie jednocześnie startował w Europejskiej Serii Le Mans w klasie LMP2 z zespołem CLX Motorsport.
Max Verstappen podkreśla, że jednym z jego celów jest wspieranie młodych kierowców i tworzenie możliwości awansu dla zawodników z wirtualnych wyścigów do realnego motorsportu.
„Zawsze było moim marzeniem wspierać młodych kierowców, a od jakiegoś czasu staram się stworzyć możliwość awansu dla simracerów do prawdziwych wyścigów”
– powiedział Verstappen. „Dzięki Chrisowi Lulhamowi, który przeszedł z Team Redline do naszego zespołu GT3 w Sprint i Endurance Cup, oraz Thierry'emu Vermeulenowi, który od kilku lat ściga się dla Verstappen.com Racing, robimy kolejny krok naprzód”
.
Nowy projekt Verstappena wpisuje się w rosnące zainteresowanie Formuły 1 światem wyścigów GT i długodystansowych. Sezon GT World Challenge Europe Endurance Cup rusza w kwietniu na torze Paul Ricard, a jego kulminacją będzie wyścig 24 godziny Spa-Francorchamps.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.