GT3 wkracza do Stanów Zjednoczonych

Amerykańska seria wyścigów Pirelli World Challenge zezwoliła na obecność w przyszłym sezonie trzech pojazdów specyfikacji GT3: Audi, BMW i Mercedesa. To pierwsza duża zmiana w nastawieniu USA do pojazdów GT3.

Stany Zjednoczone to obecnie jeden z niewielu krajów, w którym wyścigi samochodów GT stoją na bardzo wysokim poziomie – a w którym specyfikacja GT3 praktycznie nie istnieje. Dopiero pod koniec sezonu 2012, organizatorzy serii Pirelli World Challenge dopuścili do startu w kategorii GT pojedyncze Audi R8 LMS, zakupione przez zespół GMG Racing od niemieckiego Phoenix Racing – i wygląda na to, że pojazd tej specyfikacji przyciągnął na tyle dużą uwagę innych ekip, że nadzorca World Challenge – organizacja SCCA – postanowiła zmienić podejście do GT3 i w kolejnym sezonie zwiększyć ilość dopuszczonych do rywalizacji pojazdów.

O zmianie tej poinformował dyrektor World Challenge, Geoff Carter. Prócz Audi R8 LMS, w sezonie 2013 w kategorii GT startować będą mogły także BMW Z4 GT3 oraz Mercedes SLS AMG GT3 – u których zmiany będą ograniczone tylko do innego przedniego spoilera i „skrzydła” oraz eliminacji tzw. lotek. Koszt takiej zmiany Carter ocenia na nie więcej, niż 8 tys. dolarów – co jest w praktyce niczym przy cenie np. nowego Z4 GT3, określonej niedawno przez BMW na 349 tys. Euro.

Celem wprowadzenia do rywalizacji World Challenge pojazdów GT3, według Cartera jest nie tylko wprowadzenie na tory USA pojazdów GT3 – ale i powiększenie ilości startujących w PWC pojazdów GT z około 15 do 25 samochodów. W grę wchodzi tu przede wszystkim cena nowego pojazdu GT3, która w praktyce wynosi mniej-więcej połowę tego, co zakup nowego samochodu drogowego i przygotowanie go do startów według regulaminu PWC dla kategorii GT. Dla Cartera, decyzja ta zainteresuje zarówno kibiców, jak i uczestników oraz sponsorów serii.

Obecnie, Carter widzi w stawce dziesięciu chętnych na zakup nowych pojazdów – cztery Audi i Mercedesy oraz dwa BMW. Co ciekawe – dwie ekipy zastanawiały się także nad obecnością w PWC Ferrari 458 Italia, przez co właśnie pojazd z Maranello jest następnym w kolejce do homologowania w kategorii GT – odrzucono natomiast propozycję wprowadzenia do stawki Corvette GT3, gdyż jego inna wersja jest już obecna w rywalizacji – a organizatorzy nie chcą obecności modelu w dwóch specyfikacjach.

Jako członek SCCA, Geoff Carter widzi także obecność pojazdów GT3 w nowej serii wyścigów długodystansowych, która od 2014 roku połączy serie ALMS i czołową z grupy Grand-Am, Rolex Sports Car Series. Właśnie przez wprowadzenie GT3 do stawki PWC, Carter zamierza pokazać twórcom nowej serii profity płynące z obecności tych pojazdów w rywalizacji – a z samej Pirelli World Challenge stworzyć czołowe mistrzostwa samochodów GT w Stanach Zjednoczonych.

Jak na razie, trzy niemieckie wyścigówki będą musiały zmierzyć się z amerykańskimi wyścigowymi odmianami Porsche 911 GT3, Chevroleta Corvette, Nissana GT-R i specjalnej wersji Volvo S60 – a przede wszystkim mistrzowskimi w sezonie 2012 Cadillacami CTS-V. Postaramy się na bieżąco informować o wynikach tej rywalizacji.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze