34 pojazdy na wstępnej liście startowej Macau GP

34 pozycje liczy wstępna lista startowa wyścigu Macau GT Cup, będącego częścią listopadowej imprezy Grand Prix Macau. Będzie to już piąta odsłona wyścigu pojazdów GT w Specjalnym Regionie Administracyjnym Chin.

Kolejny już raz, impreza na niezwykle wymagającym torze ulicznym Guia Circuit w Makau stanie się miejscem rywalizacji pojazdów wielu różnych kategorii sportów motorowych – od jednoosobowych „samochodów” Formuły 3, po Grand Prix motocykli Superbike. Jedną z jej odsłon jest, odbywający się od 2008 roku, wyścig pojazdów GT zwany Macau GT Cup (Puchar GT Makau) – podobnie jak inne walczące tu kategorie, z roku na rok przyciągający do siebie coraz to większe gwiazdy startujące w rywalizacjach pojazdów na całym świecie.

Co było do przewidzenia – w tym roku w Macau GT Cup ponownie pojawi się ubiegłoroczny zwycięzca rywalizacji – startujący na co dzień w niemieckiej DTM Edoardo Mortara. Urodzony w Genewie i posiadający także obywatelstwo Francji Włoch, w latach 2009-2010 zwyciężał w Makau jako kierowca Formuły 3 – od roku 2011 walczy natomiast w pojeździe klasy GT3, reprezentując poza Niemcami markę Audi, dla której to właśnie startuje w prestiżowej Deutsche Tourenwagen Masters.

Swoją obecność w Makau zadeklarował już także inny Europejczyk uczestniczący w poprzedniej odsłonie imprezy – Brytyjczyk Daniel „Danny” Watts. Walczący obecnie dla Strakka Racing w czołowej kategorii FIA WEC, LMP1, Watts obecny jest w Makau od początku istnienia wyścigu GT Cup – i choć zawsze na podium, nigdy jeszcze nie udało mu się w nim zwyciężyć. Być może uda mu się to teraz – po raz drugi startując w McLarenie MP4-12C, choć tym razem dla amerykańskiego United Autosports.

Prócz Audi i McLarena, duże szanse na sukces w tegorocznym Macau GT Cup będzie miało także Porsche – nie tylko za sprawą obecności Keity Sawa, Japończyka dwukrotnie wygrywającego ten wyścig – ale i przez nowego w stawce, Francuza Romaina Dumas. Wielokrotnego uczestnika m.in. 24h Le Mans przedstawiać raczej nie trzeba – ciekawi jednak, że zwycięzca Le Mans z roku 2010 wystąpi w Makau za kierownicą Porsche, a nie Audi, dla którego walczył w tym roku w trzech wyścigach FIA WEC.

Czołowym przedstawicielem Ferrari będzie natomiast kolejny gość imprezy – Brazylijczyk Lucas Di Grassi, który w 2005 roku wygrał w Makau wyścig Formuły 3. Później były starty w GP2, w 2010 roku był członkiem (mało znaczącego) zespołu Virgin Racing w Formule 1 – obecnie natomiast jest on testerem opon Pirelli przygotowywanych dla pojazdów tej prestiżowej klasy – a także uczestniczył jako członek załogi Audi Sport w wyścigu FIA WEC na domowym dla niego torze Interlagos w Brazylii.

Pozostali kierowcy to głównie przedstawiciele Hongkongu – najczęściej ci walczący w rywalizacji GT Asia Series, której Macau GT Cup będzie ostatnią tegoroczną odsłoną. Znajdą się tu także obywatele Japonii, Singapuru, Sri Lanki, Tajwanu, Kanady, Chin i oczywiście samego Makau – a wśród pojazdów zobaczymy samochody w specyfikacji GT3: wymienione już Audi, McLareny, Porsche i Ferrari, uzupełnione o Lamborghini i Fordy – a także słabsze, pucharowe Porsche i Ferrari oraz Lotusa Evora GT4.

Impreza odbędzie się w weekend ostatniej rundy rywalizacji WTCC, czyli 15.-18. listopada 2012.

Listę startową znajdziesz tutaj.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze