34 pozycje liczy wstępna lista startowa wyścigu Macau GT Cup, będącego częścią listopadowej imprezy Grand Prix Macau. Będzie to już piąta odsłona wyścigu pojazdów GT w Specjalnym Regionie Administracyjnym Chin.
Kolejny już raz, impreza na niezwykle wymagającym torze ulicznym Guia Circuit w Makau stanie się miejscem rywalizacji pojazdów wielu różnych kategorii sportów motorowych – od jednoosobowych „samochodów” Formuły 3, po Grand Prix motocykli Superbike. Jedną z jej odsłon jest, odbywający się od 2008 roku, wyścig pojazdów GT zwany Macau GT Cup (Puchar GT Makau) – podobnie jak inne walczące tu kategorie, z roku na rok przyciągający do siebie coraz to większe gwiazdy startujące w rywalizacjach pojazdów na całym świecie.
Co było do przewidzenia – w tym roku w Macau GT Cup ponownie pojawi się ubiegłoroczny zwycięzca rywalizacji – startujący na co dzień w niemieckiej DTM Edoardo Mortara. Urodzony w Genewie i posiadający także obywatelstwo Francji Włoch, w latach 2009-2010 zwyciężał w Makau jako kierowca Formuły 3 – od roku 2011 walczy natomiast w pojeździe klasy GT3, reprezentując poza Niemcami markę Audi, dla której to właśnie startuje w prestiżowej Deutsche Tourenwagen Masters.
Swoją obecność w Makau zadeklarował już także inny Europejczyk uczestniczący w poprzedniej odsłonie imprezy – Brytyjczyk Daniel „Danny” Watts. Walczący obecnie dla Strakka Racing w czołowej kategorii FIA WEC, LMP1, Watts obecny jest w Makau od początku istnienia wyścigu GT Cup – i choć zawsze na podium, nigdy jeszcze nie udało mu się w nim zwyciężyć. Być może uda mu się to teraz – po raz drugi startując w McLarenie MP4-12C, choć tym razem dla amerykańskiego United Autosports.
Prócz Audi i McLarena, duże szanse na sukces w tegorocznym Macau GT Cup będzie miało także Porsche – nie tylko za sprawą obecności Keity Sawa, Japończyka dwukrotnie wygrywającego ten wyścig – ale i przez nowego w stawce, Francuza Romaina Dumas. Wielokrotnego uczestnika m.in. 24h Le Mans przedstawiać raczej nie trzeba – ciekawi jednak, że zwycięzca Le Mans z roku 2010 wystąpi w Makau za kierownicą Porsche, a nie Audi, dla którego walczył w tym roku w trzech wyścigach FIA WEC.
Czołowym przedstawicielem Ferrari będzie natomiast kolejny gość imprezy – Brazylijczyk Lucas Di Grassi, który w 2005 roku wygrał w Makau wyścig Formuły 3. Później były starty w GP2, w 2010 roku był członkiem (mało znaczącego) zespołu Virgin Racing w Formule 1 – obecnie natomiast jest on testerem opon Pirelli przygotowywanych dla pojazdów tej prestiżowej klasy – a także uczestniczył jako członek załogi Audi Sport w wyścigu FIA WEC na domowym dla niego torze Interlagos w Brazylii.
Pozostali kierowcy to głównie przedstawiciele Hongkongu – najczęściej ci walczący w rywalizacji GT Asia Series, której Macau GT Cup będzie ostatnią tegoroczną odsłoną. Znajdą się tu także obywatele Japonii, Singapuru, Sri Lanki, Tajwanu, Kanady, Chin i oczywiście samego Makau – a wśród pojazdów zobaczymy samochody w specyfikacji GT3: wymienione już Audi, McLareny, Porsche i Ferrari, uzupełnione o Lamborghini i Fordy – a także słabsze, pucharowe Porsche i Ferrari oraz Lotusa Evora GT4.
Impreza odbędzie się w weekend ostatniej rundy rywalizacji WTCC, czyli 15.-18. listopada 2012.
Listę startową znajdziesz tutaj.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.