Podsumowanie wydarzeń z wyścigów GT/Długodystansowych 9.10

Na całym świecie można spotkać się z wyścigami GT i Endurance. Zobacz, co ciekawego działo się w tej grupie w ostatnim czasie.

Życie obecnych LMP2 przedłużone do roku 2022

FIA i ACO zdecydowały się opóźnić wprowadzenie nowej generacji prototypów na poziomie LMP2 o rok. Organizacje chcą między innymi porównać poziom tych pojazdów z wprowadzanymi w roku 2020 pojazdami Hypercar i na tej podstawie wprowadzić regulacje, które wytworzyłyby różnice między tymi dwoma klasami. Niezadowolenie z tych zapowiedzi wyraziło już kilka zespołów i producentów, którzy obawiają się zbyt dużej ingerencji nadzorców wyścigów w konstrukcje pojazdów.

Źródło: FIA WEC

Nissan kończy starty w IMSA SportsCar

Oparte na prototypach Ligiera Nissany nie pojawią się w przyszłorocznej serii IMSA SportsCar. Powodem jest brak oczekiwanego zainteresowania i słabe wyniki Nissana w serii, w której japońska miarka chciała zabłysnąć po katastrofalnym występie swojego prototypu LMP1 w 24h Le Mans. Mało prawdopodobne też, że Nissan powróci do walki po roku 2022, gdy na tory pojawią się prototypy nowej generacji.

Źródło: IMSA, Nissan

Mercedes-AMG GT3 Evo zadebiutuje w nadchodzącym wyścigu VLN

Ekipa Black Falcon pojawi się w 8. rundzie serii VLN z nową odsłoną wyścigowego Mercedesa. Brak homologacji GT3 sprawi, że samochód zostanie zapisany nie do klasy SP9, ale specjalnej SPX. W załodze #54 pojawią się Hubert Haupt, Yelmer Buurman i Luca Stolz, a prócz nich ekipa wystartuje także obecną wersją Mercedesa w klasie SP9.

Źrodło: VLN.de

Decyzja Forda w sprawie DPi w przyszłym roku

Nie wcześniej, niż na początku przyszłego roku Ford zdecyduje, czy w 2022 pojawi się z własnym prototypem DPi 2. generacji. Obecnie marka jest częścią grupy, która przygotowuje regulamin techniczny nowych prototypów, i nie chce z tego działania rezygnować. Przy okazji Ford ponownie wspomina, że choć sam kończy udział w wyścigach, to jego maszyny mogą pojawić się na torach w przyszłym roku dzięki prywatnym partnerom.

Źródło: Ford

Wyścig Bathurst 12h będzie punktowaną rundą serii GT

Słynny australijski wyścig w Bathurst dołączy do mistrzostw Australian GT jako czołowa runda podserii Endurance. W niej, prócz 12-godzinnej batalii odbędą się także wyścigi 4h na Philip Island i Sandown. Po raz ostatni, 12h Bathurst był punktowaną rundą wyścigów w Australii w 2013 roku, gdy załogi otrzymywały punkty za pozycje wywalczone po 50 minutach wyścigu.

Źrodło: Australian GT

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze