Farfus zdobywcą Pucharu Świata GT

Augusto Farfus odniósł zwycięstwa w obu wyścigach weekendu Pucharu Świata GT, które odbyły się w miniony weekend na ulicach Makau. Brazylijczyk startował za kierownicą BMW zespołu Schnitzer Motorsport i zapewnił ostatni triumf odchodzącemu na emeryturę szefowi ekipy Charly’emu Lammowi.

Kwalifikacje

Już podczas piątkowych kwalifikacji wydawało się, że Farfus będzie dyktować tempo całej stawce, lecz jego najlepsze osiągnięcie o ponad pół sekundy poprawił Raffaele Marciello w Mercedesie, który uzyskał wynik 2:16,800. Farfus zakwalifikował się na drugim miejscu, przed Maro Engelem oraz ubiegłorocznym zwycięzcą Edoardo Mortarą – ta dwójka również reprezentowała barwy Mercedesa. Kolejne miejsca zajęli kierowcy Porsche Earl Bamber i Laurens Vanthoor, za którymi uplasowali się reprezentanci Audi Robin Frijns, Christopher Haase i Dries Vanthoor.

Wyścig kwalifikacyjny

W sobotę kierowcy ustawili się w takiej kolejności na starcie wyścigu kwalifikacyjnego. Marciello nie utrzymał długo swojej pierwszej lokaty, bowiem już na dojeździe do zakrętu Mandarin zrównał się z nim Farfus, który wykończył manewr wyprzedzenia w zakręcie Lisboa i od tego momentu nie oglądał się już za siebie, odnosząc zwycięstwo z przewagą niemal czterech sekund.

Presję na Marciello do samego końca wywierali jego koledzy z Mercedesa Engel i Mortara, lecz żaden z nich nie zaryzykował wyprzedzania na ciasnym ulicznym torze. Do przodu nie dał rady się przebić również Bamber, który na pierwszym okrążeniu zrównał się z Mortarą, lecz zakończyło się to kontaktem, po którym Bamber odbił się w stronę swojego zespołowego kolegi Vanthoora i posłał go na bandę. Poza odpadnięciem byłego zwycięzcy, kolejność pozostała bez zmian, a dalsze lokaty zajęli Frijns, Haase i Dries Vanthoor.

Wyścig główny

Kolejność na mecie wyścigu kwalifikacyjnego decydowała o polach startowych do niedzielnego wyścigu głównego. Farfus wystartował zatem z pole position i kontrolował rywalizację od początku do końca.

Goniący go Marciello zmarnował swoją szansę na zwycięstwo w zakręcie Lisboa, kiedy to zahamował zbyt późno i nie zmieścił się na torze, spadając tym samym na koniec stawki. Jego zespołowi koledzy Engel i Mortara przejęli inicjatywę i wywierali presję na Farfusie, który nie popełnił jednak żadnego błędu. Za dwójką Mercedesa na metę przyjechał Bamber, który przerwał kontakt z barierą na początku wyścigu i pokonał najlepszego kierowcę Audi Frijnsa, za którym uplasowali się Frijns Haase i Mathieu Jaminet, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Dries Vanthoor, Marciello i Alexandre Imperatori.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 42 Augusto Farfus BMW Team Schnitzer 18 okr.
2 888 Maro Engel Mercedes-AMG Team GruppeM Racing + 0,981
3 1 Edoardo Mortara Mercedes-AMG Team GruppeM Racing + 1,823
4 912 Earl Bamber Manthey Racing + 3,283
5 66 Robin Frijns Audi sport Team WRT + 4,549
6 28 Christopher Haase Audi Sport Team Rutronik + 6,588
7 991 Mathieu Jaminet Craft-Bamboo Racing + 20,504
8 88 Dries Vanthoor Audi Sport Team WRT + 21,449
9 999 Raffaele Marciello Mercedes-AMG Team GruppeM Racing + 23,009
10 18 Alexandre Imperatori KCMG + 31,147
11 77 Adderly Fong Zun Motorsport Crew + 41,960
12 35 Oliver Jarvis KCMG + 43,391
13 23 Tsugio Matsuda KCMG + 1:03,531
14 55 Darryl O'Young Craft-Bamboo Racing + 1:08,268

Źródło: fia.com, fia.com, fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze