Szef programu wyścigów klienckich Audi Chris Reinke uważa, że Puchar Świata GT powinien nadal być organizowany na torze ulicznym w Makau, pomimo chaosu organizacyjnego i karamboli, jakie zdominowały ostatnie dwie edycje.

W sezonie 2015 kierowcy pokonali zaledwie dwa okrążenia wyścigowe, a zdobywcą pucharu został Laurens Vanthoor, pomimo że nie dojechał on do mety, a zakończył rywalizację na dachu. W minionym listopadzie nagłówki zdominował natomiast karambol w wyścigu kwalifikacyjnym, który wyeliminował niemal połowę stawki.

Reinke przeciwstawił się fali krytyki wobec wydarzenia, twierdząc że producenci i zespoły powinny rozumieć ryzyko związane z jednorazowym wyścigiem wysokiego szczebla.

„Mam jasny pogląd na to” – powiedział. „To unikalne wydarzenie, które nie jest częścią żadnego cyklu i służy tym samym za najlepszy wyścig GT3. Według nas, Makau to odpowiednie na to miejsce, a samo wydarzenie jest niesamowite”.

„Jadąc do Makau, wszyscy wiedzą jakie jest ryzyko – my z pewnością jesteśmy go świadomi w chwili, gdy umieszczamy swoje zgłoszenie i wszyscy powinni myśleć tak samo. To miejsce jest z tego znane i stanowi wyzwanie, które można podjąć, ale i również z niego zrezygnować”.

Źródło: sportscar365.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race