Mortara zdobywcą Pucharu Świata GT

Edoardo Mortara zamienił pole position na zwycięstwo w niedzielnym wyścigu o Puchar Świata GT na ulicach Makau. Kierowca Mercedesa pokonał Robina Frijnsa oraz Maro Engela.

Po spektakularnym karambolu w sobotnim wyścigu kwalifikacyjnym, spora grupa kierowców nie przystąpiła do niedzielnej rywalizacji – należeli do niej ubiegłoroczny zwycięzca Laurens Vanthoor, Felix Rosenqvist, Mirko Bortolotti, Tom Blomqvist, Fabian Plentz i Markus Pommer.

Choć nawierzchnia była w większości sucha, ze względu na poranne opady deszczu zdecydowano się na start za samochodem bezpieczeństwa.

Właściwy start nastąpił na trzecim okrążeniu. Ruszający z pole position Mortara utrzymał prowadzenie przed Augusto Farfusem i Rafaelle Marciello. Ten ostatni zaliczył uślizg na wyjściu z zakrętu Mandarin, lecz nie tylko opanował swojego Mercedesa, ale i zaatakował Farfusa na dojeździe do zakrętu Lisboa – pomiędzy tą dwójką doszło do kolizji, w wyniku której Włoch zyskał drugą lokatę, a Farfus uderzył w barierę, co poluzowało pokrywę bagażnika w jego BMW.

Choć sędziowie orzekli, że ten incydent nie wymagał ich uwagi, Marciello pojawił się w alei serwisowej na koniec czwartego okrążenia i wycofał się z rywalizacji.

Dzięki ukończeniu sobotniego wyścigu, wysoką pozycję startową zyskał Darryl O’Young. Kierowca z Hong Kongu nie mógł jednak utrzymać tempa dwukrotnego zwycięzcy Maro Engela, który wyprzedził go na piątym okrążeniu.

Na kolejnym kółku rozbił się Lucas di Grassi, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Liderem na tym etapie pozostawał Mortara, za którym znalazł się Robin Frijns – jadący dotąd na drugim miejscu Farfus otrzymał bowiem nakaz zjazdu do boksów, gdzie usunięto odstającą pokrywę bagażnika.

Wznowienie wyścigu nastąpiło na 10. okrążeniu. Engel wykorzystał restart, by wyprzedzić trzeciego Chaza Mosterta. Za nimi, Daniel Juncadella próbował wyprzedzić O’Younga, lecz w wyniku nieskutecznego manewru zderzył się z kierowcą Porsche i stracił lokatę na rzecz Nico Müllera. Cała trójka następnie uczestniczyła w kolizji pomiędzy sobą, w wyniku której O’Young uderzył w barierę w sekcji San Francisco Hill, a pozostała dwójka musiała zjechać do boksów z uszkodzonymi autami. Na restarcie najbardziej skorzystał Farfus, który awansował na szóstą lokatę.

Kolejny restart miał miejsce na początku 12. okrążenia. Tym razem skorzystać an nim próbował Engel, atakując Frijnsa. Kierowca Mercedesa nie znalazł jednak dla siebie miejsca po zewnętrznej w zakręcie Lisboa i musiał wycofać się z manewru. Zbiło to ze sobą kolejnych kierowców i pozwoliło Farfusowi wyprzedzić Marco Wittmanna, który popełnił błąd w Maternity Bend, a następnie Chaza Mosterta, który uderzył w barierę kilka zakrętów dalej.

Na pięć okrążeń przed końcem, Mortara miał niecałe dwie sekundy przewagi nad Frijnsem, który czuł na sobie presję ze strony Engela. Farfus awansował na czwartą lokatę, lecz wraz z dalszym wysychaniem nawierzchni, jego tempo względem pierwszej trójki było coraz gorsze. W końcówce wyścigu Mortara zdołał oderwać się od Frijnsa, który skupił swoją uwagę na utrzymaniu za sobą Engela. Pomimo wysiłków kierowcy Mercedesa, kolejność nie uległa już zmianie.

P Nr Kierowca Klasa Zespół   Rezultat
1 48 Edoardo Mortara P Mercedes-AMG Team Driving Academy 18 okr.
2 1 Robin Frijns P Audi Sport Team WRT + 0,618
3 999 Maro Engel P Mercedes-AMG Team GruppeM Racing + 1,357
4 18 Augusto Farfus P BMW Team Schnitzer + 12,312
5 90 Chaz Mostert G FIST Team AAI + 13,041
6 91 Marco Wittmann P FIST Team AAI + 18,031
7 7 Romain Dumas P HubAuto Racing + 22,616
8 50 Daniel Juncadella P Mercedes-AMG Team Driving Academy + 23,019
9 77 Hiroki Yoshimoto S HubAuto Racing + 54,804
NSK 2 Nico Müller P Audi Sport Team WRT  
NSK 84 Renger Van der Zande P Honda Motor  
NSK 991 Darryl O'Young G Craft-Bamboo Racing  
NSK 11 Lucas di Grassi P HCB-Rutronik-Racing  
NSK 888 Raffaele Marciello P Mercedes-AMG Team GruppeM Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze