Audi R8 również w klasie GT4

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku Audi zaprezentowało nową wyścigową wersję modelu R8. Model znany dotychczas z wersji GT3, jeszcze w tym roku pojawi się także w rywalizacji GT4.

Audi dołączyła tym samym do grona innych niemieckich producentów, którzy już od pewnego czasu w ofercie mają pojazdy przygotowane do wyścigów tej klasy. W przeciwieństwie do BMW i Porsche, marka postawiła jednak nie na przygotowanie kolejnego modelu z oferty, ale budowę nowej wersji pojazdu, który w wyścigach jest już obecny – naprzeciw 718 Caymana i M4 stanie więc dużo bliższy drogowej wersji model R8.

Jak stwierdza producent, wersja LMS GT4 ma ponad 60% części bezpośrednio pochodzących od drogowego R8 V10. Czołowym elementem jest tu 5.2-litrowy silnik, którego moc w zależności od ustawień może wynosić do 495 KM. Także miejscem produkcji tej wyścigowej odmiany R8 będzie ta sama fabryka, w której powstają drogowe R8, Audi Böllinger Höfe pod Neckarsulm.

Dla Audi model R8 LMS GT4 jest kolejnym etapem w rozwoju marki jako producenta samochodów wyścigowych, po sukcesie R8 w wersji GT3 i wprowadzeniu w ubiegłym roku do klasy TCR wyścigowego RS 3 LMS. Model ma uzupełnić lukę między tymi pojazdami i wprowadzić Audi do walki w klasie, która według producenta zyskuje z roku na rok coraz większe zainteresowanie nie tylko w Europie, ale i m.in. Stanach Zjednoczonych i Azji. Cenę modelu, marka ustaliła jednak dość wysoko – 198 tys. Euro stawia go minimalnie poniżej wyznaczonej przez twórców GT4 granicy 200 tys. Euro.

Oficjalną homologację GT4, model ma uzyskać pod koniec tego roku. Na ten okres Audi zapowiada również dostarczenie gotowych pojazdów do pierwszych klientów, by ci mogli wystartować już w styczniu w prestiżowym wyścigu 24h w Dubaju. Debiut modelu odbędzie się jednak już pod koniec maja w wyścigu 24h na Północnej Pętli toru Nürburgring – dwa pojazdy wystartują tam z logo ekipy Phoenix Racing, co w praktyce odpowiada na pytanie, dlaczego ekipa nie pojawi się tam w klasie pojazdów GT3. Pod uwagę bierze się również inne wybrane wyścigi długodystansowe, m.in. tegoroczną nowość, 24-godzinny wyścig na torze COTA w Austin w USA – marka jak na razie nie informuje jednak o żadnych startach poza imprezą w Niemczech.

Oprócz Audi, obecnie tylko Aston Martin oraz dużo rzadziej spotykana Ginetta przygotowuje ten sam model zarówno do walki w klasie GT4, jak i silniejszej GT3. Osobne modele mają w ofercie BMW, McLaren czy Nissan, a od pewnego czasu także Porsche, które zastąpiło wersję 911 nowym  Caymanem GT4. Oprócz Audi, model do walki w klasie GT4 zapowiedział również Mercedes-AMG – także i w tym wypadku przygotowując kolejną wersję pojazdu znanego ze startów w wyścigach GT3, AMG GT.

Źródło: Audi Sport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze