Rusza Blancpain GT Asia

Dwa wyścigi w Malezji zainaugurują w ten weekend nową serię zbudowaną przez organizację Stéphane Ratela. Blancpain GT Asia ma promować wyścigi GT3 i GT4 na Dalekim Wschodzie.

Organizacja SRO już od kilku lat spoglądała na Daleki Wschód widząc potencjał w budowaniu serii wyścigów. Ostatnio objawiło się to przejęciem organizacji 12-godzinnego wyścigu w Malezji,  jak również wyrastającym na osobne wydarzenie imprezą dla pojazdów GT3 na ulicznym torze w Makau – teraz jednak do gry wchodzi już cała seria zmagań, w pierwszym sezonie składająca się z sześciu rund w czterech krajach.

Konstrukcja każdej z nich opiera się na zasadach sprawdzonych m.in. w wyścigach GT Sprint i British GT. Kierowcy będą walczyć w dwuosobowych załogach w dwóch godzinnych wyścigach z wymaganą zmianą około połowy rywalizacji. W klasie GT3 załogi będą składać się z jednego kierowcy profesjonalnego (zasada Pro-Am) – wśród załóg pojazdów GT4 (które za rok być może będą startować już w osobnych wyścigach) obaj kierowcy będą musieli być określani jako zapisani przez FIA do grupy Brąz (Am-Am).

Wstępna lista startowa pierwszego sezonu już zapowiada się niezwykle interesująco – pojawiają się w niej praktycznie wszystkie zespoły, które brały udział w czołowych wyścigach GT i długodystansowych w Azji i na poziomie globalnym. Widnieją tu więc m.in. mająca siedzibę w Hong Kongu azjatycka odnoga zespołu Phoenix Racing, pochodzące także stamtąd ekipy KCMG i Craft-Bamboo, chińskie FFF Team i BBT, singapurski Cleanwater, tajwański Team AAI czy filipiński CMR Eurasia. Także wśród kierowców lista obfituje w dobrze znane nazwiska: Darryl O’Young, Marchy Lee czy Alex Yoong pojawią się obok Europejczyków, m.in. Maximiliana Buhka, Ruí Aguasa, Massimiliano Wisera czy Julesa Szymkowiaka.

Po rywalizacji w Malezji, na początku maja seria przeniesie się  na tor Chang w Tajlandii. Dwie kolejne rundy będą miały miejsce w Japonii, na najbardziej znanych torach Suzuka i Fuji – ostatnie dwie odbędą się natomiast w Chinach, z Szanghajem i kończącym sezon w październiku Zhejiang.

Pojawienie się serii Blancpain GT w Azji przyniosło jednak także jeden negatywny skutek. Po 8 latach, z kalendarza tamtejszych wyścigów najprawdopodobniej zniknie czołowa dotychczas seria pojazdów GT3 w regionie, organizowana przez Motorsport Asia Limited seria GT Asia, której marcową rundę w Malezji odwołano wskutek małej ilości chętnych. Choć organizacja oficjalnie potwierdziła tylko odwołanie rundy na Sepang, od tego czasu informacji o kolejnych rundach GT Asia nie ma, co wielu obserwatorów traktuje jako dowód na upadek tej serii.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze