Rusza Blancpain GT Sprint

Już w ten weekend na torze Misano ruszy kolejny sezon serii Blancpain GT Sprint. Obronę tytułów, we Włoszech rozpoczną m.in. Enzo Ide i Michał Broniszewski.

O ile w ubiegłym roku Broniszewski był tu jedynie nowym graczem w niewielkiej tu klasie Pro-Am – obecnie Polak widnieje na pozycji obrońcy tytułu mistrza, i to nie tylko serii GT Sprint, ale i całej rywalizacji Blancpain GT. Szczególnie ten drugi element sprawia, że rywalizacja w słabszej klasie będzie tu dla Polaków niezwykle interesująca. Razem z Broniszewskim, w Ferrari ekipy Kessel walczył będzie znów Giacomo Piccini, który będzie zmieniał Polaka w krótszych wyścigach Blancpain GT – ich konkurentami, prócz znanych już załóg francuskiej ekipy AKKA ASP, we Włoszech staną się również dwa inne Ferrari i jeden Mercedes. W 488 GT3 wystartuje druga załoga Kessel, oznaczeni jako TP12 Holender Carlo van Dam oraz walczący dotychczas przede wszystkim w Azjatyckiej serii GT Tajlandczyk Piti Bhirombhakdi – w kolejnym Ferrari pojawią się Alexander Matschull i Daniel Keilwitz jako Rinaldi Racing, a w Mercedesie-AMGH GT3 wystartują również Kenneth Heyer oraz Yoshi Mori z logo ekipy Kornely Motorsport.

Bronić tytułu mistrza czołowej klasy będzie natomiast Belg Enzo Ide, znów startując razem z Christopherem Miesem w Audi ekipy WRT. Takich we Włoszech zobaczymy zresztą aż pięć, z Willem Stevensem i Markusem Winkelhockiem, Jakem Dennisem i Pieterem Schothorstem, Marcelem Fässlerem i Driesem Vanthoorem oraz Robinem Frijnsem i Stuartem Leonardem w czterech pozostałych załogach – największym nieobecnym nie tylko tej ekipy, ale w ogóle serii będzie natomiast Laurens Vanthoor, który po 4 latach współpracy z Audi, w tym roku przeniósł się do Porsche, by walczyć tam w najważniejszych wyścigach długodystansowych.

Prócz WRT, w Audi R8 pojawią się również załogi Saintéloc i ISR – Francuzi z tylko jednym pojazdem i Chrisopherem Haase zmieniającym Romaina Montiego. W przypadku ekipy z Czech, także doszło tu do zmian – Frank Stippler i Filip Salaquarda zostali rozdzieleni, a ich zmiennikami będą Kevin Ceccon dla Niemca i Clemens Schmid dla Czecha. Jeśli chodzi o Audi, z walki zniknął zespół Phoenix Racing, który nie wystawi składu nawet do walki w klasie Silver Cup.

Obok Audi, najliczniejszym pojazdem w czołowej klasie Pro będzie niejako siostrzane Lamborghini Huracán obecne w łącznie czterech odsłonach – przede wszystkim w postaci dwóch załóg Grasser Racing Team. Nowym zmiennikiem Mirko Bortolottiego będzie Christian Engelhardt, a w drugim pojawią się Norbert Siedler i Ezequiel Pérez Companc – znany z walki w Stanach Zjednoczonych Gustavo Yacamán zasiądzie za kierownicą pojazdu od Orange 1 Team Lazarus razem z Fabrizio Crestanim, a Marco Mapelli z Giovannim Venturinim wystartuje w tym sezonie dla ekipy Attempto.

Równie liczny będzie we Włoszech Mercedes-AMG, w jego przypadku widniejący w dwóch podwójnych odsłonach. Nie jeden, a dwa pojazdy w klasie Pro wystawi tym razem ekipa AKKA, nabywając m.in. Daniela Juncadellę – pozostałe dwa to niejako fabryczny zespół HTP Motorsport, gdzie w czołowej klasie, o triumf walczyć będą  Maximilian Buhk i Franck Perera oraz Jimmy Ericsson wraz z Dominikiem Baumannem.

Do niemałych zmian doszło w przypadku McLarena – ekipę Garage 59 w tym roku zastąpi znana z wyścigów długodystansowych Strakka, z logo której będą walczyć załogi nr 58, 59, a także nr 44. Rob Bell i Álvaro Parente wystartują osobno, wraz z odpowiednio: Benem Barnicoatem i Andrew Watsonem – do walki stanie także sam Jonny Kane, walcząc razem z bratem Mike’a Hezemansa, Lorisem. Drugim z brytyjskich zespołów, na Misano będzie Bentley, gdzie ubiegłoroczne składy pozostaną niezmienione – ze stawki znikną natomiast Nissany ekipy RJN, w tym roku zapisane tylko do wyścigów serii Endurance.

Listę pojazdów z klasy Pro zamkną dwa BMW ekipy Rowe Racing, w których ścigać się będą Tom Blomqvist i Philipp Eng oraz Jesse Krohn i Markus Palttala – zabraknie tu natomiast m.in. Ferrari, obecnych tylko w niższych klasach. Obok wymienionych już 488 z klasy Pro-Am, kolejnym będzie samochód ekipy Spirit of Race z Lorenzo Casè i Philem Quaifem w klasie Silver Cup – tu zresztą zobaczymy także Mercedesa od HTP z Julesem Szymkowiakiem i Fabianem Schillerem, Lamborghini od Attempto z Maxem van Splunterenem i Adrianem Zauggiem, McLarena od Strakka z Nickiem Leventisem i Lewisem Williamsonem, a także przygotowane przez Reiter Lamborghini Gallardo z Finem Marko Helistekangasem oraz 20-letnią Australijką Caitlin Wood.

Bez zespołu AF Corse, w tym roku we Włoszech nie pojawi się ani jedna załoga startująca w klasie Am. Rywalizacja rozpocznie się piątkowymi treningami o godzinie 15:25 i 19:30 – w sobotę o 14:15 rozpoczną się trzyczęściowe kwalifikacje, a o 20:40 pierwszy tegoroczny wyścig kwalifikacyjny. Pierwszy wyścig główny odbędzie się w niedzielę o 12:30, po dwudziestominutowej rozgrzewce zapowiedzianej na godzinę 9:30.

Listę startową znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze