Tegoroczne Grand Prix Malezji było całkiem udane dla kierowcy Williamsa, Valtteriego Bottasa, który uplasował się na piątej pozycji, za kierowcami Ferrari i Mercedesa i tuż przed swoim zespołowym kolegą – Felipe Massą. Jednak weekend w Malezji nie był całkiem idealny w wykonaniu fińskiego kierowcy, począwszy od kwalifikacji, w których Bottas zajął dopiero dziewiąte miejsce, z powodu złego doboru ciśnienia w oponach. Start wyścigu także nie był udany dla Fina. Pierwsze okrążenie Bottas ocenił, jako „najgorsze pierwsze okrążenie w swojej karierze”.

Felipe Massa przyznał, że jego ekipa straciła część swojej przewagi – zwłaszcza na prostych – w porównaniu z zeszłym rokiem i może się to okazać kosztowne pod koniec sezonu, gdzie jego zespół może przegrać z Ferrari.

Claire Williams w jednym z udzielonych wywiadów powiedziała, że nadal trwają rozmowy na szczeblu Grupy Strategicznej, dotyczące uatrakcyjnienia Formuły 1. Najważniejszym omawianym zagadnieniem jest sprawienie, aby silniki stały się głośniejsze.

Zdaniem Christiana Hornera, brak odpowiedniej mocy silników Renault jest bardziej zauważalny w samochodach zespołu Red Bull Racing niż w przypadku Toro Rosso.

McLaren ujawnił, że w momencie wypadku Alonso sprzed miesiąca podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, samochód praktycznie stracił swoją sterowność.

Daniel Ricciardo okazał się jednym z najlepszych kierowców w stawce w ubiegłorocznym sezonie Formuły 1. Ten nowicjusz występował w duecie z czterokrotnym mistrzem świata Sebastianem Vettelem, ale to właśnie Ricciardo zwyciężył w tym zespołowym pojedynku.

Maurizio Arrivabene, szef zespołu Ferrari, zauważył wiele podobieństw w sposobie pracy nowego kierowcy teamu – Sebastiana Vettela i siedmiokrotnego mistrza świata, byłego kierowcy Scuderii - Michaela Schumachera.

Inżynier wyścigowy Maxa Verstappena jest zachwycony talentem motoryzacyjnym swojego podopiecznego i wyraża się o nim w samych superlatywach.

Testy w Jerez pokazały, że zespół Ferrari zrobił duże postępy od czasu ostatnich startów. Jednak szef teamu Sergio Marchionne podchodzi do tych wyników z dystansem i uspokaja entuzjazm kibiców.

Ostatnio wiele mówi się o Grand Prix Niemiec – spekuluje się, gdzie i czy w ogóle odbędzie się ten wyścig. Walka o tor Hockenheimring zaostrza się.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race