Największym impulsem do wzrostu popularności Formuły 1 w wyniku wprowadzenia zmian na sezon 2017 nie będzie aspekt lepszych wyścigów, lecz pokochanie samochodów przez kierowców na nowo, twierdzi szef Toyoty, Pascal Vasselon.

Francuz, który był czołową postacią w zespole Toyoty w Formule 1 i który obecnie pracuje nad projektem samochodu sportowego uważa, że poziom F1 spadł ze względu na to, że kierowcy nie są zachwyceni obecnymi maszynami. Stwierdził, że sytuacja jest zupełnie odwrotna do tej w WEC, które cieszą się wzrostem popularności w ostatnim czasie, ponieważ kierowcy kochają rywalizację w takich samochodach.

„Myślę, że ogólny brak zainteresowania F1 wynika głównie z ‘braku’ miłości do sportu pochodzącej bezpośrednio od samych kierowców. Większość z nich nie wyraża swoich pozytywnych emocji będąc za kierownicą tych samochodów. Brak zainteresowania ze strony zawodników wzmacnia brak zainteresowania ze strony fanów. Jeśli zmiana przepisów sprawi, że radość z jazdy powróci, to przełoży się na ich opinię i może zmienić stan rzeczy” – powiedział Vasselon.

Vasselon mówił, że wszystko to, co słyszy ze strony kierowców samochodów sportowych jest to, w jak dużym stopniu chwalą oni WEC, a ten entuzjazm przenosi się następnie na fanów.

„Kierowcy F1, którzy trafiają na wyścigi długodystansowe, mówią: ‘Wow. Te samochody są świetnie. Można cisnąć nimi od początku, do końca’. To zupełne przeciwieństwo tego, co mają w F1. Dlatego uważam, ze brak zainteresowania F1 wynika z komentarzy zawodników. Naprawdę uderza mnie świadomość, że kierowcy F1 i ich koledzy z Endurance nie wyrażają tych samych emocji z jazdy za kierownicą” – stwierdził.

Vasselon dodał, że przejście na szybsze samochody z szerszymi oponami i poprawkami na płaszczyźnie aerodynamicznej jest gwałtowną zmianą w porównaniu z tym, czym raczy nas sport od kilku lat.

„Nowe zasady są praktycznie przeciwieństwem tego, co F1 wprowadziła w końcówce ubiegłego dziesięciolecia, gdy celem było spowolnienie samochodów dla lepszego wyprzedzania. Wydaje się obecnie, że ludzie odpowiedzialni za to idą w odwrotnym kierunku. Nie jestem w pełni świadomy wszystkich szczegółów dotyczących zmian, ale mówimy tutaj wręcz o ewolucji aerodynamiki i opon. Czasy okrążeń znacząco spadną, to pewne” – dodał.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race