Perła w koronie F1 - zapowiedź GP Monako

Podczas Grand Prix Monako, najbardziej prestiżowego wyścigu w kalendarzu Formuły 1, zadebiutuje zupełnie nowa supermiękka mieszanka opon Pirelli.

Na wyścig o GP Monako czeka się z niecierpliwością. Wyjątkowość tego obiektu jest nieporównywalna wobec innych torów goszczących kierowców F1. Mimo najmniejszej średniej szybkości na jednym okrążeniu, tor uliczny w Monako dzięki bardzo wąskiej linii jazdy i słynnym zakrętom, nie wybacza błędów. Bliska obecność band powoduje, że kierowcy muszą opanować swoje maszyny do perfekcji, by nie zakończyć przedwcześnie rywalizacji. Pomóc temu ma zupełnie nowa supermiękka mieszanka Pirelli, która z całej gamy mieszanek charakteryzuje się największą przyczepnością i najszybciej osiąga optymalną temperaturę pracy.

Bliskość band nie ułatwia zadania...

Na tym torze wyprzedzać jest niesamowicie trudno. Bardzo dobry występ w kwalifikacjach jest już połową sukcesu. W wyścigu kluczowym elementem jest strategia. Swojej szansy na uzyskanie lepszego rezultatu kierowcy mogą raczej wypatrywać podczas zjazdów do alei serwisowej. Presja, jaką obciążeni są mechanicy, zwłaszcza podczas tej rundy, gdy cały motorsportowy świat spogląda na Monako, sprawia, że błąd popełnić jest łatwo również w boksach. To jeszcze bardziej podkreśla, jak odmiennym i wyjątkowym jest Monako.

W zeszłym roku w Monako zwyciężył Nico Rosberg

Paul Hembery, dyrektor motorsportu Pirelli, powiedział: „Wyścig w Monako jest jednym z tych, na który każdy czeka. Niewiele jest słów, którymi można opisać ten spektakl. Po raz pierwszy w tym roku przywieziemy nową, supermiękką mieszankę, obok miękkiej opony. Na podobny krok decydowaliśmy się rokrocznie od 2011 roku. Tor w Monako jest często opisywany jako obiekt, gdzie wyprzedzanie jest niemożliwe. W przeszłości widzieliśmy jednak, jak degradacja opon oraz strategia może wpłynąć na zmianę pozycji, włączając w to nawet bezpośrednie wyprzedzanie. W szczególności sposób wykorzystania przez kierowców nowej mieszanki supermiękkiej może być w tym aspekcie kluczowe. Tutaj jest kilka rzeczy, których nigdzie się nie spotyka, włączając w to czas rozgrywania sesji, która tylko podwyższa nieprzewidywalność. Jednak tak, jak to zawsze bywa, odpowiednie przygotowanie i zebranie informacji na temat opon podczas sesji treningowych może umieścić kierowców na mocnej pozycji w wyścigu, jak również podczas bardzo ważnej sesji kwalifikacyjnej”.

Monako oferuje kilka aspektów niespotykanych na innych torach. Średnia prędkość, z jaką kierowcy przejeżdżają ten tor, jest najniższa w całym kalendarzu. Sama długość toru także jest najmniejsza i wynosi 3340 metrów. Tutaj największą rolę odrywa przyczepność, zaś aerodynamika schodzi na dalszy plan.

Pirelli oczekuje, że różnica między supermiękką i miękką mieszanką na jednym okrążeniu może wynieść około 1,0-1,1 sekundy.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze