McLaren, korzystający z silników Mercedesa-Benza, zakończył sezon 2024 zdobyciem tytułu mistrza świata konstruktorów Formuły 1 podczas Grand Prix Abu Zabi. Toto Wolff, szef zespołu Mercedesa, określił ten sukces jako „osiągnięcie dla Mercedes Motorsport”.
Zwycięstwo McLarena zakończyło 26-letnią przerwę od tytułu mistrzowskiego tego zespołu oraz 14-letnią dominację Mercedesa-AMG i Red Bulla na szczycie klasyfikacji konstruktorów. Wygrana Lando Norrisa na torze Yas Marina uczyniła McLarena pierwszym zespołem klienckim, który zdobył mistrzostwo konstruktorów od czasu Brawn GP w 2009 roku. Wolff przyznał, że wolałby przegrać z zespołem klienckim Mercedesa niż z innym rywalem.
„Jeśli nie możemy wygrać jako zespół fabryczny, wolę zostać pokonany przez naszego klienta. Nie mam z tym żadnego problemu, bo to pokazuje, gdzie jest punkt odniesienia”
– powiedział Wolff po wyścigu w Abu Zabi. „Nie ma dyskusji o poziomie wydajności silnika czy jego elastyczności. Jeśli mistrzami świata zostają nasi klienci, walcząc na tych samych warunkach co my, to całkowicie to akceptuję. To sukces dla Mercedes Motorsport i motywacja do osiągnięcia naszego głównego celu, jakim jest zwycięstwo”
.
McLaren stał się «wzorem» dla Mercedesa, co podkreślił Wolff, mówiąc o sukcesie zespołu z Woking jako efekcie świetnej inżynierii i zarządzania: „Patrzę na McLarena i widzę, że tam jest punkt odniesienia. Wygrali dzięki dobrej inżynierii, to proste. Mają świetne kierownictwo i dwóch kierowców zdobywających punkty. Trzeba im oddać całą zasługę za ten sukces”
.
„Gdy pomyśli się o tym, gdzie byli rok i pół roku temu – najwolniejszy zespół na starcie sezonu 2023 – a teraz posiadają auto zdolne do wygrywania wyścigów i zdobywania tytułów, to kto dwa lata temu by to przewidział?”
Wolff zwrócił również uwagę na różnice wynikające z limitów kosztów i regulacji aerodynamicznych (ATR), zauważając, że Mercedes-AMG będzie miał większe możliwości rozwoju w nadchodzących sezonach: „Jako czwarty zespół w klasyfikacji mamy 20% więcej czasu w tunelu aerodynamicznym niż McLaren, co daje nam przewagę. Ale to nie dlatego wygrali. Wygrali dzięki świetnej inżynierii i zarządzaniu. Teraz nasza kolej, aby odpowiedzieć na to wyzwanie”
.
Źródło: motorsportweek.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.